نام 7 دانشمند ایرانی در بین تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم جهان

برترین دانشمندان ایرانی و بهترین دانشمندان ایرانی و برترین دانشمندان ایران و بهترین دانشمندان ایرانی در جهان و بهترین دانشمندان ایرانی جهان و برترین دانشمند ایران و برترین دانشمند ایرانی و برترین دانشمندان ایرانی خارج از کشور و برترین دانشمندان ایرانی در جهان و بهترین دانشمند در ایران

نام 7 دانشمند ایرانی در بین تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم جهان

نام 7 دانشمند ایرانی در بین تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم و مؤسسه‌ی کلاریویت آنالیتیکس گزارشی درباره پژوهشگران پراستناد جهان منتشر کرده است که نام ۷ دانشمند ایرانی نیز در بین تأثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم دیده می‌شود.

دانشمند ایرانی در بین تاثیرگذارترین دانشمندان

 

مؤسسه‌ی کلاریویت آنالیتیکس هر سال بیش از ۳ هزار پژوهشگر را از سراسر جهان در ۲۱ حوزه موضوعی به‌عنوان پژوهشگر پراستناد معرفی و نام آن‌ها را منتشر می‌کند. در جدیدترین گزارش این مؤسسه‌، نام ۷ دانشمند ایرانی نیز در بین تأثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم قرار گرفته‌ است.

برای شناسایی پژوهشگران پراستناد، ۱۳۴ هزار و ۸۳۲ مقاله پراستناد در نشریه‌های نمایه‌شدهوب‌آوساینس در حوزه علوم و علوم اجتماعی در ۱۱ سال گذشته (از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵) پیمایش شده‌اند.

مقاله‌های پراستناد به مقاله‌هایی اطلاق می‌شود که بیشترین استناد را در حوزه‌های موضوعی دارند و در یک درصد نخست قرار می‌گیرند و در پایگاه «شاخص‌های اساسی علم» (آی. اس. آی.) فهرست می‌شوند.

همچنین پژوهشگرانی که مقاله پراستناد دارند، پژوهشگران تأثیرگذار به‌شمار می‌روند و آن‌هایی که نامشان با فراوانی بیشتری می‌آید تأثیرگذارترین‌ها هستند. از این رو، پژوهشگران بر پایه شمار مقاله‌های پراستنادشان رتبه‌بندی می‌شوند و آن‌هایی که در رتبه‌های نخستین جای گرفته‌اند به‌‌عنوان پژوهشگر پراستناد معرفی می‌شوند.

در ویرایش پیشین فهرست پژوهشگران پراستناد، ۶ دانشمند ایرانی بودند؛ ولی در ویرایش ۲۰۱۷، هفت ایرانی در این فهرست جای گرفته‌اند.

نام پژوهشگران ایرانی پراستناد، به همراه حوزه موضوعی، وابستگی سازمانی نخست و وابستگیسازمانی دوم آن‌ها در زیر آمده است:

مهدی دهقان: حوزه مهندسی ریاضیات، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

داود دومیری گنجی: حوزه مهندسی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

مفید گرجی بندپی: حوزه مهندسی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

محسن شیخ‌الاسلامی:حوزه مهندسی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

علی کاوه: حوزه علوم رایانه، دانشگاه علم و صنعت ایران

طاهر نیک‌نام: حوزه مهندسی، دانشگاه صنعتی شیراز

شهرام رضاپور: حوزه ریاضیات، دانشگاه چاینا مدیکال «China Medical University ‪(Taiwan)‬ »و وابستگی سازمانی دوم دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

فهرست پژوهشگران پراستناد سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۳ هزار و ۴۰۰ پژوهشگر را شامل می‌شود که پیشگام تأثیرگذاری علمی در حوزه‌های موضوعی خود هستند.

منابع
زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *