شکنجه شاهزاده های بازداشت شده عربستان سعودی

خبر شکنجه شاهزاده های دستگیر شده و شکنجه و بازجویی شاهزاده های بازداشت شده و خبر جدید از بازداشت شدگان شاهزاده های عربستانی و شکنجه شاهزادگان بازداشت شده سعودی

شکنجه شاهزاده های بازداشت شده عربستان سعودی

 

خبرگزاری ایسنا: منابع در کاخ سلطنتی عربستان فاش کردند،‌ اکثر شخصیت‌های بازداشت شده در کمپین اخیر به اصطلاح مبارزه با فساد عربستان مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته‌اند. همچنین اخبار درز یافته حکایت از بازداشت بندر بن سلطان دارند.

منابع در کاخ سلطنتی عربستان به سایت “عین الشرق الاوسط” گفتند، تعداد بازداشت‌شده‌ها بسیار بیشتر از آنچه است که مقامات سعودی اعتراف کرده‌اند. بیش از ۵۰۰ تن بازداشت شده‌اند.

این منابع گفتند، بندر بن سلطان و نیز دختر شاهزاده ولید بن طلال میلیاردر سعودی در میان بازداشت شدگان هستند.

بندر بن سلطان بن عبدالعزیز از اعضای خاندان آل سعود ریاست شورای امنیت ملی عربستان را از سال ۲۰۰۵ تا به حال برعهده دارد و از ژوئیه ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۴ ریاست سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی را بر عهده داشت. وی یکی از نوه‌های ملک عبدالعزیز اولین پادشاه عربستان سعودی است. بندر بن سلطان بیش از ۲۰ سال از ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۵ سفیر عربستان سعودی در آمریکا بود.

این سایت گزارش داد، تعدادی از شخصیت‌ها از جراحت‌های ناشی از به کار گیری شیوه‌های قدیمی شکنجه رنج می‌برند در حالی که هیچ آثار جراحت و شکنجه‌ای در صورت‌هایشان نیست لذا هرگز هیچ آثار شکنجه‌ در زمان حضورشان در اماکن عمومی مشهود نخواهد بود.

این سایت فاش کرد،‌ اکثر شاهزادگان و شخصیت‌های بازداشت شده بعد از شکنجه در جریان بازداشت و بازجویی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این سایت گزارش داد، هیچ جزئیاتی از نحوه شکنجه و انواع آن فاش نشده است. در حالی که هفت تن از شاهزاده‌ها شب چهارشنبه از هتل ریتز کارلتون در ریاض آزاد شدند.

برخی بازداشتی‌ها برای افشای جزئیات حساب‌های بانکی‌شان شکنجه شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *