جنید حسین مغز الکترونیک داعش کشته شد

کشته شدن مغز الکترونیک داعش, جنید حسین در بمباران پهباد های آمریکایی کشته شد, هکر داعشی جنید حسین کشته شد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع مطلع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که جنید حسین، هکر و متخصص رایانه انگلیسی الاصل که سال ۲۰۱۳ به داعش پیوسته در حمله پهپادهای آمریکایی در سوریه و در نزدیکی شهر رقه کشته شده است.

به گفته مسئولان اروپایی و امریکایی، او مسئول اصلی حملات رایانه‌ای از سوی داعش به پایگاه‌ها نظامی و دولتی در کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکاست و به مغز الکترونیک داعش معروف شده است.

پیشتر منابعی در دولت آمریکا و برخی منابع اروپایی اعلام کرده بودند که به اعتقاد آنها حسین جنید همان فردی است که بخش رایانه‌ای داعش را رهبری می‌کند و در حملاتی توانسته بود توییتر وزارت دفاع آمریکا را حک کند.

حسین جنید در سال ۲۰۱۲ و پس از هک کردن ایمیل تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس و دستیابی به برخی شمار تلفن‌های ویژه این کشور برای مدتی در انگلیس در زندان به سر برده است.

وی به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۳ به داعش پیوسته و فعالیت‌های الکترونیک و رایانه‌ای این گروه را رهبری می‌کرده است.

 

هویت جنید حسین :

به گزراش العالم، روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت: تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این شخص “جنید حسین” مشهور به “ابو حسین انگلیسی”، متخصص در زمینه هک الکترونیکی است. وی اهل شهر بیرمنگام انگلیس است و در سال ۲۰۱۲ به دنبال سرقت اطلاعات شخصی از اینترنت بازداشت شده بود.

مقامات امریکایی گفته اند که جنید در چند فقره هک الکترونیکی صفحات فرماندهی ستاد مرکزی امریکا در تویتر و یوتیوب و افشای اطلاعات مربوط به یکصد سرباز امریکایی و نیز دعوت به حمله در اوهایو و مینسوتا و کلورادو دست داشته است.

جنید مغز الکترونیک داعش به حساب می آید. وی به هدف آموزش عملیات تجسس و هک حسابهای بانکی شخصیتهای مشهور و انتقال موجودی آنها به حسابهای ویژه حمایت از داعش، به عناصر این گروهک به سوریه رفت.

علاوه بر اینها “ابو حسین انگلیسی” توانست همسر خود سالی جونز ۴۵ ساله را که یک خواننده انگلیسی بود متقاعد کند که به همراه پسر ده ساله شان به داعش در سوریه پیوسته و فرماندهی گردان زنانه الخنسا را که یکی از خشن ترین گردانهای داعش است بر عهده بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *