طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت به همراه مواد لازم برای پخت!

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چگونه است؟ چکار کنم تا لوبیا پلو با گوشت ام خوشمزه تر بشه؟ ، بهترین روش پخت لوبیا پلو با گوشت ، مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با گوشت ، با ما همراه باشید .

لوبیا پلو جزو غذاهای پرطرفدار است که با انواع گوشت قابل تهیه است. در تهیه این غذا می توان از گوشت مرغ یا گوشت گوسفند و گوساله به صورت چرخ کرده یا تکه ای استفاده کرد. لوبیا پلو با گوشت تکه ای به راحتی طبخ می شود و در تهیه آن از برنج، لوبیا، و گوشت استفاده می گردد. البته لوبیا پلو با گوشت تکه ای زمان پخت بیشتری نسبت به لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده، و لوبیا پلو با مرغ لازم دارد ولی دارای طعم و مزه بی نظیری است و می تواند به عنوان شام یا نهار استفاده شود.

 

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با گوشت چهار نفره

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای که باید تهیه کنید.
گوشت مغز ران گوسفند
به مقدار 500 گرم
لوبیا سبز
به مقدار  500 گرم
برنج
به مقدار  4 پیمانه
پیاز بزرگ
به مقدار  1 عدد
رب گوجه فرنگی
به مقدار  3 قاشق غذاخوری
روغن مایع
به میزان لازم
فلفل سیاه
به مقدار  1/2 قاشق چایخوری
زردچوبه
به مقدار  1 قاشق چایخوری
دارچین
به مقدار  1/2 قاشق چایخوری
محلول زعفران
به مقدار  2-3 قاشق غذاخوری
نمک
به مقدار  به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت

 

  1. برنج را شسته و با چهار قاشق غذاخوری سر صاف نمک (به ازای هر پیمانه یک قاشق) و آب ولرم خیس کنید.
  2. سیب زمینی ها را تمیز بشویید، پوست آنها را بگیرید، به صورت حلقه ای برش بزنید و نیم ساعت در آب نمک قرار دهید. سپس در آبکش بریزید و وقتی آب آن گرفته شد با دستمال نخی خوب خشک کنید.
  3. لوبیا سبز را پس از شستن به صورت قطعات یک سانتی متری خرد کنید و آن را در کمی روغن به مدت 15 دقیقه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بوی خامی آن گرفته شود.
  4. پیاز را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا پیاز طلایی شود.
  5. گوشت را به صورت نگینی خرد کنید و آن را به پیاز اضافه کنید تا با پیاز تفت بخورد و رنگ آن عوض شود.
  6. لوبیا سبز را به گوشت اضافه کنید و در حد چند ثانیه با هم تفت دهید.
  7. زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و دو سه دقیقه در حرارت ملایم تفت دهید تا رنگ رب عوض شود.
  8. دو لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا بپزد. تقریبا دو ساعت وقت لازم است تا مواد پخته شود، اگر بعد از این مدت گوشت هنوز نپخته بود زمان بیشتری به پخت آن اختصاص دهید و اگر آب آن تمام شده بود کمی آب اضافه کنید تا گوشت کاملا بپزد.
  9. پس از اینکه گوشت پخت و مایه گوشت و لوبیا روغن انداخت، فلفل و دارچین را اضافه کنید.
  10. آب گوشت باید کاملا تمام شود و مایه مانند سس شود.
  11. در یک قابلمه متوسط تا نیمه آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید.
  12. آب برنج خیس خورده را ریخته و برنج را در قابلمه آب جوش بریزید. نمک آب را بچشید اگر نمک آن خوب است دیگر نیازی به اضافه کردن نمک به آب نیست ولی اگر کم نمک است مقداری نمک به آب برنج اضافه کنید.
  13. بعد از حدود 15 تا 20 دقیقه برنج برای آبکش کردن آماده است. مدت زمان جوش خوردن برنج در آب بستگی به نوع برنج دارد، در حین جوش خوردن مرتب آن را تست کنید و کمی زنده تر آن را آبکش کنید، چون مایه لابه لای برنج قرار می گیرد و سس آن ممکن است باعث له شدن برنج به هنگام کشیدن شود.
  14. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و پس از اینکه روغن مقداری داغ شد، کمی زردچوبه در روغن بریزید و سیب زمینی ها را کف قابلمه بچینید. بهتر است از قابلمه تفلون استفاده شود تا سیب زمینی نچسبد و طلایی شود.
  15. یک لایه از برنج را در قابلمه بریزید و روی آن یک لایه مایه لوبیا و گوشت بریزید. برنج و مایه را لایه لایه در قابلمه بریزید تا تمام شود.
  16. در انتها کمی محلول زعفران روی برنج بریزید و آن را دم بگذارید.
  17. بعد از 45 دقیقه لوبیا پلو با گوشت تکه ای آماده است. می توانید آن را در دیس بکشید و باماست، سالاد شیرازی، یا ترشی نوش جان کنید.

 

ما در این مطلب سعی کردیم بهترین روش طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای را به صورت کامل به شما ارئه دهیم. شما می توانید به جای گوشت گوسفند از مغز ران گوشت گوساله برای تهیه این غذا استفاده کنید

نکته برای عطر و طعم تهیه لوبیا پلو با گوشت

بعد از اینکه گوشتها رو کمی تفت دادیم، لوبیا های نیم پز شده رو اضافه میکنیم و باز هم کمی تفت میدیم. مواد درون ماهیتابه رو کنار میزنیم و رب رو در روغن تفت میدیم و با بقیه مواد و نمک و مقدار کمی زیره مخلوط میکنیم. البته استفاده از زیره در این غذا کاملا سلیقه ای هست و اگر دوست ندارید استفاده نکنید. دارچین هم در لوبیا پلو عطر مطبوعی ایجاد میکنه که بی نظیره ! پس حتما استفاده کنید .

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت

منابع

ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *