داوود احمدی نژاد برادر محمود احمدی نژاد درگذشت

داوود احمدی نژاد، برادر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق کشورمان صبح امروز در بیمارستان حضرت، ولی عصر تهران درگذشت.
علی اکبر جوانفکر ردر گفت و گویی خبر فوت داوود احمدی نژاد را تایید کرد.

فوت برادر محمود احمدی نژاد

عکس برادر محمود احمدی نژاد
داوود احمدی‌نژاد دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد دافوس است. وی پیش از آنکه به عنوان رئیس بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری توسط محمود احمدی‌نژاد منصوب شود، مسئولیت مخابرات و ارتباطات ناجا را بر عهده داشته است. وی در زمان وزارتخانه سپاه، یکی از مدیران این وزارتخانه بوده است که پس از انحلال این وزارتخانه در ستاد فرماندهی کل قوا، مسئولیت‌هایی در بنیاد تعاون ناجا و وزارت دفاع داشته است. علاوه بر این، وی از مسئولین اطلاعات بسیج بوده است. نام خانوادگی وی پیش از انقلاب صباغیان بود و در پی انقلاب و اجازه تغییر به افراد به احمدی‌نژاد تغییر پیدا کرد.
داود احمدی نژاد در دی ماه سال گذشته به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود.
داود احمدی نژاد در ابتدای دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به سمت ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد ، وی در مرداد ۱۳۸۷ از مقام خود کناره‌گیری کرد.

بیوگرافی داوود احمدی نژاد

داوود احمدی‌نژاد از نیروهای سابق اطلاعات و امنیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در دوران ریاست جمهوری برادرش محمود احمدی‌نژاد ابتدا به سمت ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد. سپس وی در مرداد ۱۳۸۷ از مقام خود کناره‌گیری کرد. علت برکناری وی توسط برخی رسانه‌ها اختلافش با محمود احمدی‌نژاد بر سر انتصاب علی کردان به پست وزارت کشور و نیز تأثیرپذیری محمود احمدی‌نژاد از مشایی و مشارکت دادن طرفداران مشایی در کارها بود. برخی از رسانه‌های دولتی اعلام کردند که داوود به خواست خود استعفا کرده‌است. داوود بعدها اختلافات با برادر کوچکترش (محمود احمدی‌نژاد) را پیرامون انتصاب علی کردان به پست وزارت کشور تأیید کرد. در روز استیضاح علی کردان در مجلس شورای اسلامی، اطلاعیه‌ای هفت صفحه‌ای بر ضد علی کردان در مجلس منتشر شد، برخی از رسانه‌ها داوود را عامل انتشار این اعلامیه معرفی کردند.

اندکی پس از استیضاح و برکناری علی کردان به جرم جعل مدارک دانشگاهی، داوود احمدی‌نژاد از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بعنوان دبیر جدید کمیته دائمی پدافند غیرعامل منصوب شد.

وی توسط داوود دانش جعفری وزیر اقتصاد مستعفی احمدی‌نژاد، متهم به منصوب کردن افراد نالایق در بازرسی ریاست جمهوری گردید.

داوود احمدی‌نژاد در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۵ دچار سکته قلبی شد و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفت.

وی در صبح روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ در بیمارستان حضرت ولیعصر درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *