چگونه در اولین برخورد و آشنایی بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشیم

در تمام جوامع مساله روابط دختر و پسر و آشنایی برای ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است. حال این آشنایی انواع مختلفی دارد . روش سنتی ،معرفی طرفین به یکدیگر توسط افراد با تجربه و قابل اعتماد و دوستان ، آشنایی در محل کار یا دانشگاه و … اما یکی از حساس ترین این آشنایی ها برخورد اول در محیط های اجتماعی است و اینکه چگونه در این این برخوردهای سریع و زودگذر اولیه رفتار کنید که فرد تاثیر گذاری به نظر برسید.به ادامه این مقاله توجه فرمایید

چگونه در اولین برخورد و آشنایی بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشیم

استیو وارد ،‌ واسطه ی ازدواج ومجری برنامه ی ” عشق سخت ” که موضوع آن آشنایی و روابط جوانان است ، نظراتی در مورد اینکه چگونه در برخورد با مردان آنها را به چنگ بیاوریم داد .
در یکی از شب های اخیر ،‌ من و دوستم اریکا در خیابان بودیم و داشتیم از آن رد می شدیم و به دنبال پیدا کردن سوژه ای برای برنامه ی عشق سخت به مجری گری استیو وارد که درمورد برخوردهای سریع است ، بودیم . قبل از آن ، من و اریکا از استیو نکته هایی را در مورد اینکه چگونه می توان ظرف ۳ دقیقه یک برخورد تاثیر گذار داشت پرسیدیم .

* درآشنایی هایی که در ۳ دقیقه اتفاق می افتند ،‌خانمها به دنبال چه چیزی باید باشند ؟
تمیزی ، مد ، شیوه ی ایستادن ، مهارت برقراری ارتباط و مهارت های میان افراد . اینها چیزهایی هستند که طیف های مختلفی را پوشش می دهند .

* اینها خیلی زیادند ! آیا برای یک خانم این امکان وجود دارد که در سه دقیقه نکاتی را کشف کند به خصوص زمانیکه آن آقا عصبانی هست ؟
قطعاً ،اگر به استعدادهای خودتان ایمان داشته باشید . اندک چیزهایی در دنیا وجود دارند که از شم و استعداد خانمها قوی ترند . اما اغلب افراد اعتماد کافی به خودشان ندارند . آنها در یک چشم به هم زدن به شخصیت افراد پی می برند اما بازهم به خودشان اعتماد ندارند .

* بزرگترین اشتباهی که خانمها در برقراری ارتباط با آقایان می کنند چیست ؟
غر زدن . این بزرگترین ضدحالی است که توی ذوق یک مرد می زند . اگر سرتا پای یک مرد پوشیده از کود مرغی باشد و در اتاق راه برود بدتر از این نیست که غرغرهای یک زن را بشنود . خانمها این را حق خودشان می دانند . آنچه مردها بیش از هرچیزی در ارتباطات خود می خواهند ، مثبت اندیشی است و خانمها این را نمی فهمند. وقتی به علت پیدا نکردن جا برای پارک اتومبیلتان دیر سرقرار می رسید ، ۱۵ دقیقه ی اول خود را صرف شکایت کردن در مورد اینکه چه مشکلاتی برای رسیدن به آنجا داشتید نکنید . دیگر به آن فکر نکنید و بگویید ” هی ،‌ معذرت می خوام که دیر کردم اما از اینکه اینجام خیلی خوشحالم ”

* آیا در آشنایی هایمان لازم است که زبان اشاره ای که طرف مقابل بکار می برد را منعکس کنیم ؟
نه . شما باید با زبان خودتان حرف بزنید و حرکاتتان را خودتان انتخاب کنید نه اینکه زبان اشاره ی او را منعکس کنید .زبان اشاره ی فرد مقابل فقط برای برقراری ارتباط با شما است
* آیا درست است که از یک پسر بپرسیم که اهل کجاست و چه کارمی کند  ؟
ایرادی ندارد . خوب است . هدف از اینگونه ارتباطات تنها برقراری رابطه با یک فرد دیگر است . و پرسیدن اینکه او چه کار می کند تنها به معنی این نیست که چه میزان درآمد دارد . بلکه منظور ما این است که به چه کاری مشغول است و وقت خود را چگونه می گذراند . ممکن است بگوید : ” دانشجو هستم ، هنرمندم یا به ورزش علاقه دارم ” شما هم می گویید : ‌” خوب است ،‌ انگار کارهای زیادی می کنی ” . اگر او یک راست رفت سراغ تعریف کردن از شغل خودش پس چاره ای نیست جز اینکه به حرفهای او گوش کنید .

* وقتی شغل خودم را به افراد می گویم همیشه سؤالات زیادی از من می پرسند و در برخوردهای سریع وقت کافی نداریم .
بگویید ” من یک بلاگ می نویسم . شما چه کار می کنید ؟ ” پاسخ خود را با یک سؤال ختم کنید .

منبع:گروه سبک زندگی سیمرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *