عوارض ژلوفن چیست و مصرف آن چه ضررهایی برای بدن دارد

عوارض قرص ژلوفن چیست؟ عوارض ژلوفن 400 و عوارض ژلوفن در بارداری چگونه است؟ آیا از عوارض ژلوفن برای سینوس و عوارض ژلوفن در دوران شیردهی خبردارید؟عوارض ژلوفن در شیردهی چیست؟ عوارض ژلوفن بر معده و عوارض ژلوفن تاریخ گذشته و عوارض ژلوفن برای زنان باردار و عوارض مصرف ژلوفن در قاعدگی

عوارض ژلوفن برای بدن چیست؟

عوارض ژلوفن در بارداری

معمولا تو هر خونه یه نفر هست که وقتی از سردرد یا بدن درد شکایت میکنیم، فورا برامون یه قرص مُسکن تجویز میکنه. ژلوفن، پروفن و استامینوفن پرمصرف ترین ها هستن. البته ناگفته نماند که اکثر اوقات اولین واکنشی که به دردهایی مثل سردرد و درد دندون داریم خوردن قرصهای مسکن بخصوص ژلوفن و استامینوفه. بدون اینکه به خطرات و عوارض این مسکن ها فکر کنیم عین نقل و نبات مصرفش میکنیم و از بلایی که روی کبد و دیگر اندام ها میارن بیخبریم. امروز میخوام از خطرات و عوارض مصرف قرص ژلوفن که یکی از پرمصرف ترین مُسکنهاست بیشتر صحبت کنم تا شاید با آگاهی از این عوارض میزان مصرفمون رو کمتر کنیم.

عوارض ژلوفن برای زنان باردار

عوارض و خطرات قرص ژلوفن

کاربردهای ژلوفن رو بهتر بشناسیم

این قرص یک داروی مسکن ضد التهابیست که با کاهش هورمون هایی که عامل درد و التهاب در بدن هستن سبب آرامش و التیام درد میشه. از این دارو برای کاهش درد و درمان تب در بیماریهایی مثل سردرد، دندان درد، درد پشت، گرفتگی عضلات و در بیشتر موارد تسکین دردهای ناشی از قائدگی استفاده میشه.

مصرف ژلوفن در تسکین دردهای قائدگی

مصرف ژلوفن در تسکین دردهای قائدگی

رایج ترین عوارض قرص ژلوفن

مصرف بلندمدت قرص ژلوفن عوارض مشابهی رو در افراد میتونه داشته باشه. این عوارض شامل درد و ناراحتی های معده، حالت تهوع و استفراغ، احساس نفخ در معده و شکم، سرگیجه و خارش یا وز وز کردن گوش هست.

عوارض ژلوفن تاریخ گذشته

سرگیجه، تهوع و ضعف از عوارض ژلوفن

خطرات و عوارض احتمالی قرص ژلوفن

قرص ژلوفن دارای عوارض قابل توجهیه که در صورت بروز بهتره مصرف قرص رو بلافاصله قطع کنید و از کمک های اولیه و اورژانسی استفاده کنید. که در ادامه بهش اشاره میکنم:

  • نشانه های حساسیت آلرژیک به قرص ژلوفن شامل عطسه و آبریزش و گرفتگی بینی، احساس خفگی و تنگی نفس، ورم در قسمت لب و زبان و گلو و صورت است که در صورت بروز این نشانه ها بهتره تا جدی بگیریمش.
  • واکنش قلبی شامل درد در قفسه سینه، بی حسی یا ضعف ناگهانی در یک سمت بدن، گرفتگی و درد در فک و چانه می باشد که در صورت داشتن سابقه بیماری قلبی بهتره حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

گرفتگی ناگهانی قلب و درد در قفسه سینه از خطرات ژلوفن

گرفتگی ناگهانی قلب و درد در قفسه سینه از خطرات ژلوفن

در صورت دیدن این عوارض ژلوفن مصرف را قطع و با پزشک تماس بگیرین

مصرف هر گونه قرص مسکن و آنتی بیوتیک منجر به آسیب های جدی و جبران ناپذیری به بافت کبد و کلیه و در بلند مدت آسیب جدی به قلب و عروق میشه که لازمه حتی الامکان از مصرف بی رویه آن خودداری بشه. در ادامه عوارضی رو میبینیم که با مشاهده ی آن حتما باید مصرف قرص ژلوفن را قطع کنید.

  • اختلال در بینایی
  • تنگی نفس هرچند خفیف، احساس کسالت و خستگی
  • تورم یا افزایش سریع وزن
  • خارش و قرمزی پوست
  • مشاهده هرگونه خونریزی در معده مثل مدفوع خونی یا تیره، سرفه یا استفراغ خونی
  • رنگ پریدگی، سرگیجه، تپش قلب

خارش و قرمزی پوست در اثر حساسیت به ژلوفن

خارش و قرمزی پوست در اثر حساسیت به ژلوفن

خطرات و عوارض ژلوفن در بارداری

در سه ماهه آخر بارداری به هیچ وجه نباید از قرص ژلوفن و این قبیل مسکن ها استفاده کرد چون خطرات جدی و مهمی برای مادر و نوزاد بدنبال دارد. خطر بزرگ سقط جنین تهدید بزرگی برای نوزاد هست و ناهنجاریهای قلبی، کلیوی و ریوی از دیگر عوارض خطرناک برای جنین محسوب میشه همچنین در بعضی موارد منجر به خونریزی های طولانی مدت مادر میشه.

مصرف قرص در دوران بارداری بدون اطلاع پزشک ممنوع

مصرف قرص در دوران بارداری بدون اطلاع پزشک ممنوع

برای حفظ سلامتی و زندگی سالم گول مسکن های شیمیایی رو نخوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *