روانشناسی رابطه گروه خونی و شخصیت افراد A B O AB

بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده بر روی گروه خونی و شخصیت افراد مختلف دانشمندان به یک جمع بندی کلی رسیده اند که می توان تا حدودی به شخصیت افراد را از روی گروه خونی آنها پی برد .

روانشناسی رابطه گروه خونی و شخصیت افراد A B O AB

انسان همیشه به دنبال ساده کردن کارها و پیداکردن راه های میانبر است. این مورد حتی در باب روانشناسی هم صادق است و مثلاانسان همیشه به دنبال راه های ساده ای برای شناختن روحیات و رفتار انسان های دیگر از روی ماه تولد و سال تولد و مسایل مشابه است. گروه خونی هم گاهی این نقش را بازی کرده یعنی گروهی معتقدند بخشی از شخصیت انسان در گروه خونی اش نهفته است؛ این گروه می گویند گروه خونی مشخص می کند که مقتدر، وارسته، سرد یا احساساتی هستید. البته هیچ تحقیق علمی مستندی در این مورد انجام نگرفته و همه چیز فعلادر حد یک فرضیه است که البته در نوع خود جالب و بامزه به نظر می رسد و می توان به عنوان نوعی نظریه به آن فکر کرد

 

ازدواج گروه خونی های مختلف با یکدیگر

ازدواج گروه خونی های مختلف با یکدیگر

 

 

افرادی که گروه خونی A دارند
افرادی که به نظریه شباهت اخلاقی افراد با گروه های خونی یکسان اعتقاد دارند، می گویند اگر گروه خونی فردی A باشد، او فردی مشکل پسند و منظم است. این افراد عاشق هماهنگی و موقعیت های شفاف هستند و بیشتر از صاحبان هر گروه خونی دیگری از قانون پیروی می کنند. چنین فردی مدام به فکر سروسامان دادن اوضاع است و حتی لباس پوشیدن او هم همیشه مرتب به نظر می رسد. محققان می گویند صاحبان گروه خونی A دلسوزترین آدم های جهان هستند اما در عین حال، افرادی کمال گرا بوده و دوست دارند همیشه در شرایط از پیش تعیین شده و منظم قرار گیرند. بررسی ها روی گروه خونی افراد نشان داده که کارهای مرتبط با قانون مثل وکالت و پلیس بودن، از هر کاری برای آنها مناسب تر است زیرا این افراد به جزییات اهمیت فوق العاده ای می دهند و از بایگانی و نگهداری اسناد هم لذت می برند. متعلقان به این گروه خونی، به شدت فداکار هستند و می توانیم آنها را به عنوان صادق ترین افراد جهان معرفی کنیم. آنها تودار هستند و کمی سخت تر از دیگران با جمع خودمانی می شوند. اعضای این گروه خونی گرچه رهبرانی باهوش و مقتدر هستند اما اشتباهات زیادی را هم مرتکب می شوند.

افرادی که گروه خون B دارند
بر اساس آمار ها افرادی که دارندگان این گروه خونی هستند گروه زیادی نیستند اما بر اساس این تئوری می توانیم آنها را در دسته جالب ترین آدم های روی زمین جا دهیم. گرچه افراد بین گروه خونی را هر کسی نمی تواند تحمل کند اما آنها خصوصیات جالبی دارند که در اوج پیچیده بودن شان، آنها را زیبا تر جلوه می دهد. این افراد به شدت رک هستند. آنها به ساختارهای پیچیده اجتماعی کاری ندارند و در قید و بند آداب و تشریفات نیستند. به قوانین اهمیت زیادی نمی دهند و گرچه این ویژگی یکی از خصوصیات منفی آنهاست اما باعث می شود که این افراد در هنر و نوآوری و پدید آوردن راه و رسم های تازه، همیشه در صف اول باشند. این گروه افرادی انعطاف پذیر به شمار می روند. پیچیدگی های آنها، چیزی از توانایی خارق العاده شان در تجسس کم نمی کند و این موضوع به خلاقیت شان می افزاید. این افراد تیزهوش هستند اما نمی توانید آنها را کنترل و وادارشان کنید که منظم شوند. این افراد تمایل زیادی به یک شغل مادام العمر ندارند. می گویند افراد گروه خونی B آشپزهای خارق العاده ای هستند و به سلیقه غذایی خود بیش از حد اهمیت می دهند. نکته عجیب اینجاست که تحقیقات نشان داده اعضای این گروه خونی، سهم زیادی در میان ورزش هایی که نیاز به تمرکز زیاد دارد، دارند.

افرادی که گروه خونی AB دارند
بر اساس آمارها این گروه از همه گروه های دیگر کم شمارتر هستند اما این گروه کم جمعیت را می توان گروه خاص و شاید فرهیخته ترین گروه دانست. آنها عاشق علم هستند و افراد منطقی، حساس و آرام به حساب می آیند. این افراد بسیار خونسرد و خویشتندار هستند اما مراقب باشید که از این خصوصیت شان سوءاستفاده نکنید و بار زیادی را روی دوش شان نیندازید. افراد دارای گروه AB، می توانند آشوب هایی که به پا می کنید را آرام کنند. آنها می توانند دیگران را با روحیه طنزی که دارند نقد کنند و با قهقهه هایشان جمعیت را سرحال بیاورند. آنها تاجران خوبی هستند و با پشتکارشان، خیلی زود پیشرفت می کنند. آنها حسابدارهای خوبی می شوند و به این رشته بیشتر از سایر مشاغل علاقه دارند. صاحبان گروه خونی AB افرادی وقت شناس هستند که نه به گذشته فکر می کنند و نه به آینده دور؛ برای او حال و آینده نزدیک در اولویت قرار دارد و با تمام وجود در زمان زندگی می کند.

افراد با گروه خونیO
بر اساس تئوری ها افراد این گروه چه در رشته های ورزشی وارد شوند و چه در کسب و کار شان، همیشه در خط مقدم هستند چراکه افرادی هستند که عاشق رقابت هستند و می توانند در هر گروهی، مثل یک رهبر خوب و مقتدر عمل کنند. آنها افرادی هدفمند هستند و خوب می دانند که برای چه چیزی تلاش می کنند البته ریسک پذیر بودن شان هم در این مسیر همراهی شان می کند و چون درک خوبی از سلسله مراتب اجتماعی دارند و بعد از مدتی حضور در یک موقعیت، می توانند نظر مثبت دیگران را به خود جلب کنند. افراد صاحب این گروه خونی، خوشبین و وفادارند و به نظر می رسد که میانه ای هم با عصبانیت ندارند. البته نباید فراموش کرد که این افراد در اغلب موارد بی نهایت حسود هستند و مدیریت بحران خوبی هم ندارند و به جای آن ترجیح می دهند از موقعیت های آشفته فرار کنند. درست است که آنها عاشق قدرت هستند اما همین ویژگی می تواند از اعضای این گروه، افرادی طماع بسازد.

گروه خونی O تیپ گرم

حدود۳۸%مردم جهان دارای گروه خونی O+ و ۶%دارای گروه خونی O- هستند.

خصوصیات:

بی پروا،با اراده،مغرور،بخشنده،اجتماعی،با انرژی،برونگرا،رک وصریح،واقع گرا،نمایشی،عمومی،مثبت،مستقل،ریسک پذیر،نا فرمان،بی اعتبار،لجوج وخودمحور. به آسانی دوست می شوندوبا جریانات همراه شده وبه فرصت ها چنگ می زنند.برای شروع یک پروژه یا شکاریک ایده ونظر صریح هستند.درفعالیت های سازمان یافته خوب عمل می کنند.دربعضی موارد چندان دقیق نیستندواحساسات زیاد و قوی از خود نشان می دهند.ممکن است به سرعت مخالفت عمیق خود را با یک نظر بیان کننداما معمولا این مخالفت پایدار نیست.کارگشایانی سنتی،محرک وکمی لاف زن هستند.
احساسات خود را خیلی نشان می دهنداما در برخورد با دیگر گروهای خونی این بیان اظهارات متغیر است.نوعی ظرافت ذاتی وفطری دارند.شخصیت های اجتماعی وپر زرق و برق هستندمیتوانند در حوادث و بحران ها سازگاری خوبی داشته باشند.لغات و کلمات به آسانی به سراغ آنها می آیند.خجالتی نیستندورک وصریح احساسات درونیشان را فاش می کنند.جاه طلب اند اما گاهی با جزییات سرگرم می شوند.علاقمند به حفظ روابط هستند وخودشان در این زمینه تلاش می کنند.


گروه خونی A تیپ سرد

حدود ۳۴%از مردم دارای گروه خونی A+و۶%دارای گروه خونیA-هستند.

خصوصیات:

مطیع وآرام،دقیق،دلسوزوغمخوار،فداکار،مودب،درستکار،وفادار،احساساتی،درونگراوکمی دستپاچه.حتی در مواقع آشوب و غضب آرام وخون سرد هستند.نسبت به نظرات عمومی حساس اند.اغلب درون گرا هستند دربرخورد با دیگران خجالتی وکمرو هستند یا حتی مریض به نظر می رسند کمی بدبین هستند.برای روابط ارزش قائل بوده ونسبت به دیگران وفادارند.نسبت به تغییرات تردید دارند.دوست داران طبیعت وگریزان از جمعیت وشلوغی هستند.به یک مکان شخصی یا پناهگاه امن ومخفی برای خود نیازمندند.عموما دو دل و غیر قاطع اند.برای حضوردر کارهای تیمی آماده هستند مخصوصا وقتی دستوری به آنها داده شود.علاقه مند به ایجادرابطه نیستندوتلاش چندانی هم برای اینکار نمی کنند.


گروه خونی B فعال

حدود ۹% از مردم جهان دارای گروه خونی B+ و۲۵%هم دارای گروه خونی B- هستند

خصوصیات:

بشاش وخوشرو،خوش بین،فعال،حساس،مهربان،فراموش کار،آشفته،درهم وسازمان نیافته،پرسروصدا،خودپسندوخودبین،پرانرژی وجدی در راه رسیدن به هدف،معمولا جزوبهترین افراد تیم می شوندوافراد تکرویی هستند.اغلب کارها رابا روشهای خودشان انجام می دهندوخود کفا هستند.شخصیتهای ماجراجوودلیر،علاقه مند به داشتن یک راه مشخص ومخصوص،موجوداتی اجتماعی وعلاقه مند به مهمان داری هستند.علاقه به حفظ روابط هستند وخودشان در این زمینه تلاش می کنند.


گروه AB  فارغ از مراقبت وبی نیاز از توجه

حدود۴%مردم گروه خونی AB+ و۱%گروه خونی AB- دارند

خصوصیات :

اجتماعی، سخت گیر نیستند،غمخوار ودلسوز،دیپلماتیک،اهل گشت وگذار،خلاق،غیر قابل پیش بینی،هنرمند،انعطاف پذیر،ترشرو ودرخود!مخلوطی از تضادها،خجالتی در مقابل بعضی ها ، بی باک وگستاخ با بعضی دیگر،برونگراودرونگرا،گاهی غیر قابل پیش بینی است وگاهی ظاهرا بسیار آرام وخونسردبه نظر می رسند.قدرت خلاقه زیادی دارند،توانا در پیدا کردن مشکلات ودور زدن آنها،علاقه مند به محیط شهری،به آسانی خسته می شوند.به نظر می رسد که هر کاری که انجام می دهند از روی اجبار است. هرگزکاری را برای قدردانی انجام نمی دهند.اسرار آمیز بنظر می رسند.در فعالیتهای اجتماعی می توانند هماهنگ ظاهر شوند.علاقه مند به ایجاد رابطه نیستندوتلاش چندانی هم برای این کار نمی کنند.

 

گروه خونی A

کسانی که گروه خونی A دارند، در طول حیاتشا ن تا حد زیادی تغییر اخلاق و روحیه میدهند. گاهی تیزهوش ، مبتکر و پرکارند و گاهی تحت تاثیر افکار و نقشه‌های دیگران قرار می گیرند.

زمانی سرشار از شوق،شور و حرارت به نظر می‌رسند و زمانی دیگر ، سرد ، افسرده و منزوی هستند. چنان که گویی اصلا با وقایع اطراف خویش هیچگونه ارتباطی ندارند. حتی گاهی نسبت به آن چه در خانه‌شان می گذرد نیز بی اعتنایی نشان می دهند. به همین جهت ، شناختن شخصیت پیچیده و غریب آنها چندان ساده نیست.

صاحبان این گروه خونی ، معمولا افرادی کم رو و تاثیر پذیرند. در مقابل افراد ناشناس هرگز جانب احتیاط و ملاحضه کاری را از دست نمی‌دهند. خیلی دیر با اشخاص دوست می‌شوند و زیاد به کسی اعتماد نمی کنند.

از لحاظ روحی بسیار آسیب پذیر هستند و نمی‌توانند انتقاد و نامهربانی را به آسانی تحمل کنند. بی عدالتی و ناسپاسی لطمات شدیدی به آنها می‌زند. گاهی می‌توانند در لاک خود فرو بروند. و در تنهایی و خاموشی رنج می‌برند و گاهی می‌برند و گاهی حالت دفاعی به خود می‌گیرند و با صداقت عکس العمل نشان می‌دهند. گاهی هم به راهنما یا مشاوری ا حتیاج دارند تا آن ها را در انتخا ب واکنش و رفتار صحیح یاری دهد.

این گروه از دورویی متنفرند. اهل تظاهر ، چاپلوسی و دروغ نیستند. در محیط های هماهنگ و خالی از ریا و تزویر ا حساس آسودگی و سعادت می‌کنند ، همیشه دست به عصا هستند و با ریسک کردن میانه خوبی ندارند و چون غالبا از شکست می ترسند ، هیچ وقت بدون مطالعه و سرسری دست به کاری نمی‌زنند.

دیر تصمیم می گیرند و معمولا برای شروع هر کاری وسواس به خرج می دهند. ا ما وقتی عزمشا ن را جزم شود ، دیگر خودشا ن را به عقب نمی‌کشند. وجدا ن و احسا س مسئولیت آنها قابل تحسین است و برای مشاغل حساس شایستگی دارند.

 

گروه خونی B

صاحبان گروه خونی B افرادی رک گو ، با اراده و جسور هستند. خیلی صریح و جدی حرف می‌زنند ، اما ساده عمل می‌کنند و از پرده پوشی ، زبان بازی و این دست ، آن دست کردن ، خوششان نمی‌آید و همین صفات باعث می‌شود تا اشخاص زود رنج ، کم ظرفیت و احساساتی نتوانند با آنها کنار بیایند.

این گروه اکثرا و اغلب از حیث درونی کامل هستند و به ندرت تحت تاثیر دیگران قرار می گیرند و دشوار می‌توان نظرشان را در مورد چیزی یا کسی تغییر داد. آن ها برای پوشاندن حساسیتهایشا ن ، غالبا نقابی از خشونت به چهره میزنند و تظاهر به سنگدلی میکنند ، لیکن در اصل خوش خو ، منصف ، سخاوتمند و بلند نظر هستند و اگر توانایی کمک به کسی را داشته باشند ، مضایغه نمیکنند. با این حال ، گاهی خودخواه و تک رو می‌شوند و ترجیح می‌دهند وقت و نیرو یشا ن را حتی المقدور صرف امور شخصی و منافع خویش کنند. این عده عده موجوداتی فعال و پر شورند. معمولا نقطه ضعیفی از خود شان بروز نمیدهند. ولی گاهی گرفتار نگرانی ، کم حوصلگی و عصبانیت می شوند ، اما حتی در این حالت نیز خیلی زود خودشان را از ناراحتی و دلواپسی رها میکنند.

صاحبان این گروه خونی ، چون سختگیر و دیر جوش هستند ، دوستا ن زیادی را نمی‌توانند به خود جلب کنند. ولی در زمینه کار و مسئولیتهای اجتماعی روی هم رفته آدم ها یی جاه طلب ، اما مثبت هستند. کنار آمدن با آن ها خیلی سخت است. چون پیوسته سعی دارند ، قدرت خود را به دیگرا ن تحمیل کنند و بدشا ن نمی‌آید که در هر حالت آقا و سرور دیگران باشند.

 

گروه خونی O

اشخاصی که دارای گروه خونی O هستند ، از لحاظ فطری و طبیعی ، آدم هایی خوش بین ، زنده د ل پر تحرک و تا حدودی سر و زبان دار به حساب می آیند و به خوبی می‌توانند با فراز و فرودهای زندگی کنار بیایند و به اصطلاح گلیم خود را از آ ب بیرون بکشند.

آنها همواره سعی دارند با اوضاع پیش بروند ، و برایشان واقعا دم غنیمت است. در صورت لزوم انسانهایی با اراده و صمیمی هستند ، تسلط خوبی بر اعصاب خود دارند و در برابر مشکلات حتی اگر خیالی بزرگ باشد ، استقامت و خونسردی کامل نشان میدهند.

اغلب دلشان می‌خواهد خوب زندگی کنند و از همه جنبه‌ها و جهات زندگی لذت ببرند ، چندان دربند جمع آوری پول و ثروت نیستند.

از کینه جویی و انتقام گرفتن تا جایی که ممکن باشد، پرهیز دارند. به همین جهت ، اشخاص پاک طینت و خوش قلب محسوب می‌شوند. راه و رسم کار و زندگی را خوب می‌شناسند و می‌دانند مسئولیت یعنی چه ، تدبیر و کارآیی بسیار زیادی دارند. و چنین به نظر میرسد که اصولا مدیر خلق شده اند.

 

گروه خونی AB

تجزیه و تحلیل شخصیت و روحیات کسانی که در این گروه قرار دارند ، کار بسیار سختی است. زیرا آ نها معمولا موجوداتی حساس ، زود رنج و اسیر احساسات ، عواطف ، رویا و غرایز خویش هستند.

به همین جهت غالبا نا متعادل و بی ثبات به نظر میرسند ، حال آن که واقعا این طور نیستند. این عده معمولا آرامش درونی ندارند و اغلب اوقات ، واکنش هایی متضاد و دور از انتظار از خود بروز میدهند و در میان آ نها افراد خود دار و دارای اراده قاطع ، خیلی کم یافت می‌شود. بعضی هایشا ن به طور واقعی به خود اطمینا ن ندارند و دائم دنبال کسی می گردند تا به وی تکیه کنند. پیوسته از قابلیت ها و استعدادهای خود تردید دارند و از نوعی نگرانی یا کشمکش روحی رنج می‌برند و گاهی هم بر اثر همین بحرانهای روحی ، دچار خسارتهایی می‌شوند و حاصل سال ها رنج و زحمت خود را از دست می‌دهند.

به طور کلی ، در وجود این گروه از افراد ، دو شخصیت متفاوت نهفته است. گاهی بسیار پرشور و حرارت هستند و زمانی به محض برخورد با مانع یا مشکلی کوچکی برخودشا ن را کاملا می بازند و به دنیای تنهایی و انزوا پناه می‌برند. این افرا د ، روحی انعطاف پذیر ، هوشی سرشار و ذوقی قابل ملاحظه دارند. لیکن به زحمت می‌توانند خود را با محیط تطبیق دهند و به اصطلاح همرنگ جماعت شوند.

با این اوصاف در میدان دوستی آدم های بسیار موفقی هستند و خوب میدانند دوستانشان را چگونه تحت تاثیر کمالات ظاهری و باطنی خویش قرار دهند.

گشاده دستی و علو همت این گروه حد و حصری ندارد. معمولا از بذل و بخشش لذت می برند و هیچگاه هم پشیمان نمی شوند. به طور ذاتی آدمهایی مهربان و انسان دوست هستند.

 

منبع :

سیمرغ

محشر

۱دوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *