خواص زنجبیل در کنترل و کاهش سردرد های میگرن

خواص زنجبیل چیست؟ خواص زنجبیل و خاصیت آن در کاهش درد میگرن و کنترل آن

مطالعات انجام شده توسط محققان دانمارکی نشان داد که گیاه زنجبیل در کنترل و بهبود سردردهای میگرنی نقش بسزایی ایفا می کند. این محققان پی بردند که اثر زنجبیل در پیشگیری و کنترل میگرن معادل داروهای مسکن شیمیایی می باشد.

میگرن,درمان میگرن,داروهای گیاهی میگرن

گیاه زنجبیل از سال ها قبل و در طب سنتی دارای کاربردهای درمانی متعدد از جمله رفع تهوع بوده است. مطالعه اخیر نشان داد که زنجبیل به کنترل واکنش های التهابی و درد کمک کرده و سردردهای میگرنی را بهبود می بخشد.

متخصصان توصیه می کنند با شروع علایم میگرن، در حدود یک سوم قاشق مرباخوری پودر زنجبیل (معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم) را در آب گرم ریخته و بنوشید. همچنین می توان از زنجبیل تازه در رژیم غذایی روزانه استفاده نمود. مصرف این گیاه تعداد دفعات و شدت حملات میگرن را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

منبع: سیمرغ

یک نظر

  1. من برای کاهش چربی دورکمروشکم ،این کاروکردم داره جواب میده:زنجبیل تازه پوست کنده وخردشده+لیموشیرازی خردشده باپوست+نعنای تازه+یک کیوی خردشده+خیارخردشده کلا وزنش ۴۰۰گرم شد ریختم توی آب ۲۴ساعت بمونه بعدصاف کردم ریختم توی بطری ودرطول روز بجای آب مینوشم.مصرف سس نوشابه شیرینی قطع وعصرها پیاده روی سریع نیم ساعت فعلا.یه شب درمیون هم ۵ست حداقل ۳۰تایی دراز نشست قدرتی میرم.جلوی چشمم داره چربیام میریزه حالاتاکی بتونم دوام بیارم نمیدونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *