درمان سردرد شدید با استفاده از این روش های خاص!

درمان سردرد شدید میگرنی چگونه است؟ چطور سردرد شدید بارداری را درمان کنیم؟ . بهترین روش های کنترل درد سردرد سینوزیت ، کاهش درد سردرد شدید و درمان آن

درمان سردرد شدید در دوران بارداری

درمان سردرد شدید با استفاده از این روش ها

بهترین روش مقابله با سردرد، در درجه اول پیشگیری از وخیم شدن آن است. اگر جزء افرادی هستید که اغلب گرفتار سردردهستند، بهتر است لیستی از تمام غذاهایی که ظرف چند روز یا چند هفته پیاپی خورده اید، تهیه کنید.

سپس این لیست را به دقت بررسی کنید تا شاید رابطه ای میان مصرف غذایی خاص با بروز سردرد در خود بیابید.

خوردن پنیر، پرتقال، شکلات و قهوه با معده خالی می تواند موجب بروز سردرد شود. همچنین کم آبی ، عدم فعالیت ورزشی و رژیم های سخت در سردرد موثرند.

اما خبر خوش این است که اگر سردردها با عارضه دیگری همراه نباشند، به ندرت نشانه مشکلی جدی هستند. در حقیقت از هر چهار مورد سردرد، سه مورد در اثر گرفتگی ماهیچه های پشت، گردن و فک به وجود آمده اند.

نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند سردرد شما به جای  خوردن قرص سر درد تسکین دهد. چای گیاهی هم در تسکین سردرد بسیار موثر است. انواع چای مانند نعناع و بابونه از مواردی است که در تسکین سردرد موثر است.

خنده درمانی هم می تواند در از بین رفتن سردرد موثر باشد. تماشای فیلم کمدی و خواندن کتاب های طنز نیز بسیار مفید است.

همچنین علاوه بر موارد فوق سعی کنید از غذاهایی که منیزیم و کلسیم بالا دارند استفاده کنید که این دو مواد معدنی در کاهش علائم و نشانه های تنش و استرس مرتبط با سردرد مفید هستند. مواد غذایی مانند کلم بروکلی، لوبیا، شیر سویا، آجیل، اسفناج و غیره سرشار از منیزیم هستند.

درمان سردرد شدید ناگهانی

چای زنجبیل

چای زنجبیل برای قرن ها در جهان شرق برای درمان انواع بیماری ها کاربرد داشته است. اضافه کردن یک اینچ ریشه زنجبیل به یک فنجان آب و جوشاندن آن به مدت 5 دقیقه نقش آسپیرین را در کاهش التهاب و سردرد ایفا می کند.

همچنین ماساژ پوست سر با اسطوخودوس یا روغن نعناع درمانی مؤثر برای درمان سردرد است.

چای سبز درمانی برای سردرد بارداری

چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی و سرشار از مواد مغذی است. این ماده به تحریک سیستم عصبی و از بین بردن رادیکال های آزاد بدن و همچنین مولکول های ناپایدار که به دیان آ می توانند آسیب برسانند، کمک می کند.

درمان سردرد شدید چیست

آب و زردچوبه

کورکومین که یک ترکیب شیمیایی موجود در زردچوبه است، یک آنتی اکسیدان قوی با خواص ضدالتهابی محسوب می شود.سردردهای ناشی از عفونت های ویروسی از طریق استنشاق بخار آب داغ مخلوط با زردچوبه از بین می رود.

بسیاری از سردردها ناشی از سطح قند خون پایین است که به نوبه خود منجر به فشار خون پایین می شود. یکی از بهترین داروهای گیاهی برای این نوع سردرد یک قاشق چای خوری عسل مخلوط با لیمو است.

گل راعی و گل ساعتی موثرند

زمانی که سردرد شدید شما از استرس، فشارهای روحی و یا افسردگی ناشی می شود به سراغ گل راعی و گل ساعتی بروید. این گیاهان برای تسکین سردردهای ناشی از استرس یا افسردگی موثر عمل می کنند. کپسول های این گیاهان در داروخانه و عطاری ها به فروش می رسد. به مدت 20 روز و هر روز دو عدد از این کپسول ها را میل کنید.

درمان سردرد شدید سرماخوردگی

در تاریکی استراحت کنید

میگرن و سردرد معمولاً با استرس، سر و صدا و نور زیاد تشدید می شود. استراحت و ریلکسیشن می تواند کمک بزرگی برای تسکین سردردهایتان باشد. برای این کار در یک مکان آرام و راحت بنشینید. چراغ ها را خاموش کنید و پرده ها را بکشید. چشم هایتان را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید و سعی کنید سنگینی سرتان را با نفس هایتان از بین ببرید.

 

روغن نعنا برای سر درد های سرماخوردگی

استشمام روغن نعنا یکی از درمان های تسکین دهنده سردرد شدید است که موجب باز شدن عروق و افزایش جریان خون می شود. بیشتر سردرد ها از جمله دردهای میگرنی ناشی از ضعیف بودن جریان خون است که نعنا با خواص خود این مشکل را برطرف می سازد. از دیگر خواص نعنا باز کردن سینوس ها و رساندن اکسیژن بیشتر به خون است.

درمان سردرد شدید خانگی

نسخه مخصوص از امام رضا (ع) برای درمان سردرد

در کتاب طبّ الأئمه علیهم‏‌السلام هم برای معالجه سردرد شدید دستورالعمل جالبی وجود دارد. علی بن یقطین می گوید که به امام رضا (ع) نوشتم که در سرم، سردرد شدیدی حس می‌کنم، به گونه‏‌ای که چون بادی به من می‌خورد، چیزی نمی‌مانَد که از هوش بروم. امام در پاسخ برایم چنین نوشت: «بر تو باد انفیه عنبر و زنبق، پس از غذا خوردن

بکار بردن حنا هم یکی دیگر از راهکارهای امام رضا (ع) برای رهایی از سردرد است.

 

گل راعی و گل ساعتی موثرند

زمانی که سردرد شما از استرس، فشارهای روحی و یا افسردگی ناشی می‌شود به سراغ گل راعی و گل ساعتی بروید. این گیاهان برای تسکین سردردهای ناشی از استرس یا افسردگی موثر عمل می‌کنند.

 

روش مصرف: کپسول‌های این گیاهان در داروخانه و عطاری‌ها به فروش می‌رسد. به مدت 20 روز و هر روز دو عدد از این کپسول‌ها را میل کنید.

بهترین روش های درمان سردرد شدید بصورت خانگی

روش های موثر دیگر برای درمان سردرد شدید بصورت خانگی

سرما و گرمادرمانی باهم: برای مثال، سر و گردن خود را با یک بسته یخ سرد نگهدارید و در عوض بقیه بدن (از شانه به پایین) را گرم کنید. این کار باعث می شود تا دما دچار نوساناتی شود که قابلیت از بین بردن سر درد را خواهد داشت.

ورودی‌های حسی را ببندید: از نور شدید و مستقیم اجتناب کنید. سر و صدا و سایر محرک‌ها را کاهش دهید. اگر برایتان مقدور است در اتاقی تاریک و ساکت استراحت کنید. حتما موبایل و دیگر وسایل کامپیوتری را خاموش نمایید.

مایعات درمانی: مقدار زیادی مایعات بنوشید. این کار از دچار شدن به کم‌آبی بدنتان پیشگیری خواهد کرد. کم آبی مشکلی است که در این روزها تابستان بسیار دیده می شود و باید حواستان به آن باشد.

ماساژ درمانی: ماهیچه‌هایتان را در راستای شانه‌ها، گردن و پشت سر به آرامی با انگشتان خود ماساژ دهید. سر، پیشانی، شقیقه، ماهیچه‌های صورت و فک خودتان را به نرمی ماساژ دهید. پوست سر را با یک برس موی نرم به آرامی بمالید. این کارها زمینه‌ساز تسکین درد خواهد بود.

چُرت‌درمانی: برخی مبتلایان به میگرن حاد بنا به تجربه می‌گویند سردردشان پس از یک چرت کوتاه کاهش می‌یابد. چرت زدن و یک خواب کوتاه باعث می شود تا آرامش به سراغ شما آمده و فکرتان کمی آرام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *