درمان قطعی رفلاکس معده یا اسید معده با عسل و از بین بردن درد آن

درمان رفلاکس معده با عسل و کاهش و از بین بردن درد اسید معده یا همان رفلاکس معده فقط با خوردن عسل بصورت طب سنتی اسید معده را به طرز قابل ملاحظه ای کنترل میکند .

از بین بردن درد معده
خواص عسل برای رفلاکس معده چیست؟

 

سوزش پشت جناغ سینه و سردل بر اثر برگشت اسید که به بیماری رفلاکس معده به مری شناخته میشود با مصرف عسل طبیعی می توان تا حدودی بهبود بخشید.
بیماری رفلاکس معده به مری (GERD)، هنگامی بروز می یابد که محتویات معده به مری برگشت نماید و سبب ایجاد علایم یا بروز آسیب در مخاط مری گردد.
GERD یک بیماری شایع است که سبب بسیاری از علایم آزاردهنده می شود و همراه با بیماری های جدی نظیر آدنوکارسینوم مری به خصوص در کسانی که مری بارت دارند، می باشد. بیماری رفلاکس معده به مری اغلب به شکل سوزش پشت جناغ سینه و سر دل و برگشت اسید که به نام علایم تیپیک نامیده می شود، بروز می نماید.

مری لوله ای است بین معده و گلو و هنگامی که عضله تنگ کننده (اسفنگتر) بین مری و معده بسته نمی شود، اسید معده از معده به مری وارد می شود.
توصیه می شود برای درمان رفلاکس معده با عسل تا افراد مبتلا به رفلاکس قبل از خوردن هر وعده غذایی، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مصرف کنند. می توانید عسل را با مقداری نان مصرف کنید، اما حدود ۲۰ دقیقه پس از آن از مصرف مایعات و آب خودداری کنید، زیرا کارایی عسل را برای بهبود رفلاکس کاهش می دهد، زیرا آب سبب رقیق شدن عسل و کم شدن کارایی آن می شود.

درمان قطعی رفلاکس معده

برای درمان رفلاکس معده عسل بخورید

همان طور که گفته شد علت اصلی رفلاکس، تضعیف اسفنگتر مری می باشد.
مصرف عسل، سبب تحریک این اسفنگتر شده و رشد مجدد این اسفنگتر را سبب می شود. در نتیجه با مصرف مداوم عسل این تحریک مدام صورت گرفته و سبب کاهش احتمال برگشت محتویات مری به معده می شود. علاوه بر این عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و میکروب های مضر معده را از بین می برد.

 

خواص عسل برای معده

خواص عسل برای درمان رفلاکس معده را با توجه به موضوع بیماری و راه حل های عسل درمانی ذکر خواهیم کرد. دقت کنید که این روش ها برای کمک به بهبود می باشد و در صورت حاد بودن بیماری حتما به پزشک مراجعه کنید و تنها به درمان سنتی بسنده نکنید. ضمنا خواص ذکر شده تنها مربوط به عسل طبیعی می باشد و نه عسل های صنعتی و شرکتی.

درمان رفلاکس معده با عسل ( اسید معده و ترش کردن )

۱- یک قاشق چای خوری از پودر شنبلیله را بجوشانید و ناشتا بنوشید، بعد از آن یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید.

۲- جهت معالجه ترش کردن معده تا بهبودی کامل صبح ناشتا به میزان یک قاشق چای خوری عسل میل کنید این یکی از اصلی ترین راه های درمان رفلاکس معده با عسل است ..

۳- یک لیوان ماست را همراه با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و روزانه ۳ بار بنوشید. اسید معده را به شدت کاهش می دهد و دیگر از ترش کردن معده اثری دیده نخواهد شد.

۴- سه پره سیر را با چوب کبریت سوراخ کنید و ناشتا ببلعید تا با معده فعل و انفعال داشته باشد. برای مفید واقع شدن این امر باید حتما سیرها را سوراخ کنید چون در غیر این صورت فایده ای نخواهد داشت. پس از خوردن سیرها یک فنجان شنبلیله (به مقدار دو قاشق مربا خوری) بجوشانید و با عسل طبیعی شیرین کنید،

این ترکیب را همراه با ده قطره روغن سیاه دانه به مدت یک هفته بنوشید. پس از مصرف این ترکیب نه تنها فقط دردهای معده و ترشی آن را احساس نمی کنید، بلکه آن را یک داروی مفید و موثر برای دردهای معده و روده خواهید دید.

 خواص عسل برای رفلاکس معده و اسید معده

 روش صحیح خوردن عسل برای اسید معده یا رفلاکس

تقویت معده با عسل

۱- درمان رفلاکس معده با عسل . آرد گندم و عسل و زعفران را با هم مخلوط و با آن ها حلوا درست کرده و مصرف کنید.

۲- پودر بالنگ و عسل را با یکدیگر مخلوط نموده و میل کنید، این ترکیب برای تقویت معده موثر می باشد.

۳- برای تقویت معده، شیر و عسل بسیار مفید می باشند و روده ها را نرم می کنند. اگر سالمندان می خواهند شیر در معده شان سریع تر هضم شود، آن را با عسل میل نمایند.

۴- برای تقویت معده ۲۰ گرم پودر پوست بالنگ را با ۲۰۰ گرم عسل مخلوط نموده یک ساعت بعد از غذا یک قاشق میل شود. این معجون برای نفخ معده نیز موثر می باشد. برای از بین بردن تلخی پوست بالنگ به مدت ۲۴ ساعت در آب خیسانده و هر ۵ ساعت آب را تعویض نموده سپس در آب آخر کمی جوشانده و آنگاه صاف کرده و بگذارید خشک شود.

خواص عسل برای اسید معده

درمان زخم معده با عسل

۱- انجیر و عسل را به نسبت مساوی مخلوط نموده و میل کنید، این ترکیب برای درمان زخم معده بسیار مفید می باشد.

۲- برای درمان زخم معده ۲ ساعت قبل و یا ۳ ساعت بعد از غذا یک قاشق عسل را با آب ولرم حل نموده و جرعه جرعه بنوشید این روش برای درمان رفلاکس معده با عسل نیز مفید است .

۳- برای درمان زخم معده ۲ گرم برگ و ریشه کاسنی را در ۲۰۰ سی سی آب جوشانده پس از سرد شدن با عسل شیرین نموده به مدت یک الی دو هفته یک ساعت بعد از غذا بنوشید.

۴- برای درمان ورم و زخم معده یک قاشق چای خوری گزنه را در یک لیوان آب جوش دم کرده پس از ولرم شدن با عسل شیرین نموده و یک ساعت بعد از غذا بنوشید.

درمان درد معده
۱- برای تسکین درد معده، ۵ گرم آویشن را در ۴۰۰ سی سی آب جوش دم کرده بعد از هر غذا یک فنجان با عسل شیرین نموده و بنوشید.

۲- برای درمان درد معده، موسیر را با عسل مخلوط کرده و به صورت ضماد در محل درد قرار دهید.

۳- برای درمان درد معده می توانید عسل را با آب گرم مخلوط کرده و مصرف نمایید.

۴- عسل درمان کننده سردی معده است، هر روز صبح ناشتا یک قاشق عسل میل کنید.

از بین بردن درد ناشی از رفلاکس معده با خوردن عسل

خواص عسل برای معده و درمان نفخ معده

۱- برای نفخ معده، عسل و کره بسیار مفید می باشند.

۲- یک قاشق غذاخوری پودر زنیان را با عسل ترکیب کرده و بعد از غذا مصرف نمایید.

۳- برای درمان رفلاکس معده با عسل باید پودر بالنگ و عسل را با یکدیگر مخلوط و مصرف کنید.

۴- پیاز را پخته پس از سرد شدن با عسل مخلوط نموده و میل کنید زیرا از بین برنده نفخ است و اشتها را افزایش می دهد.

 

درمان قطعی رفلاکس معده یا اسید معده با عسل

علائم شایع رفلاکس معده ( اسید معده )

  • سخت بلعیدن غذا
  • احساس افزایش آب دهان (ترشح بیش از حد بزاق که به علت بالا آمدن اسید ایجاد می‌شود)
  • احساس پر بودن گلو و یا چسبیدن چیزی در حلق
  • حالت تهوع و تلخ شدن دهان
  • سوزش سردل (سوزش زیر قفسه‌ سینه)
  • گلودرد
  • سرفه مزمن و خشک
  • علائمی شبیه آسم از قبیل خس خس سینه
  • درد قفسه سینه
  • گرفتگی و خشونت صدا
  • ریفلاکس یک عامل محرک است که بیماری آسم منجر می‌شود و درمان رفلاکس معده با عسل است .
  • خوردگی مینای دندان: که به علت اثرات اسید معده موجود در محتویات ریفلاکس بر روی دندان بروز می کند.

 

درمان اسید معده با عسل

چه عواملی باعث ایجاد و تشدید رفلاکس می شود؟

به طور کلی غذایی که می خوریم از طریق لوله ای به نام مری وارد معده می شود. هضم غذا در معده توسط اسید و شیره معده آغاز می گردد. دیواره معده مملو از پرزهایی است که با ترشح نوعی ژلاتین از هضم شدن معده به دلیل تماس مداوم با اسید و شیره معده جلوگیری می کنند و در مقابل اثرات مخرب آنها مقاوم شده است و بالعکس دیواره مری به دلیل اینکه بطور معمول در معرض تماس با اسید و شیره معده نیست دفاع مناسبی هم در برابر این عوامل ندارد. در حالت طبیعی دریچه ای بنام دریچه مری (اسفنگر تحتانی) بین مری و معده قرار دارد که اجازه می دهد غذا از مری وارد معده شود، ولی از بازگشت غذا و شیره معده به مری جلوگیری می کند، اگر دریچه مری وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، یعنی به خوبی بسته نشود یا بی موقع باز شود، اسید و شیره معده به داخل مری بر می گردند. نکته قابل توجه اینکه شما میتوانید با دستورالعمل این پست درمان رفلاکس معده با عسل را انجام دهید و شاهد کاهش و از بین رفتن درد به وسیله عسل شوید . همانطور که قبلاً ذکر شد دیواره مری در برابر اسید و شیره معده آسیب پذیر است. بنابراین در شرایطی که دریچه مری کار خود را به درستی انجام ندهد، بازگشت اسید و شیره معده به داخل مری باعث آزردگی مری می گردد. به بازگشت غیر عادی اسید و شیره معده به داخل مری و آزرده شدن مری در اثر تماس با این عوامل، بیماری رفلاکس معده به مری گفته می شود، اگر این عمل به صورت مکرر اتفاق بیافتد ممکن است باعث ایجاد زخم در مری و به سرطان منجر شود.

عسل برای رفلاکس معده

برای بهبود و درمان رفلاکس معده عسل بخورید

از موارد ایجاد و تشدید کننده رفلاکس می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • سریع غذا خوردن و کامل نجویدن غذا یا غذا خوردن با استرس و نگرانی
    حاملگی
  • چاقی، تأخیر در تخلیه معده و پرخوری
  • مصرف غذاهای دیر هضم ،چرب و پر ادویه
  • مصرف غذاهای ساندویچی به همراه سس های فلفلی
  • مصرف میوه و مرکبات بلافاصله پس از غذا
  • خوردن چای پر رنگ
  • مصرف نان های فاقد سبوس مانند : نان باگت، سفید و نان بربری و مصرف نانهای که خمیر آنها به خوبی نمی پزد مثل نان باگت، نان سفید و نان بربری
  • مصرف دخانیات به ویژه سیگار و قلیان
  • مصرف نوشیدنی های الکلی
  • مصرف انواع نوشیدنی میان غذا و بلافاصله بعد از غذا
  • مصرف بیش از حد نوشیدنی های قندی، نوشابه‌های گاز‌دار، قهوه، چای، و نوشابه‌های کافئین‌دار
  • مصرف مواد غذایی و به خصوص فرآورده های گوشتی حاوی مواد نگهدارنده
  • مصرف انواع کنسرو
  • عدم وجود آرامش و خواب راحت
  • تحمل استرس و فشارهای روانی به مدت طولانی
  • مصرف انواع سس های چرب و پرنمک (به خصوص سس کچاپ)

از بین بردن درد معده

 

 

چگونه می توان از رفلاکس پیشگیری و درمان کرد؟

بی شک تغییر در سبک زندگی یکی از ساده ترین روشهای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله مشکلات گوارشی است، پرهیز از مواردی که در بالا ذکر شده است می تواند به بهبود علایم رفلاکس یا ریفلاکس و پیشگیری از بروز آن کمک کند.  بنابراین اگر به رفلاکس معده دچار هستید درمان رفلاکس معده با عسل یکی از بهترین روش هاست همچنین خوردن غذا به اندازه، پرهیز از پرخوری، کاهش مصرف فست فود، نوشابه های گاز دار، سس آماده به خصوص سس قرمز و غذاهای سنگین و بسیار چرب، کم کردن نوشیدن چای، ترک سیگار و قلیان، کاهش وزن و داشتن برنامه منظم ورزشی (حداقل روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی) در کاهش علائم یا پیشگیری از رفلاکس مؤثر هستند. همچنین کنترل استرس و تعدیل فشارهای روانی در کنترل رفلاکس بسیار مؤثر است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *