اعمال شب لیله الرغائب چیست؟ تمام کارهایی که باید در شب آرزو ها انجام دهید

اعمال شب لیله الرغائب چیست؟ برای خواندن نماز لیله الرغائب حتما باید روزه گرفت؟ برای برآوردن شدن حاجت خود در شب آرزو ها این نماز را حتما بخوانید

اعمال شب لیله الرغائب

لیله الرغائب ؛شب آرزوها ،شبی که هزاران ملائک بر زمین فرود می آیند تا تو هرآنچه می خواهی آرزو کنی و خداوند بی صبرانه منتظر شنیدن است تا اجابت کند آنچه تو می خواهی! لیله الرغائب اولین شب جمعه ماه رجب است و در وصفش فضیلت های بسیاری را برشماردند.

برای آن اعمال و فضایل بسیاری نقل کرده اند که از آن جمله می توان به روزه پنجشنبه و استغفار زیاد اشاره کرد

اعمال شب لیله الرغائب برای برآورده شدن حاجت

گرچه روزه گرفتن در روز پنجشنبه بسیار تاکید شده اما برای خواندن نماز حاجت لازم نیست حتما روزه بگیرید .

برای گرفتن حاجت خود کافیست در این شب نمازی که از پیامبر نقل شده را بخوانید :

نحوه خواندن نماز لیله الرغائب چگونه است؟

از ایشـان همچنین نقل شده اسـت که چـون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سـوره قـدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکـعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر” اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله” گفته شود. پس از آن در سجده هفـتاد بار ذکر “سـبوحٌ قدوسٌرب المـلائکه والروح” گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر “رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم” گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتـاد مرتبه ذکر “سبوح قـدوس رب الملائکه والروح” گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

متن کامل روایات درباره عظمت این روز

اعمال شب لیله الرغائب

شب جمـعه اوّل ماه رجـب را لیله الرَّغائب مى ‏گویند و از براى آن عملى از حضرت رسول‏ صلى الله علیه وآله وارد شده با فضیلت بسیار که سیّد در اقبال و علّامه در اجازه بنى زهره نقل کرده ‏اند از جمله فضیلت آن این است که، گناهان بسیار به سبب او آمرزیده شود و هر که این نماز را بگذارد چون شب اوّل قبر او شود حقّ تعالى بفرستد ثواب این نماز را بسوى او به نیکوتر صورتى با روى گشاده و درخشان و زبان فصیح.

پیـامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نیز در بیان عظمت و اهمیت ماه رجب می‌فرمایند: خداوند متعال در آسمان هفتم فرشته‌ای به نام داعی قرار داده است هرگاه ماه رجب فرا رسد آن فرشته دعوت کننده هر شب تا به صبح گوید: خوشا به حال کـسانی که به ذکر الهی مشغولند خوشا به حال کسانی که با میل و رغبت تمام رو به سوی درگاه خـدا آرند و خداوند می‌فرماید: من همنشین کسی هستم که با من هـمنشین باشد و مطیع کسی هستم که فرمان مرا ببرد و آمرزنده‌ام کس را که از من طلب آمرزش کند این ماه رجـب ماه من، بنده هم بنده من و رحمت هم از آن من است. هر کـس مرا در این ماه بخواند پاسخ مثبت دهم و هر کس از من چیزی بخواهد به او عطا کنم و هر کس از من هدایت جوید هدایتش کنم و من این ماه را وسیله ارتباط بین خود و بندگانم قرار داده‌ام پس هر کس به آن چنگ زند به من می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *