سفر به تایلند و دیدار از مجسمه غول پیکر بودا در پوکت تایلند

مجسمه بودا تایلند و مجسمه بودا در تایلند و مجسمه های بودا تایلند و عکس مجسمه بودا و عکس مجسمه بودایی و عکسهای مجسمه بودا

مجسمه بودا پوکت تایلند

 

مهم نیست اهل چه دیاری هستی، مهم نیست چه عقایدی داری و پیروی چه دین و آئینی هستی. گاهی چهارچوب های همیشگی را زیر پا بگذار و با مردم دیگر سرزمین ها نشست و برخاست کن. به سفر برو، قطعا زندگی تو را اسیر یک چرخه ی بیهوده خواهد کرد، اگر زود نجنبی و دل را به دریا نزنی…

سفر رفتن را دوست داشته باش، وقتی از منزل دور می شوی، همه ی روتین ها و عادت ها کنار گذاشته می شوند و ترک عادت به زندگی معنای دوباره می بخشد. ما شما را با مقاصد سفر گوناگونی آشنا می کنیم و علاقمندیم در طی سفرهایمان به معابد، کلیساها، مساجد و… هم سر بزنیم تا با آداب و رسوم مردمان دیگر سرزمین های نیز آشنا شویم. امروز هم به تایلند آمده ایم، جایی که نامش در چند سال گذشته حسابی بر سر زبان ها افتاده و آرام آرام در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد محبوب سفر در آسیاست و در صدد تصاحب جایگاه چین بر آمده؛ کشوری که سالانه میزبان میلیون ها گردشگر خارجی است.

تا به حال درباره ی طبیعت بکر تایلند و جاذبه های تاریخی و سواحل درخشانش سخن بسیار گفته ایم. اینبار کمی زاویه ی دیدمان را تغییر می دهیم، به میان مردم تایلند خواهیم رفت و کمی بیشتر درباره ی عقاید مذهبی آن ها کند و کاو می کنیم. به پوکت، یکی از شهرهای بسیار پرطرفدار در تایلند آمده ایم و قصدمان بازدید از مجسمه ی غول پیکر بودا در این شهر است. اغلب کسانی که به پوکت سفر می کنند به بازدید این مجسمه‌ ی زیبا و غول پیکر می روند. ما هم به سوی مجسمه ی بزرگ بودا خواهیم رفت تا بیشتر با ماجراهای این مجسمه آشنا شویم. همراه کارناوال باشید.

بودای بزرگ پوکت
photo by Thomas Finn

عکس مجسمه های بودا و عکس از مجسمه بودا و عکس مجسمه ی بودا و دانلود عکس مجسمه بودا و گردشگری تایلند و گردشگری تایلند

چرا مجسمه بزرگ بودا؟


  • مهم ترین پروژه ی عمرانی تایلند در 100 سال اخیر است.
  • به عنوان نماد و سمبل شهر پوکت شناخته می شود.
  • یکی از گران قیمت ترین مجسمه های موجود در سراسر کشور تایلند به حساب می آید.
  • از مهم ترین جاذبه های گردشگری پوکت است و طرفداران زیادی هم دارد.

مناطق گردشگری تایلند و جاذبه گردشگری تایلند و گردشگری در تایلند و مکانهای گردشگری تایلند و راهنمای گردشگری تایلند و اطلاعات گردشگری تایلند

معرفی مجسمه بزرگ بودا در پوکت | big buddha phuket

پوکت یکی از استان های مهم تایلند که در جنوب این کشور واقع شده است؛ مقصدی که آن را اغلب با بنادر و جزایر زیبایش می شناسند و گردشگران به این ناحیه می روند تا کمی استراحت کرده و از سواحل جذاب و دیدنی آن بهره مند شوند. یکی از معروف ترین و مهم ترین بنادر این استان چالونگ (Chalong) نام دارد که هتل و اقامتگاه های متعددی هم در آن بنا کرده اند. این بندر مقصد سفر امروز ماست چرا که در سمت شمال غربی آن و بر فراز تپه ای با نام نَکِرد (Nakkerd Hills) مجسمه ی غول پیکری به چشم می خورد که می خواهیم به سراغ آن برویم و بیشتر با آن آشنا شویم.

این مجسمه ی بزرگ، چهره ی بودا (1) را به عکس کشیده وبا 45 متر ارتفاع، 25.45 متر عرض و حدودا 135 تن وزن از اقصی نقاط شهر دیده می شود. اگر اینجا را برای گشت و گذار انتخاب کنید، هم می توانید از مناظر فوق العاده ی اطراف بهره ببرید و هم به همراه سایر بازدیدکننده ها گشتی جذاب در میان فرهنگ و مذهب تایلندی ها بزنید.

مجسمه ی بودای بزرگ یا بیگ بودا برای همه ی تایلندی ها حائز اهمیت است. با این که قدمت زیادی ندارد؛ اما از همان زمان ساخت مورد احترام و توجه افراد زیادی قرار گرفت. این مجسمه را در سال 2007 میلادی ساختند و برای اتمام این پروژه 100 میلیون بات (حدود 1 میلیارد و 260 میلیون تومان) خرج کردند که برای ساخت یک مجسمه مبلغی سرسام آور به حساب می آید. این مقدار پول برای چنین کاری آنقدر زیاد بود که تایلندی ها مجسمه ی بزرگ پوکت را بزرگترین پروژه ی انجام شده در 100 سال اخیر در سراسر تایلند می دانند. از دلایل اصلی بالا رفتن هزینه ها در این پروژه استفاده از سنگ مرمر سفید و طلا در قسمت های مختلف این مجسمه است.

تایلندی ها در بین سال های 1997 تا 2001 میلادی در تلاش برای یافتن راهی بودند که جوانانشان را به دین بودا، علاقمندتر کند و ساخت این مجسمه هم یکی از راهکارهایی بود که در همین دوران پیشنهاد شد. همچنین در بین سال های 2001 تا 2006 میلادی برای توسعه ی بیشتر اقتصادی کشور تایلند و جذب توریست و جوانان، تصمیم بر آن شد تا در پوکت مجسمه ی بودای بزرگ ساخته شود.

تندیس های بودا برای مردمان تایلند بسیار مقدس و قابل احترام هستند. 95 درصد از جمعیت این کشور پیروی مذهب بودایی اند و با سفر به این سرزمین صدها و بلکه هزاران مجسمه در ابعاد گوناگون از بودا را مشاهده خواهید کرد.

اغلب به اشتباه تصور می کنند که بودا تنها نام بنیان گذار مذهب بودایی است؛ اما جالب اینجاست که بوداهای متعددی وجود دارند، در حقیقت به افراد بلندمرتبه و مقدس در این مذهب، لقب بودا را می دهند و به همین خاطر هر یک از مجسمه هایی که از بودا می بینیم شکل و شمایل منحصر به فرد خود را دارند.

با ما همراه باشید تا از زاویه ی نزدیک تری مجسمه ی بزرگ بودا در پوکت را بررسی کنیم و ببینیم در اطراف آن چه می گذرد و چرا اینجا برای گردشگرها تا این اندازه مهم و محبوب است.

Alex ADS
مجسمه بودای بزرگ پوکت
photo by Nicholas Low

قسمت های مختلف مجسمه بزرگ بودا پوکت

بودای بزرگ پوکت کاملا سفید رنگ است و اگر به آن نزدیک شوید، غرق در ابهت و عظمتش خواهید شد؛ اما این مجسمه ی مشهور از چه قسمت هایی تشکیل شده و اگر از آن بازدید کنیم چه چیزهایی در انتظار ماست؟

در این بخش سعی می کنیم به گوشه گوشه ی این مجسمه سر بزنیم و تجربیاتمان را با شما به اشتراگ گذاریم.

1- نمایشگاه | پرستشگاه بودائیان

اگر با دقت به عکس های نگاه کنید، خواهید دید که مجسمه ی بزرگ بودا بر روی یک سکو نشسته است و در اصل یک طبقه در زیر آن وجود دارد. برای این که به محوطه ی مجسمه برسید و آن را از بهترین زاویه تماشا کنید، باید حتما از این طبقه عبور نمایید. در این سطح، نمایشگاهی دائمی برپاست و در آن عکس ها، تندیس ها و مجسمه های افراد والا مقام مذهب بودایی به چشم می خورند. اگر با اشخاص سیاسیِ مهم در تایلند، آشنایی داشته باشید گاها عکس های و یادبودهایی از آن ها را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

در این نمایشگاه سعی دارند مراجعان را بیشتر با عقاید و رسوم مردمان تایلند و پیروان بودا آشنا کنند. البته در همین قسمت برخی از بودائیان به پرستش و راز و نیاز با مجسمه های مقدسشان می پردازند و پیشکش هایی هم به آنان تقدیم می کنند.

اگر به خرید سوغات هم علاقمندید در این قسمت، اقلامی چون مجسمه های کوچک مذهبی، شبیه سازهای کوچک از بودای بزرگ پوکت، شمع، عود و … برای فروش وجود دارند که شما می توانید از میان آن ها، سوغاتی های خوبی برای عزیزانتان تهیه کنید.

نمایشگاه مجسمه بودای بزرگ پوکت

2- محوطه زیبای اطراف مجسمه

جذاب ترین بخش بازدید از مجسمه ی بودای بزرگ پوکت، گشت و گذار در اطراف و محوطه ی آن است؛ محوطه ای وسیع که حدودا 2500 مترمربع مساحت دارد. در این قسمت چندین مجسمه ی کوچک دیگر را مشاهده خواهید کرد که هر یک نماد و نمایانگر یکی از داستان ها و افسانه های پیروان مذهب بودا هستند و باید با این مذهب بیشتر آشنا باشید تا معنا و مفهوم و داستان آن ها را متوجه شوید زیرا این تندیس ها دارای هیچ گونه توضیحی نیستند.

یکی از متصدیان این مجموعه در رابطه با این قسمت از مجسمه ی بزرگ بودا می گوید:

تمرکز و نادیده گرفتنِ بدی ها از اصول مهم بودا بود. باید ذهن را خوب و خالص نگه داشت و با اخلاقی شایسته، خوشحال زندگی کرد. همه ی مجسمه های این قسمت نشانگر خلق و خوی خوب و عواقب بد اعمال زشت و مسائلی از این دست هستند و ما عقاید بودا را سر لوحه ی خود قرار داده ایم.

در همین بخش می توانید مجسمه های دیگری هم از بودا ببینید که مشهورترین و بزرگترین آن ها بودای طلایی است که در آن بودا بر روی ارابه ای شبیه به اژدها یا ماری غول پیکر نشسته است.

از دیگر نکات جالبی که در این بخش مشاهده خواهید کرد، درختان تنومندی هستند که به آن ها زنگوله هایی وصل شده و با وزش نسیم صدایی روحانی تولید می نمایند؛ صدایی که می تواند به تمدد اعصابتان کمک کند، گاهی این زنگوله ها را به اشیای دیگری هم متصل می کنند. بازدیدکنندگان نیز گاها در همین بخش به مدیتیشن و انجام اعمال دینی خود می پردازند.

محوطه بودای بزرگ پوکت

3- عرشه بازدید

از ابتدای ورود به محوطه ی بودای بزرگ، تابلوهای راهنما، شما را به سوی عرشه ی بازدید (view point) راهنمایی می کنند. برای رسیدن به این قسمت باید نمایشگاه و چند پله را پشت سر بگذارید. به محوطه ی رو بازی خواهید رسید که از آن جا به وضوع مجسمه ی بودای پوکت را خواهید دید، آن هم از زاویه ی پایین. به عرشه ی بازدید که بروید، مجسمه ی بودا کاملا بالای سر شما قرار خواهد گرفت و همین موضوع بر ابهت آن اضافه می کند و اینجاست که اوج بزرگی و عظمتش را احساس خواهید کرد.

عرشه بازدید از مجسمه بودای بزرگ پوکت

4- پلکان

درست رو به روی مجسمه ی بزرگ بودا، پلکانی بسیار دیدنی از جنس سنگ مرمر و بتن وجود دارد که چهره ی محوطه را شاهانه و سلطنتی کرده است. این پله ها آن قدر وسیع هستند که ابهت و شکوه مجسمه را چند برابر نموده اند. قرار است در برنامه های آتی، بخش های دیگری هم به این پله ها اضافه شود. اگر قصد بالا رفتن از این پلکان را دارید حتما آب آشامیدنی همراه ببرید چون فتح این پله ها اصلا کار آسانی نیست.

پلکان طولانی برای رسیدن به بودای بزرگ پوکت

مراحل ساخت و تکمیل مجسمه بودا پوکت

بودای بزرگ پوکت طی سال های مختلفی تکمیل شده است و هنوز هم این ساخت و ساز ادامه دارد. ساخت و ساز این مجسمه ی زیبا از سا 2006 آغاز شد و در طی یک سال 12 متر از بدنه ی اصلی مجسمه را ساختند. در بنای این مجسمه سعی شد تا در عین ظرافت، استحکام و زیبایی آن هم در نظر گرفته شود، این روند ادامه داشت تا ارتفاع بودای بزرگ پوکت در سال 2009 به 40 متر رسید.

از 2009 تا 2010 میلادی تمرکز بیشتر روی ریزه کاری ها بود و شکل و شمایل کلی مجسمه تغییر چندانی نداشت. از سال 2011 میلادی آرام آرام پای گردشگران به این جاذبه ی زیبا باز شد؛ اما هنوز این منطقه امکانات خوبی برای پذیرایی از آن ها نداشت و افراد زیادی به صورت پیاده به سوی مجسمه رهسپار می شدند.

سال 2011 بود که مسئولان متوجه شدند هزینه ی سنگ های مرمرین این سازه سر به فلک می کشد و باید چاره ای در این زمینه اندیشیده شود به همین خاطر از مراجعان علاقمند خواستند تا آن ها را در هزینه ها یاری کنند.

روند ساخت این مجسمه در سال 2011 با پیشرفت چشمگیری همراه بود اما مشکل اصلی گردشگران، عدم وجود وسایل نقله ی عمومی برای رسیدن به این جاذبه ی زیبا بود که این مشکل هنوز هم کمابیش ادامه دارد.

از سال 2013 تا کنون همه ساله این مجسمه پیشرفت زیادی می کند و محوطه ی آن هم گسترش بیشتری می یابد، از همین سال بود که به نکاتی همانند سرویس بهداشتی تمیز و مناسب در محوطه، گل کاری و… اهمیت زیادی داده شد.

سوپورن وانیچکول (Suporn Wanichkul) مسئول ساخت این مجسمه در رابطه با این اثر عظیم گفته است:

این پروژه بسیار عظیم است و به شدت به منابع مالی نیاز دارد. ما تا امروز به خوبی از پس هزینه ها برآمدیم و همه چیز را برنامه ریزی کردیم. خوشبختانه افراد زیادی ما را در تامین هزینه ها یاری کردند و قطعا کمک های مراجعان هم تاثیر زیادی داشته است.

در ادامه تصاویری از چگونگی پیشرفت و ساخت و ساز مجسمه ی بودای پوکت را خواهید دید.

مراحل ساخت مجسمه بودای پوکت
مراحل ساخت مجسمه بودای پوکت

تفریح در اطراف مجسمه بزرگ پوکت

آب و هوای پوکت در بیشتر اوقات سال بسیار دلچسب است و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی برای گشت و گذار و تفریح به سوی مجسمه ی بودای بزرگ بیایند؛ اما این همه ی ماجرا نیست، تفریحات متعدد دیگری هم در کنار این مجسمه وجود دارند که قصد داریم همه ی آن ها را یک به یک تجربه کنیم.

1- گشت و گذار در طبیعت اطرف مجسمه

از فراز تپه ی نکرد، شهر پوکت، ساحل کاتا (Kata)، ساحل کارون (Karon)، بندر چالونگ و بسیاری از مناطق زیبای دیگر پوکت قابل مشاهده هستند. اگر در جستجوی مکانی برای استراحت و تغییر آب و هوا هستید بر فراز این تپه کمی درنگ کرده و از چشم انداز 360 درجه ی اینجا لذت ببرید.

طبیعت اطراف مجسمه بزرگ بودا در پوکت

2- عکاسی

مجسمه ی بزرگ بودا در پوکت یکی از محبوب ترین سوژه های عکاسی برای عکاسان حرفه ای است. اگر می خواهید از این سفر، عکس های زیبا و منحصر به فردی با خود به یادگار ببرید، دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید؛ اینجا سوژه های زیادی در انتظارتان هستند.

عکاسی در محوطه بودای بزرگ پوکت

3- پیاده روی

بسیاری از گردشگران طبیعت‌گرد و ماجراجو، این مجسمه ی بزرگ را مقصدی برای پیاده روی و تپه نوردی در نظر می گیرند. آن ها از بندر چالونگ حدود 6 کیلومتر را پیاده، طی می کنند و از مسیرهای پر پیچ و خم خود را به مجسمه ی بزرگ بودای پوکت می رسانند. اگر از تماشای طبیعت خارق العاده و سرسبز پوکت لذت می برید، کفش مناسب به پا کرده و حرکتتان را به سوی این مقصد جذاب شروع کنید.

اگر مسیر پیاده را انتخاب نمایید باید از میان کشتزارهای محلیان و باغ های درختان نخل عبور نمایید و راه های پیچ در پیچ را با سراشیبی و سربالایی های تند و تیزشان پشت سر گذارید. پیشنهاد می کنیم که صبح زود حرکت کنید تا همه ی زیبایی ها و جذابیت های طبیعی را از نظر بگذرانید و حسابی فرصت عکاسی داشته باشید. خوراکی های سبک همراه داشته باشید که برای تجدید قوا و کسب انرژی، بسیار یاری رسان هستند اما در مسیر پیاده روی مهمان خانه و رستوران های کوچکی نیز وجود دارند که خوراکی های جذاب و نابی را ارائه می کنند.

اگر خوش شانس باشید در راه رسیدن به مجسمه ی بزرگ بودا حیواناتی چون فیل و میمون هم خواهید دید که بسیار هیجان انگیز و جذاب هستندریال پس دوربینتان را هم فراموش نکنید.

مناظر اطراف مجسمه بزرگ بودا

4- موتور سواری

برای رسیدن به مجسمه ی بزرگ بودا راه آسفالت وجود دارد و اگر اهل پیاده روی نیستید، به راحتی با استفاده از این راه می توانید خود را به مجسمه برسانید. اغلب ساکنان پوکت با موتور به اینجا می آیند و ما هم پیشنهاد می کنیم موتورسواری را در این مسیر تجربه کنید. حتی اگر از سوار شدن به موتور واهمه دارید، جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا موتورهای کابین دار هم موجود هستند که با سرعتی کم شما را به مقصد می رسانند.

گردشگران در نزدیکی بدای بزرگ پوکت

5- مدیتیشن

مدیتیشن، نگاه کردن به درون آدمی و صبر و شکیبایی از اصول مهم بودایی ها هستند. اگر شما هم به مدیتیشن و خلوت کردن با خود، علاقه دارید حتما از محوطه ی مجسمه ی بزرگ بودا استفاده کنید.

اینجا نسیمی آرامش بخش می وزد، صدای امواج دریا به گوش می رسد و زنگوله های کوچک، موسیقی روحانی و لذتبخشی را در فضا پخش می کنند. برای مدیتیشن چه جایی بهتر از اینجا؟

مدیتیشن و پرستش بودا

6- تماشای غروب آفتاب

هنگام غروب آفتاب محبوب ترین زمان برای بازدید از مجسمه بزرگ بودا در پوکت است و اگر این زمان را انتخاب کنید با ازدحام مراجعان مواجه خواهید شد؛ اما تماشای غروب آفتاب در کنار این مجسمه ی غول پیکر بسیار لذتبخش است و مناظر فوق العاده ای را پیش رویتان قرار می دهد. پس اگر شلوغ بودن مجموعه شما را آزار نمی دهد، حتما غروب آفتاب را بر فراز تپه نکرد تماشا کنید.

غروب آفتاب از کنار مجسمه بودای پوکت

امکانات رفاهی برای گردشگران

سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر، از سراسر دنیا به پوکت می روند و اغلب آن ها هم از مجسمه ی بزرگ بودا دیدن می کنند به همین دلیل امکانات رفاهی خوبی برای بازدیدکنندگان در این مکان درنظر گرفته شده است. در اینجا به بررسی امکانات این مجموعه می پردازیم.

*رستوران: در کنار مجسمه ی بزرگ بودا رستوران وجود ندارد تا سبک و سیاق مذهبی این سازه حفظ شود؛ اما وجود غذاخوری در اینجا امری ضروری است، به همین خاطر روی تپه ی نِکرد رستورانی محلی ساخته اند تا نیاز مراجعان را برآورده سازد.

متاسفانه اطلاعات زیادی در رابطه با این رستوران در دست نیست و اغلب آن را با نام رستوران نِکرد هیلز می شناسند. گفته می شود که این غذاخوری طیف وسیعی از غذاهای محلی را در اختیار میهمانانش قرار می دهد و قیمت خدماتش هم بسیار به صرفه است. از دیگر ویژگی های شاخص آن می توان به چشم انداز زیبایش اشاره کرد که گردشگران را ذوق زده می کند.

*مسیر پیاده روی: دور تا دور مجسمه ی بزرگ بودا مسیرهایی برای پیاده روی ساخته اند که همه از جنس سنگ هستند و برای معلولان نیز مناسب سازی شده اند.

*لباس رایگان: به دلیل این که تعداد زیادی از گردشگران از ساحل، مستقیما به سوی مجسمه ی بودا می آیند، میشه لباس هایی پوشیده به تن نداشته باشند؛ امری که بودایی ها آن را نوعی بی احترامی به بودا می دانند. برای رفع این مشکل، در همین مجموعه و در هنگام ورود لباس هایی بلند، به صورت رایگان در اختیار مراجعان قرار می گیرند.

*نیمکت: در جای جای محوطه ی مجسمه بزرگ بودا نیمکت و میزهایی برای استراحت مراجعان قرار داده اند.

*آلاچیق: به دلیل این که گاهی شدت آفتاب بازدیدکننده ها را آزار می دهد، در این مجموعه ی تفریحی و مذهبی آلاچیق هایی برای استراحت گردشگران نیز وجود دارد که اگر زیرانداز همراه داشته باشید مکان های خوبی برای اتراق کردن هستند.

*فروشگاه: فروشگاه های کوچکی در اطراف مجسمه ی بزرگ بودا وجود دارد که خوراکی های سبک، نوشیدنی و سوغات را ارائه می دهند. محبوب ترین شئ که از این فروشگاه ها خریداری می شود، قطعات کوچک سنگ مرمر هستند که با قیمتی حدود 3 هزار بات (حدود 300 هزار تومان) به فروش می رسند. علاقمندان دعاها و سخنان خود را با بودا روی این سنگ ها می نویسند، در آینده از این سنگ ها برای توسعه ی فضای مجسمه ی بودا استفاده می شود و هر کسی که سنگی خریده می داند که برای همیشه آرزو و دعایش به همراه این مجسمه خواهد بود.

مسیر و هزینه

خوشبختانه بازدید از مجسمه بزرگ بودا در پوکت رایگان است.

ساعات بازدید:

19:00-8:00

*سعی کنید نهایتا پیش از ساعت 18:30 خود را به مجموعه برسانید.

بهترین راه رسیدن به مجسمه ی فوق العاده ی بودا در پوکت این است که ابتدا به چالونگ بروید و سپس وارد جاده ی چائو فا (Chao Fa) شوید. در این جاده علائم راهنمای متعددی با رنگ های سفید و قرمز به چشم می خورند که شما را به راحتی به سوی مجسمه ی بزرگ خواهند برد. نکته ی مثبت درباره ی رسیدن به مجسمه ی بودا این است که راه را گم نخواهید کرد زیرا در تمام طول مسیر مجسمه ی غول پیکر بودا قابل مشاهده است. برای رسیدن به این مجسمه از چالونگ باید مسافتی در حدود 6 کیلومتر را پشت سر گذارید.

متاسفانه هیچ ایستگاه مترو یا اتوبوسی در نزدیکی مجسمه ی بزرگ بودا وجود ندارد، به همین خاطر باید یا با استفاده از وسیله ی نقلیه ی شخصی خودتان به این مکان سر بزنید و یا تاکسی بگیرید. البته تورهای گردشگری برای دیدن مجسمه ی بودا نیز وجود دارد که از هتل ها قابل تهیه هستند.

برخی از گردشگران ترجیح می دهند از توک توک برای رسیدن به این مجسمه استفاده نمایند، توک توک ها نوعی موتور هستند که محلیان آن ها را می رانند، اگر شما هم تصمیم به استفاده از این توک توک ها گرفتید خوب حواستان را جمع کنید؛ زیرا راننده های محلی اغلب هزینه های بسیار زیادی از گردشگران می گیرند یا کرایه را در وسط راه افزایش می دهند. در نهایت ما پیشنهاد می دهیم از تورهای گردشگری استفاده نمایید.

آدرس: تایلند، پوکت، شهرستان مینگ، منطقه کارون.

.Address: Karon, Mueang Phuket District, Phuket 83100, Thailand

لطفا منتظر بمانید ….

نمایش جاذبه های گردشگری نزدیک

نکاتی جالب درباره مجسمه بودا پوکت

حالا که با این مجسمه ی بزرگ و مقدس آشنا شدیم با هم به برخی نکاتی می پردازیم که تا اینجا حرفی از آن ها به میان نیاوردیم:

– این مجسمه هنوز تکمیل نشده و قرار است در آینده قسمت های متعدد دیگری هم به آن اضافه شود، در واقع از سال 2009 تا کنون همه ساله بخش های دیگری به آن اضافه می شود و کمی شکل و شمایل مجسمه را تغییر می دهند.

– در برخی از روزهای شلوغ، حدود 1000 نفر از مجسمه ی بزرگ بودا در پوکت بازدید می کنند.

– پوکت را برای ساخت مجسمه ی بزرگ بودا انتخاب کردند چون آب و هوای خوبی دارد و فضای مناسبی هم برای احداث پارکی بزرگ که مجسمه ی بودا را در آن قرار دهند در اختیار سازنگان قرار می داد.

– افراشتن پرچم های طلایی و استفاده از این رنگ در این محوطه ی مجسمه بزرگ بودا، نشان دهنده ی ارزش والای مجسمه از نظر دینی و فرهنگی است.

– مهم ترین ارکانی که در بازدید از مجسمه بودای بزرگ در پوکت به چشم می خورند، ایمان، محبت، حکمت، هماهنگی، صلح، دانش، وطن پرستی، دین و سلطنت هستند.

– اگر علاقمند باشید می توانید از دست اندرکاران این مجموعه ی تفریحی و مذهبی در رابطه با چگونگی مدیتیشن و راه و روش های بالابردن تحمل در برابر رنج و سختی ها سوال کنید زیرا بودایی ها در این زمینه بسیار حازق و کارآمد هستند.

– در فصول مناسب، روزانه حدودا 1000 نفر از مجسمه بزرگ بودا دیدن می کنند.

– بازدید از مجسمه ی بزرگ بودا رایگان است به همین خاطر مسئولان مواظبت از آن به شدت نیازمند کمک های مالی هستند، اگر شما هم علاقمند باشید می توانید در زمان بازدید خود به این مجموعه کمک مالی نمایید.

– تا سال 2008 نام این مجسمه بسیار سخت و طولانی بود تا این که در همین سال اسقف اعظم نام مجسمه ی بودا را بر آن نهاد، اسقف برای این تغییر نام با آقای سوپورن وانیچاکول (Mr.Suporn Wanichakul) نیز مشورت کرد، سوپورن مسئول ساخت این مجسمه بود.

شکل ظاهری بودای بزرگ پوکت در آینده بودای بزرگ پوکت

بهترین فصل سفر

این جزیره اقلیمی گرمسیری دارد، بنابراین آب و هوای آن میان وضعیت های گرم، خنک و بارانی متغیر است و می توان گفت سه بازه آب و هوایی در این جزیره دیده می شود.

نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن): خنک ترین روزهای پوکت را در این بازه خواهید دید و حجم بالای گردشگران در جزیره به چشم می خورند. دمای هوا میان ۲۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است و می توان آن را خنک ترین و خشک ترین روزهای پوکت نامگذاری کرد. بنابراین می توان گفت آبان تا بهمن بهترین زمان برای لذت بردن از سواحل بهشتی پوکت و کیف کردن با تفریحات آبی این جزیره است.

مارس تا اواسط می (اسفند تا آخر اردیبهشت): گرم ترین روزهای پوکت را در این فاصله می توان تجربه کرد. دمای هوا اغلب ۳۵ درجه سانتیگراد به بالا بوده و رطوبت هوا نیز بسیار بالاست. البته فروردین و یا ماه اپریل نیز می تواند زمان خوبی برای سفر به تایلند و پوکت باشد، چرا که در این هنگام می توانید شاهد فستیوال سونکران، جشن سال نوی تایلندی ها باشید.

اواسط می تا اکتبر (خرداد تا مهر): فصل بارش های موسمی تایلند و جزیره پوکت پیش روی شماست. گرچه دمای هوا چندان بالا نیست و اغلب در حدود ۲۸-۲۹ درجه سانتیگراد می باشد، اما بارش های سیل آسای این زمان دلیل چندان خوبی برای سفر باقی نمی گذارند. اما اگر با باران مشکلی ندارید، در عوض می توانید از رطوبت پایین هوا و قیمت های بسیار پایین همه چیز لذت ببرید. می توان گفت این زمان ارزان ترین زمان سفر به تایلند محسوب می شود. البته خلوتی جزیره نیز می تواند انگیزه مضاعفی برای سفر به پوکت در این هنگام محسوب شود. بارانی ترین زمان جزیره پوکت در طی ماه های اردیبهشت، شهریور و مهر است و در باقی اوقات بارش مداوم باران کم تر پیش می آید.

بنابراین بهترین زمان سفر به پوکت در طی ماه های آذر تا ابتدای فروردین است. در این زمان رطوبت هوا چندان نیست و نسیم خنک شما را سر ذوق می آورد. دمای هوا در حدود ۲۴ تا ۳۲ درجه سانتیگراد می باشد و خبری از باران های موسمی و سیل آسا هم نیست.

پوکت

مجسمه بزرگ بودای پوکت را در ویدیو تماشا کنید

گشتی مجازی در اطراف مجسمه بودای بزرگ پوکت بزنید

توصیه کارناوال

پیشنهاد می کنیم برای بازدید از مجسمه ی بزرگ بودا لباس های بلند و معقولی به تن کنید. اینجا یک منطقه ی مذهبی است و به تن کردن لباس های پوشیده نوعی احترام به عقاید مردم تایلند به حساب می آید. البته اگر لباس شما اصلا مناسب نباشد از ورودتان جلوگیری خواهد شد.

برای این که بی دردسر از این مجسمه ی خارق العاده دیدن کنید نکاتی را گوش زد می کنیم که به نوعی قوانین نانوشته ی بازدید از این مجسمه هستند:

*در هنگام ورود به طبقه ی همکف این مجسمه کفش خود را در بیاورید.

*ساکت باشید و از ایجاد سرو صدای اضافی خودداری کنید.

*با پا به مجسمه ی بودا یا تصاویرش اشاره نکنید.

*در محوطه ی این مجسمه سیگار نکشید.

*در محوطه ی این مجسمه از بغل کردن یکدیگر بپرهیزید.

*به پوششتان اهمیت دهید.

پیش از بازدید از این مجسمه باز هم خوب است کمی با آداب و سنن بودایی ها آشنا باشید تا ناخواسته آن ها را نرنجانید. سفری خوش را برایتان آرزومندیم.

گردشگر در محوطه بودای بزرگ پوکت

سخن آخر

پوکت یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در نزد ایرانیان هم هست. اگر شما هم به این سرزمین سفر کرده اید و مجسمه ی بزرگ بودا را از نزدیک دیده اید، لطفا نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در میان گذارید. منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *