عکس پیرترین مرد جهان در آذربایجان شرقی! محرم آصفی همدان پیرترین مرد جهان است

پیرترین مرد جهان و پیرترین مرد دنیا و پیرترین مرد ایران و پیرترین مرد جهان و پیرترین مرد دنیا و پیرترین مرد و پیرترین مرد ایرانی و پیرترین مرد ایران

عکس پیرترین مرد جهان در ایران

عکس پیرترین مرد جهان در آذربایجان شرقی! محرم آصفی همدان پیرترین مرد جهان است

در دو روز اخیر تصاویری از یک پیرمرد ساکن یکی از روستاهای شهرستان خداآفرین در فضاهای مجازی آذربایجان شرقی همراه با کارت ملی وی منتشر شد که تاریخ تولد وی را 1266 شمسی نشان می دهد، اما اظهارات رئیس ثبت احوال شهرستان، صحت این ادعا را با اما و اگرهایی مواجه کرد .

محرم آصفی همدان پیرترین مرد جهان در آذربایجان شرقی

عکس های منتشر شده در فضای مجازی از محرم آصفی همدان نشان می دهد که وی بر اساس مشخصات شناسنامه ای هم اکنون 130 سال تمام دارد و با این حساب پیرترین مرد ایران و جهان محسوب می شود.
بنا بر مشخصات شناسنامه ای، آصفی همدان، دوم مهرماه سال 1266 شمسی در روستای همدان بخش مرکزی خداآفرین متولد شده است.
وی بعد ازمدتی زندگی در روستاهای پیرهادیان و عمارت شهرستان خداآفرین، در نهایت در روستای شاه حیدر بخش منجوان شرقی این شهرستان ساکن شده است.
در حالیکه رسانه های خبری پیش از این اعلام کرده بودند مرد121ساله اهل کشور شیلی پیرترین مرد جهان است، در صورت اثبات درستی مشخصات شناسنامه ای آصفی همدان، عنوان پیرترین مرد جهان به وی تعلق می گیرد.

محرم آصفی که بر اساس شناسنامه اش 130بهار زندگی اش را دیده، در زمان حاضر به شغل کشاورزی و دامداری مشغول است.
خانواده آقا محرم در گفت و گو با ایرنا اعلام کردند ثمره زندگی وی 12فرزند شامل پنج پسر و هفت دختر بوده که پنج فرزندش از دنیا رفته و در حال حاضر هفت فرزندش شامل چهار دختر و سه پسر درقید حیات هستند.

به گفته آنان، بزرگترین فرزند آقای آصفی 67 سال و کوچکترش آنان 47 سال دارند؛ وی همچنین 36 نوه، 40 نتیجه و یک نبیره دارد.
همسر آقا محرم 26 سال پیش از دنیا رفته و وی در حال حاضر با فرزند ارشدش در روستای شاه حیدر زندگی می کند.

در همین حال رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خداآفرین نیز پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: سن آقای آصفی بر اساس شناسنامه وی 130 سال، اما تاریخ صدور شناسنامه 1311شمسی است و اختلاف 55 ساله بین تاریخ تولد و تاریخ صدور شناسنامه نامبرده غیرمعمول است.
روح الله جودت زاده افزود: با توجه به اینکه در آن زمان خانواده ها از شگرد بزرگ تر گرفتن شناسنامه نسبت به سن واقعی افراد برای معافیت آنان از نظام وظیفه استفاده می کردند، احتمال دارد در مورد آقای آصفی نیز چنین اتفاقی افتاده باشد.

وی اضافه کرد: شکل ظاهری آقای آصفی نیز با توجه بر سرحال بودن و سلامت جسمانی وی نیز با رقم سن اش همخوانی ندارد، هر چند که نامبرده مشکل حواس پرتی دارد و چند روز قبل که با خواهرزاده اش به اداره ثبت احوال آمده بود، اصلا نمی دانست که کجا و برای چه آمده است و نتوانست به سوالات من پاسخ دهد.
جودت زاده ادامه داد: قرار است هفته بعد جلسه ای با حضور وی و اعضای خانواده اش، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی و نیز کارشناسان پزشکی قانونی استان برای بررسی دقیق تر سن آقای آصفی تشکیل شود.
شهرستان خداآفرین با 35 هزار نفر جمعیت در فاصله 210 کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه جنگل های ارسباران و رودخانه خروشان و مرزی اارس واقع شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *