آیا تعبیر خواب واقعیت دارد؟ نکات مهمی که باید بدانید!

آیا اگر خوابی ببینم آن خواب اتفاق خواهد افتاد؟ اصلا تعبیر خواب واقعیت دارد یا خیالات است؟ تفاوت خواب ها با هم چیست کدام تعبیر می شود؟ پاسخ به سوالات رایج در این زمینه

برای اطلاع از پاسخ پرسش ها با ما همراه باشید .

آیا تعبیر خواب واقعیت دارد؟

از قدیم الایام علم تعبیر خواب جز علومی بوده است که مورد توجه مردم ویژه ای به آن نشان می دهند و چه رویداد هایی که بر اساس همین تعابیر خواب در تاریخ اتفاق افتاده! از خوابی که فرعون دیده بود و به تعبیر کاهنان باید تمامی کودکان را میکشت تا سلطنت کند تا خواب حضرت یوسف که جلوی خسارت خشکسالی را گرفت!

آیا تعبیر خواب واقعیت دارد؟

از نظر کلی باید بدانید که تعبیر خواب از نظر اسلام واقعیت دارد و افراد مشهوری از قدیم در این زمینه صاحب علم بوده اند .

از جمله این افراد حضرت یوسف نبی بوده است که از جانب خدا به این علم دست پیدا کرده است و او بود که توانست 7 سال خشکسالی را به خوبی در مصر پیش بینی کند .

اولین نکته ای که باید توجه کرد این است که هر خوابی تعبیر ندارد و عوامل بسیاری دارد که باید وجود داشته باشد تا خواب شما واقعی باشد ! بله خواب ها هم واقعی و غیر واقعی هستند!

خواب ها بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • رویای صادقه ; خوابهایی که تعبیر می شوند
  • خواب های کاذب ; خوابی تعبیر ندارد
  • زمان خواب دیدن خیلی مهم است
  • آیا با شکم پر خوابیده بودید؟

نظر اسلام درباره تعبیر خواب چیست؟

جدای از مسائل بالا ، اما نکته مهم که در این بین وجود دارد این است که این علم ، علمی نیست که هر کسی داشته باشد و تعبیر خواب هرکس با دیگری بسته به شرایط آن شخص متفاوت خواهد بود .

نکته دیگر اینکه از آنجا که 2 تن از بهترین تعبیر کنندگان خواب از نظر اسلامی امامان و حضرت یوسف و ابن سیرین هستند پس در نتیجه :

آثار و تعبیر به جا مانده از آنها به عنوان مرجع اصلی تعبیر خواب شناخته می شود ولی متاسفانه اکثر مطالبی که از آنها موجود است یا بصورت کامل نیست یا دچار تحریف و تغییر شده است .

چه خواب هایی تعبیر می شوند و آیا رویای صادقه تعبیر دارد؟

این نکته را هم اضافه کنید که همان تعابیری که به جا مانده است نیز معمولا برای شخص خاصی بوده که آن خواب را دیده و بعد از تعبیر درست خواب ، همان در کتب ذکر شده و ممکن است برای شخص دیگری که همان خواب را دیده باشد ، دقیقا همانگونه تعبیر نشود . چون همانطور که گفته شده حالات و شرایط هر شخص متفاوت و در نتیجه نوع تعییر متفاوت می شود .

سخن پایانی : ناگفته نماند که در زمان فعلی بعضی از مراجع باکرامت نیز این علم را دارند و اگر رویای صادقه دیده باشید و بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید میتوانید خواب خود را تعبیر کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *