انواع خواص عسل طبیعی و فواید خوردن عسل برای بدن

خواص عسل و خواص عسل و دارچین و خواص عسل طبیعی و خواص عسل گون و خواص عسل برای پوست و خواص عسل مانوکا و خواص عسل کنار و خواص عسل برای معده و خواص عسل آویشن و خواص عسل تلخ

خواص عسل طبیعی چیست

انواع خواص عسل طبیعی و فواید خوردن عسل برای بدن

خواص عسل و دارچین خواص عسل برای پوست خواص عسل برای معده خواص عسل آویشن خواص عسل آنقدر زیاد است که در یک مقاله نمیتوان تمامی آن را بیان کرد اما سعی کرده ایم بهترین خواص عسل که معتبر هستند را برای شما بیان کنیم،این خواص از ضد سرطان بودن و افزایش طول عمر تا تقویت بینایی و درخشندگی موی سر میباشد ، همانظور که در قرآن کریم درباره عسل ذکر شده است : آنرا شفایی برای مومنین دانسته است.شاید بتوان گفت خدا هم شفابخش جسمی وهم شفابخش روحی را معرفی کرده است .

خواص عسل در بارداری،خواص عسل در واژن،خواص عسل در طب سنتی

ضد سرطان بودن خواص عسل

میدانستید که به کمک عسل میتوانید با سرطان مبارزه کنید؟ چه بسیاری از مردم که نمیدانند عسل دارای خواص سرطان زا و ضد تومور است! مطالعات اکنون بیشتر و بیشتر به نقش بالقوه عسل در پیشگیری و پیشرفت تومور و سرطان اشاره دارد. عسل حاوی فلاونوئید و آنتی اکسیدان ها است که به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بیماری های قلبی کمک میکند .

خواص عسل آنتی بیوتیک طبیعی

یکی از قویترین خواص عسل خواص آنتی بیوتیکی آن است . طبق تحقیقات بعمل آمده عسل از رشد باکتریهایی مثل استافیلکوک اورئوس و میکروب های مهاجم به دستگاه گوارش و قارچ هایی نظیر کاندیدا آلبیکانس جلوگیری می کند . هر چند هر عسل دارای رنگ خاصی میباشد ولی معمولا عسل هایی که تیره تر هستند دارای خواص آنتی بیوتیکی و آنتی‌اکسیدانی قوی تری هستند .

خواص عسل در بارداری،خواص عسل در واژن،خواص عسل در طب سنتی

هضم راحت غذا با خواص عسل

عسل موجب کاهش یبوست، نفخ و گاز معده می‌شود و از اینکه ملینی ملایم است از آن سپاسگزاریم. همچنین عسل سرشار از خواص پروبیوتیک یا باکتری‌های مفید از قبیل bifido bacteria و lactobacilli است که در هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش آلرژی موثرند. عسل را جایگزین شکر مصرفی خود نمائید تا تاثیرات مواد سمی تولید شده توسط قارچ‌ها در روده را کاهش دهید .

درمان عفونت پوست سر با خواص عسل

همچنین عسل فواید بیشماری برای سلامت پوست سر و بدن دارد. در یک تحقیق مختصر که بر روی ۳۰ بیمار به بررسی تاثیر عسل در درمان چربی نابهنجار پوست و شوره سر پرداخت، از شرکت‌کنندگان درخواست شد تا عسل خام رقیق را هر یک روز در میان با ملایمت بر روی نقطه‌ای که ناهنجاری پوستی قرار دارد به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بمالند.

عسل باید پیش از شستن به مدت ۳ ساعت روی منطقه ناهنجاری پوستی باقی می‌ماند. با این شیوه درمان در تمامی بیماران نشانه‌های بهبودی نمایان شد. از شدت خارش کاسته شده بود و لایه‌های متلاشی شده نسوج سلولی در طی یک هفته خوب شدند، در عین حال جراحات و زخم‌ها در طی دوهفته از بین رفتند. ریزش موی بیماران نیز بهبود یافته بود. بعلاوه، بیمارانی که این شیوه درمانی را برای مدت شش ماه و یک بار درهفته ادامه دادند، به هیچ وجه بیماریشان دوباره عود نکرد.

خواص عسل در بارداری،خواص عسل در واژن،خواص عسل در طب سنتی

درمان سرفه با خواص عسل

سازمان بهداشت جهانی (WHO) عسل را تسکین‌دهنده‌ای معرفی کرده است که با ایجاد لایه‌ای محافظ، سوزش گلو یا دهان را درمان می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد عسل مانند دکسترومتروفان (dextromethorphan ماده‌ی اصلی در داروهای درمان سرفه)، در بهبود سرفه و مشکلات تنفسی ناتشی از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی در کودکان بسیار مؤثر است.

کاهش آلرژی با خواص عسل

عسل محلی که توسط زنبورها از گرده‌ی گیاهان محلی جمع‌آوری شده، میشه اندکی حساسیت‌زا باشد. از لحاظ تئوری عسل می‌تواند با فعال کردن سیستم ایمنی بدن در طول زمان به‌طور طبیعی ماده‌ی ایمنی ضد حساسیت ایجاد کند. توصیه‌ی معمول این است که چند ماه پیش از شروع فصل آلرژی، روزانه یک قاشق چای‌خوری عسل محلی خورده شود تا سیستم ایمنی بدن امکان تولید این ماده ضد حساسیت را داشته باشد. عسل مصرفی حتما باید محلی باشد، زیرا گرده‌ی گیاهان محلی باعث حساسیت می‌شود و اگر عسل از گیاهان سایر مناطق باشد، طبیعتا نتیجه‌ی مطلوبی به دست نمی‌آید.

خواص عسل در بارداری،خواص عسل در واژن،خواص عسل در طب سنتی

افزایش حافظه با خواص عسل

مطالعات نشان داده است که عسل دارای آنتی اکسیدان طبیعی است و دارای خواص درمانی است که قادر به جلوگیری از کاهش شناختی و زوال عقل و افزایش سیستم کولینرژیک مغز میباشد .این خواص عسل به بدن در جذب کلسیم، کمک می کند تا مغز سالم تر و قوی تر شود . مغز به کلسیم به منظور پردازش اندیشه و تصمیم گیری نیاز دارد .

درمان سرماخوردگی با خواص عسل

سازمان بهداشت جهانی (WHO) و آکادمی اطفال آمریکا عسل را به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه توصیه کرده است . تحقیقی در سال ۲۰۰۷ توسط کالج پزشکی پن استیت نشان می دهد که عسل باعث کاهش سرفه های شبانه و بهبود کیفیت خواب در کودکان مبتلا به عفونت تنفسی فوقانی می شود و بهتر از داروی دکسترومتورفان برای سرفه عمل میکند . یکی از خواص عسل که باعث سلامتی می شود درمان گلو درد است . خواص ضد میکروبی عسل آن نه تنها گلو را  آرام  میکند بلکه همچنین می تواند باکتری های خاصی که باعث عفونت می شوند را بکشد.

درمان بیخوابی با خواص عسل

نمیتوانید به راحتی بخوابید ؟ با استفاده از ترکیب معروف شیر و عسل این مشکل را درمان کنید . یک  قاشق چای خوری عسل را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید تا بسیار سریع به آرامش روح و القاء خواب برسید . همچنین با اضافه کردن ۱ یا ۲ قاشق چای خوری عسل به یک فنجان چای بابونه نیز میتوانید بیخوابی را درمان کنید. عسل می تواند با افزایش انسولین و انتشار سروتونین که یک انتقال دهنده عصبی است باعث بهبود خلق و خو و شادی انسان بشود.

خواص عسل در بارداری،خواص عسل در واژن،خواص عسل در طب سنتی

خواص عسل برای دیابت

خواص عسل دیابتی و خواص عسل دیابت و خواص عسل برای دیابت و خواص عسل برای افراد دیابتی و خواص عسل و دارچین برای دیابت و خواص عسل برای دیابتی ها و خواص عسل برای دیابتی و خواص عسل و دیابت و خواص عسل بر دیابت و خواص عسل در دیابت

عسل در زمینه پیشگیری دیابت و درمان زخم های دیابتی بسیار موثر هست. عسل انسولین را افزایش می دهد و قند خون را کاهش میدهد.تحقیقات اخیر نشان داده است که جایگزینی کامل شکر با عسل خطر ابتلا به دیابت را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد و همینطور با مالیدن عسل بر روی زخم های دیابتی می توان بهبودی این زخم ها را سرعت بخشید و حتی از لزوم قطع شدن پای دیابتی جلوگیری کرد. به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت خانواده ها باید استفاده از عسل را  به جای شکر در برنامه غذایی خودشان جدی بگیرند، اینگونه هم از ابتلا به دیابت جلوگیری میکنند و هم اینکه از خواص عسل بیشترین استفاده را میبرند.

روش‌های درمانی و کاربردهای سنتی عسل

آب عسل

۳-۱ قاشق چای‌خوری عسل با یک لیوان آب که به دمای اتاق رسیده، دوبار در روز مصرف شود تا نسوج بدن تقویت شده و از ضعف سیستم عصبی کاسته شود.

۳-۱ قاشق چای‌خوری عسل با یک لیوان آب ولرم، بی‌درنگ خواص انرژی‌زایی خود را نشان می‌دهد و به کنترل وزن کمک شایانی می‌نماید.

استعمال موضعی

در صورتی که عسل را بر روی خراش‌های پوستی بمالید، به سرعت آن را التیام بخشیده و اسکار را به حداقل می‌رساند.

خواص عسل در بارداری،خواص عسل در واژن،خواص عسل در طب سنتی

خواص عسل در بارداری , خواص عسل در واژن

خواص عسل در بارداری،خواص عسل در واژن،خواص عسل در طب سنتی

خواص عسل در بارداری , خواص عسل در واژن

خواص عسل در بارداری،خواص عسل در واژن،خواص عسل در طب سنتی

خواص عسل در بارداری , خواص عسل در واژن

خواص عسل در بارداری،خواص عسل در واژن،خواص عسل در طب سنتی

خواص عسل در بارداری،خواص عسل در واژن،خواص عسل در طب سنتی

یک نظر

  1. ماندانا رشیدی

    به عنوان یه کارشناس در حوزه محصولات غذایی به خصوص عسل نظرم اینه که مقاله بسیار کاملی درباره خواص درمانی عسل ارائه دادید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *