درمان خانگی سرماخوردگی بصورت فوری با روشهای سنتی

درمان خانگی سرماخوردگی با استفاده از روش های سنتی و بهترین روش درمان فوریسرماخوردگی به صورت خانگی چیست؟ چطور سرماخوردگی را سریع و فوری درمان کنیم؟ درمان خانگی سرماخوردگی با طب گیاهی و طب سنتی

درمان خانگی سرماخوردگی با زنجبیل و دمنوش آویشن به صورت فوری

درمان خانگی سرماخوردگی بصورت فوری با این راهکارها

آب ریزش بینی، بی حالی، کیپ شدن دماغ و غیره از علائم شایع سرماخوردگی است که احساس ناخوشایند به همه می‌دهد. در این مقاله چند راهکار موثر و مفید برای درمان خانگی سرماخوردگی به صورت سریع به شما معرفی می کنیم.

 

برای درمان خانگی سرماخوردگی مایعات گرم زیاد بنوشید

نوشیدن آب، بدن را تمیز می‌کند و این برای درمان سرماخوردگی آن هم به صورت خانگی بسیار ضروریست. در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند و باعث از بین رفتن علایم سرماخوردگی و درمان آن می شود . لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود.

در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.

سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می‌کند. توصیه می‌کنیم شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می‌دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.

خوردن نوشیدن گرم برای درمان خانگی سرماخوردگی سریع و فوری

درمان خانگی سرماخوردگی با لیموترش

لیموترش از فوق‌العاده‌ترین روش‌های درمان خانگی سرماخوردگی محسوب می‌شود که هم علائم سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد و هم از طول دوران نقاهت سرماخوردگی می‌کاهد، زیرا گلبول‌های سفید که مسئو‌ل خنثی‌کردن و از بین بردن ویروس‌ها هستند، ۴ برابر سلول‌های دیگر در بدن ویتامین C مصرف می‌کنند.

یک قاشق چایخوری آب لیموترش را با ۲ قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و بخورید. هر ۲ ساعت یکبار این کار را انجام دهید تا بهبود محسوسی در سرماخوردگی و گلودردتان حاصل شود. چای لیمو هم از جمع شدن خلط سرماخوردگی در گلو جلوگیری کرده و مانع از تجمع باکتری‌ها می‌گردد، بنابراین خطر التهابات لوزه به حداقل می‌رسد.

درمان خانگی سرماخوردگی با خوردن عسل و لیمو

درمان خانگی سرماخوردگی با سیر

سیر یکی از قوی‌ترین مهاجمین علیه سرماخوردگی است. سیر حاوی ترکیباتی به نام آلیون و آلیسین است که دارای خواص ضد ویروسی فوق‌العاده‌اند؛ بنابراین سیر قادر خواهد بود تا با ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا بجنگد و آن‌ها را از پا در آورد.

سیر هنگامی که پخته می‌شود برخی از خواص شگفت‌انگیز خود را از دست می‌دهد، بنابراین بهتر است برای سرماخوردگی حتی‌الامکان به صورت خام مصرف شود. اگر مصرف خام آن برایتان دردسرساز است، سوپ سیر بپزید که بسیار آسان و سریع آماده می‌شود. ۳ تا ۴ حبه سیر را خرد کرده و در ۲۵۰ میلی لیتر آب بجوشانید. سوپ سیر سموم و خلط ناشی از سرماخوردگی را از بدن شما دفع کرده و تمامی مخاط بینی و گلوی شما را باز می‌کند.

درمان خانگی سرماخوردگی با دمنوش آویشن

آویشن خواص ضدباکتریایی و ضدویروس سرماخوردگی دارد و برای همین یک ضدعفونی کننده موثر محسوب می‌شود که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. برای درمان سرماخوردگی، یک قاشق چای‌خوری آویشن را در یک لیوان کوچک آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. اضافه کردن یک قاشق عسل و آب لیموترش به این دمنوش برای گلودرد سرماخوردگی خوب است به خاطر اینکه باعث تسکین گلو می‌شود.

توجه: مصرف آویشن در زنان باردار باعث سقط جنین می شود و مادران باردار که سرماخوردگی دارند باید از مصرف آن خودداری کنند.

 

درمان سرماخوردگی با سوپ مرغ

محققان دریافته‌اند که سوپ می‌تواند یک ضد ویروس واقعی خانگی برای سرماخوردگی باشد. یکی از نظریه‌ها از این قرار است که سوپ با افزایش دمای بینی و گلو محیط را برای رشد و فعالیت ویروس‌ها نامناسب می‌کند. متخصصین تغذیه همچنین معتقدند که خود سوپ هم به ذات خود حاوی خواص ضدویروس است. از مرغ و سبزی‌های آن گرفته تا ادویه‌های به‌کاررفته در آن، همگی ترکیباتی دارای خواص ضدویروس و ضد سرماخوردگی هستند.

 

درمان خانگی سرماخوردگی با طب سنتی و گیاهی فوری

درمان خانگی و کنترل سرفه های خشک سرماخوردگی

برای رفع سرفه سرماخوردگی می توان یک قاشق غذاخوری به دانه را در یک لیوان آب خیساند
تا حالت ژله ای پیدا کند و هر چند ساعت یکبار، یک قاشق غذاخوری از آن را میل کنید.دانه های به را در دهان نگهدارید و لعاب آن را قورت دهید.

نوشیدن یک تا دو لیوان دم کرده دارچین در طول روز سیستم دفاعی بدن را نسبت به ابتلا به سرماخوردگی و زکام مقاوم و ایمن می کند.
در ضمن در نزله سرد (سرماخوردگی طول کشیده با ترشحات غلیظ و لزج، که به سختی از مجاری تنفسی جدا می شود و می تواند بیشتر به رنگ سفید و کمتر به رنگ های زرد و سبز و تیره باشد) نیز از بهترین دمنوش ها است.

در این مرحله از سرماخوردگی ، طب ایرانی پیش از هر چیز برای رقیق کردن و دفع اخلاط غلیظ سرماخوردگی دست به کار می شود.
بدین منظور، از بیمار خواسته می شود که سر خود را بپوشاند و حتی آن را با کمک حوله ای که گرم شده، گرم نگاه دارد.
استفاده از بخور ترکیبی از گیاهان دارویی شوید، بابونه، بومادران و آویشن و مرزنجوش برای درمان خانگی سرماخوردگی نزله سرد بسیار مفید و مناسب است.

آب نمک برای درمان خانگی سرماخوردگی و آبریزش بینی

یکی از بهترین روش های درمان خانگی سرماخوردگی و علی الخصوص آبریزش بینی شستشو دادن بینی با سرم شستشو یا آب نمک معمولی است که باعث تمیز شدن مجاری بینی و از بین رفتن خلط سرماخوردگی می‌شود. زمانی که مجاری تنفسی شستشو داده نشود شرایطی به وجود می‌آید که میکروب‌ها در مجاری تنفسی بیشتر شوند.

برای شستشوی مجاری تنفسی‌تان یک لیتر آب را با یک قاشق چای‌خوری پُر نمک بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. آب نمک را در مشتتان ریخته و وارد سوراخ‌های بینتان کرده سرتان را به عقب ببرید به طوری که آب نمک وارد مجاری بینی‌تان شود و مخاط حاصل از سرماخوردگی را تمیز کند. هر روز این کار را چندین با تکرار کنید خواهید دید که به زودی علائم آبریزش بینی و سرماخوردگی تان رفع خواهد شد.

 

منابع
تبیان
نوآورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *