خواص انار برای پوست صورت چیست؟ خاصیت و فواید انار برای زیبایی

خواص انار برای پوست صورت چیست؟خاصیت انار برای پوست صورت چیست؟ ویتامین های موجود در انار که باعث شادابی پوست و جوانی پوست می شود

تاثیر انار بر صورت

 

یکی از توصیه‌های همیشگی متخصصان پوست و مو به افراد مراجعه‌کننده، مصرف‌ فراوان سبزیجات و میوه‌ های تازه است. این خوراکی‌ها به میزان قابل‌توجهی دارای ویتامین‌های متنوع و مواد آنتی‌اکسیدان بوده و روند پیری پوست را به تأخیر می‌اندازند. یکی از میوه‌هایی که از خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار خوبی برخوردار است و طبیعتا خیلی به‌درد پوست می‌خورد، انار است!

ویتامین انار برای پوست صورت

انار و آب انار برای هزاران سال به عنوان گنجینه قدرت شناخته می‌شده و انسان‌ها برای زیباتر شدن از این میوه استفاده می‌کرده‌اند. در مصر باستان، مردگان را با انار دفن می‌کرده‌اند. انار که از دیرباز با نام میوه بهشتی از آن یاد کرده‌اند از کلمه لاتین grantvm به معنی میوه‌ای با دانه‌های بسیار اقتباس شده است. انار دارای مواد مغذی مختلف شامل انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به‌عنوان مثال، انار دارای مقادیر فراوان ویتامین C و همچنین ویتامین‌های گروه B مثل اسید فولیک و نیاسین و مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، روی و پتاسیم است. انار برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون نیز مفید است و با داشتن حدود ۲۶۰ میلی‌گرم پتاسیم در مقابل ۳ میلی‌گرم سدیم در هر ۱۰۰ گرم در کاهش فشارخون مفید است. نتایج تحقیقات مختلف، خواص مفیدی را به بخش‌های مختلف این میوه بهشتی و گران‌قدر نسبت می‌دهد. انار با داشتن آثار ضدسرطانی در پیشگیری از انواع سرطان موثر است.

درمان پوست صورت با انار

انار ضد سرطان پوست صورت

یکی از اصلی ترین خواص انار برای صورت خاصیت ضد سرطانی آن است ، نتایج تحقیقات انجام شده روی موش، آثار قابل‌توجه عصاره انار را در جلوگیری از پیشرفت‌ تومورهای پوست نشان داده است. همچنین عصاره انار آثار ضدباکتریایی داشته و به عنوان مثال با باکتری‌های ایجادکننده پلاک‌های دندانی مقابله کرده در سلامت دندان و دهان موثر است. آب انار و پوست آن، خواص ضعیف استروژنی داشته و لذا می‌توانند در برطرف کردن عوارض یائسگی موثر باشد. یکی از عللی که مصرف انار را برای سلامت پوست و مو توصیه می‌کنیم، خواص آنتی‌اکسیدانی این میوه است که باعث خواص آب انار برای پوست صورت می شود .

خواص انار برای پوست صورت

انار و آنتی‌اکسیدان

تاثیر انار بر صورت شگفت زده تان خواهد کرد ، انار منبع مهم آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم و ویتامین C است. در واقع آب انار یکی از غنی‌ترین منابع پلی‌فنل‌هاست که گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند. هدف آنتی‌اکسیدان‌ها، کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که توسط علل مختلف استرس‌زا حادث می‌شوند، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا، استرس‌های روحی و سموم مختلفی که به صورت روزمره خواسته و ناخواسته با آنها مواجه هستیم. آب انار همچنین حاوی مواد مفید دیگری مانند تانن و آنتوسیانین است و در ضمن مقادیر قابل توجهی فیبر، نیاسین و پتاسیم دارد که باعث شادابی پوست صورت با انار می شود.

قدرت آنتی‌اکسیدانی آب انار را تا ۳ برابر میزان آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز ذکر کرده‌اند. میوه‌های دیگری که منابع خوب آنتی‌اکسیدان هستند و مصرف آنها را همواره توصیه می‌کنیم، عبارت‌اند از شاه‌توت، زغال‌اخته، پرتقال، سیب و انگور. شاید شما هم از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شنیده‌اید که انار میوه‌ای خون‌ساز و تصفیه‌کننده است. واقعیت این است که کاملا حق با آنهاست. انار تشکیل پلاک‌های عروقی را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد و میزان نیتریک اکسید بدن را نیز افزایش می‌دهد. کاهش فشار سیستولیک و کلسترول بد نیز از دیگر خواص انار می‌باشد. پس مصرف انار برای بیماران قلبی عروقی می‌تواند بسیار مفید باشد. از طرف دیگر انار به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی و الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند. پس خاصیت مهم دیگر انار خواص ضدسرطانی آن است.

شادابی پوست صورت با انار

ویتامین انار برای پوست صورت

متخصصان پوست و مو علاقه خاصی به توصیه به مصرف ویتامین C دارند زیرا مصرف ویتامین C چه به صورت خوراکی و چه موضعی برای پوست فواید زیادی دارد. مثلا ویتامین C موضعی می‌تواند در مقابله با آثار مضر نورخورشید روی پوست موثر باشد. مصرف یک انار معمولی می‌تواند ۴۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تامین کند. درمان پوست صورت با انار حس شادابی را به آن بر می گرداند و همچنین انار منبع خوبی از اسیدفولیک، پتاسیم و آهن بوده، مصرف آن را برای بیماران مبتلا به کم‌خونی به خصوص بانوان توصیه می‌کنیم.

یکی از خواص انار برای پوست صورت تامین آهن مورد نیاز پوست است و یکی از علل مهم مشکلات پوست، مو و ناخن در خانم‌ها همین کم‌خونی فقر آهن است. می‌توان گفت که شایع‌ترین علت ریزش مو زنان ، فقر آهن است و بانوان باید به مساله کمبود ذخایر آهن بدن و کم‌خونی بسیار حساس بوده و همواره درصدد رفع آن برآیند. به هر حال فواید دارویی انار توسط پزشکان مورد تایید قرار گرفته و به همین دلیل در طب سنتی انار برای پوست صورت مفید است و به عنوان داروی ضدانگل، ضداسهال، تقویت‌کننده قلب، جمع‌کننده پوست (قابض) و برای درمان زخم‌های دهان، خون‌ریزی لثه، بواسیر و زخم‌معده  استفاده می‌شود. گفته شده است که اگر برگ‌های له شده انار را روی پوست بگذارید خارش را از بین می‌برد.

خواص انار برای پوست صورت : همان‌طور که گفته شده تحقیقات بیانگر آن هستند که عصاره میوه انار ممکن است حاوی عامل موثری در برابر سرطان پوست باشد.

خواص انار برای صورت

فواید انار برای پوست صورت و بخصوص زنان

تحقیقات مشخص کرده‌اند که هر چه زنان بیشتر در خوردن این میوه بهشتی مداومت داشته باشند، باعث طول عمر آنها و حفظ طولانی‌مدت بدن آنها از بیماری‌هایی می‌شود که با افزایش سن به سراغ انسان می‌‌آید و این میوه شادابی و طراوت را برای زنان به ارمغان می‌آورد. انار خانم‌‌ها را در سن یائسگی از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، پوکی استخوان و سرطان پستان مصون می‌دارد. مصرف منظم عصاره انار که حاوی روغن دانه انار باشد، می‌تواند از مشکلات یائسگی مانند پوکی استخوان، در زنان جلوگیری ‌کند.

مطالعات نشان داده‌اند که با مصرف رژیم‌های غنی از پلی‌فنول‌ها، خطر ابتلا به سرطان که امروزه در جهان بسیار شایع شده است، کاهش می‌یابد و انار به میزان فراوانی حاوی پلی‌فنول است. خواص انار برای پوست صورت تنها فایده انار نیست بلکه آب انار در مردان نیز فواید زیادی دارد. از جمله می‌تواند پیشگیری کننده از سرطان پروستات و کاهش‌دهنده سیر این سرطان شایع مردانه باشد. به هر حال آب انار به داشتن آثار ضدالتهابی و میزان بالای مواد ‌آنتی‌اکسیدان‌ آن مشهور است. یک نکته را خانم‌‌ها نباید فراموش کنند و آن این است که اگر مبتلا به کم‌خونی فقر آهن هستند باید از قرص‌های آهن برای درمان استفاده کنند و هیچ میوه‌ای حتی انار حاوی مقادیر کافی آهن نیست و لذا هر چند معروف است که انار خون‌ساز است اما نمی‌تواند برطرف کننده کم‌خونی فقر آهن باشد. در مقایسه انار شیرین و ترش باید گفت که به‌طور کلی انار ترش برای سلامت پوست بسیار نافع است.

خواص آب انار برای پوست صورت

خواص انار برای پوست صورت

خاصیت انار برای پوست صورت فراوان و بیشمار است که در زیر فقط برخی از آنها را میخوانید

خاصیت انار برای پوست صورت

خاصیت ضد پیری انار:

از قدیم گفته می‌شد که میوه انار، خاصیت ضد پیری دارد و می‌تواند پوست را از درون و بیرون جوان کند. به همین دلیل این روزها در انواع کرم‌های آرایشی-بهداشتی از روغن هسته انار استفاده می‌شود تا علاوه بر تقویت لایه بیرونی پوست یا همان اپیدرم، عمق چروک‌های پوستی را نیز کم کرده و پیدایش آن‌ها را به تاخیر بیاندازد.

خواص انار برای پوست صورت و نرمی پوست

کلاژن ماده اصلی تشکیل‌دهنده پوست است. کلاژن پوست را نرم، صاف و منسجم نگه می‌دارد و از آنجا که میوه انار، حاوی موادی است که از شکسته‌شدن مولکول‌های کلاژن توسط آنزیم‌ها جلوگیری می‌کند؛ و به همین دلیل انار برای پوست صورت مفید است و مصرف آن پوست شما را سالم نگه خواهد داشت.
مصرف انار همچنین به رشد فیبروبلاست‌ها کمک کرده و نرمی و لطافت پوست را تضمین می‌کند.

ازبین‌بردن جوش‌ با مصرف انار

یکی از دلایل اصلی ایجاد جوش صورت، عدم توازن هورمونی در بدن است. میوه انار سرشار از ویتامین C است که، تولید سبیوم را متعادل ساخته و گردش خون و هضم غذا را بهبود می‌بخشد. و به همین دلیل انار برای پوست صورت مفید است و برای بهره‌بردن از این خاصیت کافی است؛ از انار به صورت موضعی برای درمان آکنه استفاده کنید.
برای این کار کافی است؛ مقداری هسته انار را کوبیده یا آسیاب کنید تا تبدیل به یک لایه خمیری شود. حالا این خمیر را به پوست صورت بمالید و بعد از 15 تا 30 دقیقه بشویید. این کار باعث احساس تازگی و سفتی در پوست صورت شده و همچنین به کاهش جوش‌ها و لک‌های پوستی نیز کمک می‌کند.

خواص انار برای پوست صورت و بازسازی سلول‌ها

معمولا با بالارفتن سن، پوست با مشکلاتی از قبیل رنگدانه‌سازی بیش از حد و ایجاد لکه‌های پیری مواجه می‌شود به همین دلیل است که توصیه می‌شود حتما از انار و مشتقات آن استفاده کنید تا این میوه بهشتی، از شما در مقابل انواع آسیب‌های پوستی محافظت کند.
انار با کمک به تولید آنتی اکسیدان‌های طبیعی که توسط بدن تولید می‌شوند، به جوان‌سازی سلولهای پوست کمک می‌کند.

تقویت و پاکسازی پوست با انار

از دیگر خواص انار برای پوست می‌توان به فواید روغن هسته انار اشاره نمود که می‌تواند عمیقا داخل پوست نفوذ کرده و پوست را از درون مرطوب سازد. انار حاوی پانتونیتیک اسید است که این ماده، باعث دور نگه‌داشتن باکتری‌ها از پوست و مرطوب نگه‌داشتن آن در طول روز می‌شود. کافی است صورت را شسته، سپس مقداری پنبه را به آب انار آغشته کنید و آن را به پوست خود بمالید. این کار علاوه بر تاثیر بر کاهش آکنه و جوش‌، می‌تواند پوست شما را سفت کرده و مانند یک تونر عمل کند.

مقاله خواص انار برای پوست صورت

گردآوری : ایران وی

فواید انار برای پوست صورت

یک نظر

  1. مطالب خیلی مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *