آموزش گریم و آرایش چشم متناسب با فرم چشم و ابر

آموزش روش آرایش صورت متناسب با فرم و حالت چشم ها, آموزش گام به گام آرایش چشم با فرم های مختلف چشم درشت چشم کوچک و …

آموزش گریم و آرایش چشم متناسب با فرم چشم و ابر

در چند پست قبلی  در مورد گریم و آرایش پیشانی و ابرو صحبت کردیم و همانطور که قول دادیم به سلسله مراتب راجب گریم و آزایش صحبت می کنیم.وامروز می رسیم  به بحث گریم و آرایش چشم ها. امیدوارم که مفید باشه

آرایش چشم متناسب با فرم چشم

 

چشم به پنج قسمت تقسیم می شود :

۱-     روی چشم

۲-     گوشه ی داخلی چشم

۳-     زیر تاج ابرو

۴-     زیر آرک ابرو ( زیر قله ی ابرو )

۵-     گوشه ی خارجی چشم و زیر ابرو

گریم و آرایش انواع چشم :

۱-     افرادی که بالای چشمشان پف دارند :

دقیقا روی پف چشم را سایه ی تیره می زنیم . تن رنگ های قرمز ، آجری ، قهوه ای مایل به قرمز و صورتی پف چشم را چند برابر می کنند در نتیجه از رنگهای دودی ، زیتونی ، آبی ، و قهوه ای که تن قرمزی ندارد استفاده می کنیم . ریمل را به گوشه ی خارجی چشم می زنیم وترجیحا خط چشم نمی کشیم.

۲-     افرادی که هم پلک بالا و هم پلک پایین شان افتادگی دارد:

ابتدا چشم را به دو قسمت تقسیم می کنیم .( منظور خط فرضی است که بطور عمودی از مردمک چشم می گذرد ) خط چشم پلک بالا را از گوشه ی خارجی چشم می کشیم و خط چشم پلک پایین را از نیمه ی داخل چشم می کشیم . سایه را از گوشه ی خارجی چشم به سمت بالا می کشیم. ریمل را از گوشه ی خارجی چشم می زنیم. نیمه ی داخلی چشم را مداد بژ و نیمه ی خارجی را مداد دودی می کشیم.
۳-     افرادی که فقط پلک بالایشان افتادگی دارد :

ابتدا چشم را به دو قسمت تقسیم می کنیم . خط چشم پلک بالا را از گوشه ی خارجی چشم می کشیم . خط چشم پلک پایین را از جایی که مژه شروع می شود تا جایی که تمام می شود می کشیم . ریمل را گوشه ی خارجی چشم می کشیم و سایه را از گوشه ی خارجی چشم به سمت بالا می کشیم .

۴-     افرادی که فقط پلک پایین شان افتادگی دارد :

چشم را به دو قسمت تقسیم می کنیم . خط چشم پلک پایین را از نیمه ی داخلی می کشیم . خط چشم پلک بالا را کامل می کشیم . سایه و ریمل را هم کامل می زنیم . نیمه ی خارجی چشم پایین را مداد بژ می کشیم .

۵-     افرادی که چشم های گرد دارند :

ابتدا چشم را به دو قسمت تقسیم می کنیم . خط چشم پلک بالا را به سمت خارج می کشیم و خط چشم پایین را خیلی کم لابلای مژه ها می کشیم. برای کم کردن گردی چشم داخل چشم را نیز مداد دودی می کشیم و ریمل را هم گوشه ی خارجی چشم می زنیم .

۶-      چشم های برجسته و درشت :

چشم را به سه قسمت تقسیم می کنیم . خط چشم پلک بالا را دو سوم از گوشه ی خارجی چشم می کشیم. خط چشم پلک پایین را از جایی که مژه شروع می شود تا  جایی که مژه تمام می شود می کشیم . سایه را از رنگهای سرد انتخاب می کنیم . ریمل را هم به نیمه ی وسط چشم می زنیم .

۷-     افرادی که چشم های خمار دارند :

داخل چشم پلک پایین را مداد دودی می کشیم . خط چشم پلک بالا را تقریبا هلال می کشیم و ریمل را کامل می زنیم . سایه را هم به شکل هلال کار می کنیم.
(همین طور چشم های بادامی به خمار نزدیک است که خط چشم بالا را هلال کار می کنیم و ریمل از گوشه ی خارجی چشم تا وسط چشم زده می شود و خط چشم پایین را از جایی که مژه شروع و تمام می شود می کشیم .)

۷-     افرادی که استخوان بالای چشمشان برجسته است :

چشم را به سه قسمت تقسیم می کنیم . خط چشم بالا و پایین هر دو را از خارج دو سوم می کشیم . روی برجستگی استخوان سایه ی تیره و قسمت فرو رفته را سایه ی روشن استفاده می کنیم و داخل چشم را مداد بژ و ریمل را گوشه ی خارجی چشم می کشیم . اگر زیر چشم هم گودی داشت سایه ی روشن کار می کنیم .

۹- افرادی که پوست پلکشان افتادگی دارد :

خط بالا رانمی کشیم . نواحی ای که پوستش آزاد است همانطور که چشم باز است سایه ی تیره می زنیم ( زیتونی ها و سدری های تیره) بعد چشم را می بنیدیم و نقاطی را که سایه نخورده سایه ی روشن کارمی کنیم و سپس داخل چشم را مداد بژ می کشیم . خط چشم پلک پایین را از جایی که مژه شروع می شود تا جایی که تمام می شود می کشیم .

و اما چگونگی از بین بردن گودی زیر چشم:

داخل گودی را سایه ی روشن استفاده می کنیم. اگر کبودی داشت از سایه ی نارنجی در حد کم استفاده می کنیم.

به طور کلی برای چشم های کوچک و ریز از سایه های روشن و براق و همین طور برای چشمهای درشت از رنگهای مات وتیره استفاده می کنیم.

منبع : زیبا شو دات کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *