قاتل ستایش دختر افغانی 14 دی 96 اعدام می شود! حکم تایید شد

قاتل ستایش دختر افغانی 14 دی 96 اعدام می شود

قاتل ستایش کی اعدام می شود؟ زمان اعدام قاتل ستایش دختر افغانی چه موقع هست؟ آدرس مکان اعدام قاتل ستایش دختر بچه افغانی

وکیل مدافع خانواده ستایش قریشی از اجرای حکم اعدام عامل قتل دختربچه افغان تبار در روز پنجشنبه 14 دی 96 خبر داد. عسگر قاسمی آقباش گفت:خانواده ستایش قریشی با مراجعه به اجرای احکام، مطلع شدند که زمان اجرای حکم اعدام امیرحسین – متهم پرونده – روز پنجشنبه تعیین شده است.

حکم اعدام قاتل ستایش قریشی

ستایش قریشی درگذشتهٔ ۲۲ فروردین ۱۳۹۵، خیرآباد ورامین دخترک شش‌سالهٔ افغان‌تبار ورامینی بود که از سوی پسر ۱۷سالهٔ همسایه ربوده شد و به قتل رسید و پیکرش با اسید سوزانده شد.

قتل این دختربچه به دست یک شهروند ایرانی بازتابی گسترده در شبکه‌های اجتماعی و در میان کاربران ایرانی و افغانستانی داشته‌است.

 

ماجرای قتل ستایش دختر افغانی

شیرآقا قریشی، پدر مقتول، ۱۶ سال پیش از افغانستان به ایران آمده و کارگر و پناهجو است. به گفتهٔ او، ستایش، ساعت یک روز یکشنبه ۲۲ فروردین برای خرید بستنی به مغازهٔ سر کوچه می‌رود. پس از خرید بستنی، تنها ده متر مانده به منزل، قاتل ستایش را دزدیده و به خانهٔ خود می‌برد. چگونگی دزدیدن او به گفتهٔ پدرش نامشخص است. مادر ستایش پس از گذشت نزدیک به نیم ساعت، نگران شده و به پدر مقتول تلفن می‌زند. پدر مقتول پس از برگشتن از سر کار، به جستجو پرداخته، اما نشانی نمی‌یابد. پس از آگاهی رساندن به پلیس، از سوی پلیس به آنها توصیه می‌شود که همچنان تا یک ساعت دیگر نیز به جستجو ادامه دهند تا مطمئن شوند که کودک آنها در خانهٔ دیگر خویشاوندان نباشد. پس از ناموفق بودن جستجوی مجدد و مراجعهٔ دوباره به کلانتری، از آنها خواسته می‌شود که به آگاهی رفته و موضوع را در آنجا گزارش کنند. اما در آگاهی به آنها گفته می‌شود که وقت کاری به پایان رسیده و فردا صبح باید مراجعه کنند. صبح روز بعد پدر مقتول به آگاهی رفته و جستجوها همچنان ادامه می‌یابد.

حکم اعدام قاتل ستایش قریشی

اعدام قاتل ستایش افغانی

در نهایت پلیس به پدر مقتول خبر می‌دهد که قاتل نوجوان پس از کشتن دختر او، به دوست خود تلفن زده و از او می‌خواهد تا در ناپدید کردن جسد به او کمک کند؛ ولی دوستش حادثه را بلافاصله به پدر خود اطلاع داده و پدر او هم ماجرا را به پلیس اطلاع می‌دهد و پلیس نیز اقدام به دستگیری قاتل می‌کند.[۶] اینگونه عنوان شده‌است که قاتل پیش از قتل و اسیدپاشی به او، به مقتول تجاوز کرده‌است، اما پدر مقتول اظهار داشته‌است که در این باره منتظر رسیدن گزارش پزشکی قانونی است که تاکنون بدست او نرسیده‌است.

قاتل ستایش قریشی که در زمان وقوع جرم شانزده سال و هشت ماه داشت به اعدام و قصاص محکوم شد. پس از اینکه قاتل به ۱۸ سالگی رسید دادگاه اجرای احکام تصمیم به اجرای حکم گرفت اما به علت اصرار خانواده مقتول بر دریافت آرش البکاره تا زمان تعیین مبلغ و پرداخت آن اجرای حکم اعدام به تعویق افتاده‌است. پس از قتل آتنا دختر ۷ ساله در پارس‌آباد مغان عده ای در رسانه‌ها برای تشویش اذهان عمومی سعی کردند که وانمود کنند با گذشت دو سال از مرگ ستایش به علت آنکه وی افغانستانی بوده اعدام او صورت نگرفته‌است، اما قاتل آتنا ظرف مدت کوتاهی از کشف جرم وی به دار مکافات آویخته شده‌است. در حالیکه قاتل آتنا نیز تا پس از طی کردن مراحل قانونی و دادگاه در زندان به سر می‌برد.

حکم اعدام قاتل ستایش

علت تجاوز به ستایش چه بوده است؟

خانم خاکی جانشین دادسرای زنان، خانواده و اطفال با انتقاد شدید از غیبت برخی نهادهای مسئول در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: وزارت آموزش‌وپرورش، همیشه در این بررسی‌ها غایب است. در همین بحث قتل ستایش دختر شش‌ساله افغان، من بیشتر از سه بار با پسر نوجوان قاتل ستایش در کانون اصلاح و تربیت گفتگو کردم. نتیجه همه آن صحبت‌ها این بود که انگیزه و علت عمده قتل ستایش، در تلفن همراه این نوجوان بود. او عضو یکی از کانال‌های غیراخلاقی تلگرام بوده و روز فاجعه، چند فیلم را در همان کانال تماشا می‌کند و به‌واسطه فشارهای روحی و نیازهای جنسی، چنان تصمیمی می‌گیرد.

اعدام قاتل ستایش قریشی

ابوالقاسم مرادطلب دادستان عمومی و انقلاب ورامین بیان کرد: بر اساس اعترافات قاتل ستایش، این شخص در صبح روز حادثه به وسیله گوشی همراهش در حالی که در مدرسه بوده به مشاهده کلیپ‌های مستهجن مبادرت کرده‌است و این در حالی است که جنایت بعدازظهر همان روز به وقوع پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *