آموزش نحوه انتخاب سایه چشم زیبا و متناسب با چهره ما

آموزش روش انتخاب سایه برای چشم متناسب با رنگ چشممان, چطور یک سایه چشم خوب و مناسب را انتخاب کنیم؟

توجه کنید که کل بشر به طور طبیعی از زیبایی لذت می برند و خداوند تمام آفرینش را جز با زیبایی و هارمونی نیافریده است. چشم ها از جمله مخلوقات زیبای خداست که اتفاقا توجه زیادی را به خود جلب می کنند.

چشم ها نیز می توانند ایجاد اعتماد و آرامش یا اضطراب و نفرت را در بیننده ایجاد کنند بنابراین هرچه آرایش چشم ما طبیعی تر به نظر برسد چهره ی ما دلنشین تر و خوش آیند تر به نظر می رسد که به راحتی ما می توانیم با آرایش صحیح خود زیبایی و هارمونی و آرامش را به دیگران هدیه کنیم.

 

به طور کلی ۳ مدل سایه موجود هست:
سایه های پودری فشرده : این سایه ها پوشش مناسبی بر روی پلک چشم ایجاد می کنند و برای ایجاد تراکم و تشدید رنگ مناسب است .

سایه های پودری نرم : به نرمی بر روی پلک چشم می خوابد و حالتی مرواریدی و براق به سایه چشم می دهد . بیشتر برای ایجاد سایه روشن و یک وع درخشش ملایم بکار می رود .

سایه های کرمی : تقریبا نحوه ی استفاده از آن مشکل است و برای چین ها و افتادگی های پلگ چشم بکار می رود.

اغلب آرایشگران و صاحب نظران هنر آرایشگری ،سایه ی چشم را هماهنگ با رنگ چشم و یا رنگ مو و همین طور رنگ لباس انتخاب می کنند.

امروز راجع به سایه هایی که مناسب با رنگ موی افراد هست صحبت می کنیم:
ابتدا می پردازیم به سایه هایی که مناسب است برای افراد بلوند که شامل : قهوه ای طلایی ، خاکستری مایل به قهوه ای ، بنفش کمرنگ ، ارغوانی ، دودی زغالی است.

سایه هایی که مناسب است برای گروهی مو خرمایی و مشگی شامل قهوه ای مایل به قرمز ، دودی تیره ، بورگاندی ، قرمز آتشین ، آجری ، قهوه ای شکلاتی است.

و همین طور ارغوانی ، سبزها ، زرد . آبی ها ، دودی تیره برای افراد مو قرمز مناسب است.

طبق رنگ سایه ای که ما به چشم می زنیم ، می توانیم تا حدی حالت چشم را تغییر دهیم و زیبایی و نفوذ آن را افزایش دهیم . به عنوان مثال اگر چشم های شما از هم فاصله ی زیاد تری از حد نرمال دارند ( بیشتر از طول یک چشم ) می توانید تن های تیره ی سایه ی مورد نظر را در سمت داخلی پلک چشم ( نزدیک بینی ) و همان سایه با تن روشن تر را از مرکز پلک چشم به سمت بیرونی پلک چشم استفاده کنید و حتی می توانید مداد چشم رادر داخل پلک پائین نیز بکشید و اگر چشم های شما به یکدیگر نزدیک تر از حد نرمال است ( کمتر از یک طول چشم ) عکس مطالب گفته شده ی بالا را بکار ببرید .
برای اینکه چشم های شما بزرگتر به نظر برسند ، سایه را به حالت گرد بر روی برجستگی پلک چشم که در مرکز پلک چشم قرار دارد بکار ببرید و مژه های پائین و بالا را به خوبی ریمل بزنید . اگر می خواهید چشم های بسیار درشت کمی کوچکتر به نظر برسد ، با مداد قهوه ای داخل پلک پائین چشم را پر کنید ( منظورداخل خود پلک است ) سایه های مات بیشتر انتخابهای کلاسیک را در بر می گیرد .

منبع : زیبا شو دات کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *