درمان فشار خون بالا با زنجبیل بصورت خانگی

خواص زنجبیل برای فشار خون بالا چیست؟ آیا زنجبیل باعث کاهش فشار خون می شود؟کاهش فشار خون با خوردن زنجبیل و تاثیر زنجبیل بر فشار خون

خواص زنجبیل برای کاهش فشار خون

درمان فشار خون بالا با زنجبیل

کاهش فشار خون با مصرف زنجبیل : مصرف زنجبیل باعث گشاد شدن عروق و کاهش فشار خون میگردد . زنجفیل به عنوان جایگزین آسپیرین برای بیماران مسن و دارای زخمهای معده توصیه میگردد .

فواید زنجبیل برای طرفداران پزشکی معتدل و جایگزین متوقف نمی شود. در واقع این ساقۀ زیر زمینی در پزشکی چینی یا روش یانگ (گرما، انرژی) بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

زنجبیل برای رفع سردی، درمان سرفه یا آنفولانزای شدید مصرف می شود. در میان ما، زنجبیل به شکل مرهم به طور سنتی برای مقابله با دردهای مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا زنجبیل فشار خون را بالا می برد؟

حتی اگر این مشاهدات کامل هم نباشند، تحقیقات علمی نشان داده اند که گیاه زنجبیل به مبارزه در مقابل این علائم در زمان بارداری و بعد از عمل جراحی کمک می کند.

برخی مطالعات نیز ثابت کرده اند که زنجبیل احتمالاً برای از بین بردن التهابات و دردها مفید خواهد بود، اما این مطالعات خیلی متقاعد کننده نیستند. در حال حاضر، محققان در حال جستجو و کاوش دربارۀ خواص ضد سرطانی زنجبیل هستند.

زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان است، که غالب خواص آن ناشی از همین آنتی اکسیدان هاست، و احتمالاً خواص ضد سرطانی هم دارد که این موضوع در حال بررسی است.

اما نباید فراموش کرد که مقدار زنجبیلی که ما هر روز مصرف می کنیم، کم و حتی می توان گفت بسیار کم است؛ بنابراین هر قدر که می خواهید از آن بخورید و با آرامش از آن آگاه باشید اما انتظار معجزه نداشته باشید…

اثر ضد التهابی زنجبیل

واکنشهای التهابی ایجاد شده در سرخرگها از طریق اکسیداسیون چربیها و متابولیتهای اسید آراشیدونیک از ریسک فاکتور های اصلی برای بیماریهای قلبی عروقی می باشد. ترکیبات زنجبیل مانع تولید سیتوکینهای التهابی و آنزیم های تولید کننده پروستا گلاندینها میشوند و از این طریق کاهش دهنده واکنشها ی التهابی و بیماریهای قلبی می باشد.

اثر آنتی اکسیدانی زنجبیل

زنجبیل باعث جمع آوری و باند شدن رادیکالهای آزاد ومحافظت غشاء سلولی از اکسیداسیون میشود. زنجبیل به صورت معنی داری باعث پایین آمدن پراکسیداسیون چربی و افزایش سطح آنزیم های آنتی اکسیدانی میشود ، به طوری که خاصیت آنتی اکسیدانی زنجبیل مشابه اسید اسکوربیک می باشد.

فواید مصرف زنجبیل برای قلب

اثر بر چربی خون زنجبیل

زنجبیل باعث کاهش کلسترول ، تری گلیسرید، VLDL،LDL ، فسفو لیپید ها ، و در نتیجه کاهش تخریبهای آترواسکلروتیکی و همچنین باعث افزایش HDL می گردد . زنجبیل با تاثیر بر کبد باعث کاهش بیوسنتز کلسترول و با تحریک تبدیل کلسترول به اسید های صفراوی باعث افزایش دفع مدفوعی آنها می گردد.

اثر ضد لخته ای زنجبیل

زنجبیل مانع تشکیل لخته ناشی از آراشیدونیک اسید وترومبوکسان ناشی از سیکلواکسی ژناز و سنتز پروستوگلاندین ها و پروستاسیکلینها همراه با افزایش فعالیتهای فیبرینولیتیکی میگردد. تاثیر زنجفیل بر کاهش چسبندگی پلاکتها قوی تر از سیر و پیاز می باشد.

موارد منع مصرف زنجبیل

  • در کودکان زیر 2 سال نباید استفاده شود.
  • مصرف زیاد زنجبیل موجب سوزش سر دل میشود.
  • افرادی که سنگ کلیه دارند باید قبل از مصرف زنجبیل حتما با پزشک مشورت نمایند.
  • اگر داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین و آسپیرین مصرف می کنید زنجبیل نخورید .
  • مصرف آن در دوران بارداری وشیردهی باید در حد متعادل باشد.
  • زیاده روی در مصرف زنجبیل موجب بالا رفتن فشار خون می شود و زنجبیل فشار خون را بالا میبرد .

خاصیت و خواص زنجبیل برای فشار خون و قلب

آیا زنجبیل فشار خون را بالا می برد؟

تاثیر زنجبیل روی فشارخون : دکتر مریم نواب‌زاده، محقق طب سنتی در گفتگو با ایمنا با اشاره به اینکه چای زنجبیل دارای طبیعت گرم و خشک است؛ عنوان کرد: چای زنجبیل برای تقویت حافظه، قوه باه، جهاز هاضمه، معده، قوای رئیسه بدن، خون‌سازی، تنظیم ادرار، خلط‌آوری و درمان اسهال ساده مفید است.

وی این نوع چای را ملین دانست و در خصوص دیگر خواص آن گفت: چای زنجبیل مانع از بروز سرطان می‌شود و کاهش دهنده چربی خون می‌باشد. همچنین ضد ضعف اعصاب، رطوبت مزاج، بلغم، درد مفاصل، بیماری‌های مفصل، کمردرد، مسمومیت غذایی، سرفه، تهوع و آشفتگی در مسافرت، انعقاد خون می‌باشد.

این محقق طب سنتی زیاده‌روی در مصرف این نوع چای را باعث بالا بردن فشارخون و ضعف نیروی جنسی دانست و در تشریح استفاده از آن اظهار داشت: نصف قاشق چایخوری زنجبیل یا تکه‌های ریشه‌ای آن را در یک لیوان آب جوش ریخته، در ظرف را گذاشته حدود ۱۰ دقیقه بماند بعد با کمی عسل مخلوط کرده میل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *