جاذبه های گردشگری اسکاندیناوی به همراه عکس و توضیحات سفر

سفر به اسکاندیناوی و سفر به کشورهای اسکاندیناوی و جاذبه های توریستی اسکاندیناوی و جاذبه های گردشگری اسکاندیناوی و جاذبه های اسکاندیناوی و سفر به کشورهای اسکاندیناوی

جاذبه های گردشگری و توریستی اسکاندیناوی

اسکاندیناوی (به انگلیسی: Scandinavia) منطقه ای با جزنیات خاص تاریخی و فرهنگی در شمال اروپا و دربرگیرندهٔ سه کشور سوئد، نروژ و دانمارک است. البته گاهی اوقات کشور های فنلاند، ایسلند و جزایر فارو را نیز بدلیل تناسبات زیاد فرهنگی و تاریخی با این سه اقلیم در زمره کشور های این منطقه قرار می دهند.

تبار مردم این کشورها به وایکینگ‌ها می‌رسد.

از دید زبانی نیز زبان سوئدی‌ها و نروژی‌ها به هم نزدیک و از خانوادهٔ زبان‌های هندواروپایی شاخهٔ ژرمنی است.
جاذبه های گردشگری کشور اسکاندیناوی به همراه عکس و توضیحات سفر

جاذبه های گردشگری اسکاندیناوی | سفری به طبیعتی بکر و چشم نواز

یکشنبه 21 آبان 1396 – گردشگری,جهان گردی,طبیعت گردی

شمالی ترین بخش اروپا به دلیل داشتن طبیعت دست نخورده، شهرهای دنج و چشم انداز زمستانی معروف است. جاذبه های گردشگری اسکاندیناوی به دلیل درا بودن کشورهای متعدد با طبیعتی چشم نواز بسیار زیاد است. با همگردی در سفر به اسکاندیناوی همراه باشید تا بیشتر با این منطقه آشنا شوید.

منطقه اسکاندیناوی

ایستگاه متروی استکهلم

این مترو، طولانی ترین گالری هنری دنیا شناخته شده و نقاشی های جالبی دارد. اولین نقاشی زیرزمینی در دهه 1970 کشیده شده است. سطح ناهموار و رنگارنگ دیوارها و سقف آن یک حس سورئال را منتقل می کند. از هر 100 ایستگاه 90 تای آن نقاشی هایی از 150 هنرمند را به نمایش می گذارد. هدف اصلی در این شهر آوردن هنر به جامعه با استفاده از فضای اجتماعی بود. این ایده به خوبی جواب داد و امروزه این ایستگاه احتمالا معروف ترین ایستگاه متروی دنیاست. در سفر به اسکاندیناوی، دیدن سوئد و مترویش را از دست ندهید.

ایستگاه متروی استکهلم

رودخانه راپا

با اینکه این رودخانه فقط 75 کیلومتر طول دارد، در راه خود از منشا تا دریاچه جاکجایوره از مناطق زیبایی عبور می کند. معروف ترین قسمت رودخانه، دلتای لایتور در مدخل دریاچه است. با توجه به طبیعت دست نخورده و چشم انداز زیبا گاهی به این منطقه، آلاسکای قاره اروپا گفته می شود. به راستی در این منطقه، حیات وحش چشمگیری برای کشف وجود دارد. این منطقه در نزدیکی پارک ملی سارک کشور سوئد یافت می شود که کوهنوردان را به خود جذب می کند. با هواپیما یا هلیکوپتر به راحتی می توان به این دلتا رفت و بازدیدکنندگان می توانند برای دیدن جاذبه های گردشگری اسکاندیناوی، تور رزرو کنند.

رودخانه راپای سوئد

هتل برفی کرکنس نروژ

سازندگان از یک تکنیک خاص برای ساخت این هتل در نروژ استفاده کرده اند. آن ها تکه هایی یخ از دریاچه نزدیک آنجا آوردند که هرروز بزرگتر می شود. این هتل، یک گوزن شمالی دوست داشتنی دارد که وقتی مهمانان وارد می شوند، به آنها خوش آمد می گوید. هر اتاق این هتل، خاص و هنری بوده و بار یخ آن بسیار جالب است. اتاق های شگفت انگیز هتل دنج و راحت هستند. طبیعت دست نخورده اطراف فعالیت های مختلفی همچون ماهیگیری دارند.

هتل برفی کرکنس نروژ

لپلند فنلاند

طبیعت این منطقه از اسکاندیناوی به دلیل موقعیت جغرافیایی آن بسیار متنوع است. بیشتر قسمت های فنلاند با درختچه های تایگا پوشیده شده است. شمالی ترین ناحیه آن به دایره قطب شمال می رسد. در زمستان، بازدید کنندگان در سفر به اسکاندیناوی، می توانند نورهای شمالی را در منطقه اریورا تحسین کنند. همچنین در دهکده روانیمی، خانه بابانوئل قرار دارد. این دهکده، بیشترین بازدیدکنندگان را از تمام دنیا دارد. در هوای آزاد فعالیت های گوناگون انجام دهید، نورهای شمالی را نگاه کنید، با بابانوئل آشنا شوید و در دهکده ایگلو اقامت کنید.

لپلند فنلاند

رومزدال، دیوار ترول نروژ

این دیوار حیرت انگیز بخشی از کوه ترولتیندن در دره رومزدالن و از جاذبه های گردشگری اسکاندیناوی است. دیوار 1100 متری (3600 فوتی) بلندترین صخره عمودی در اروپاست. این صخره، چالش جالبی برای صخره نوردان و پرش کنندگان است. این سنگ سخت نیست. طوفان های مکرر و ذوب شدن یخ باعث ریزش سنگ می شوند. از آنجایی که به طور مداوم توسط طبیعت تغییر شکل داده می شود، پیدا کردن ریشه آن سخت است. ده راه مختلف توسط گروه های حرفه ای کوهنوردی حرفه ای ثبت شده و هنوز راه های دیگری نیز وجود دارد. یکی از صخره های معروف برای کوهنوردان است. حتی اگه صخره نوردی حرفه ای نباشید، چشم انداز آنجا نفس گیر است. آنجا انتخاب های زیادی برای کوهنوردی و پیاده روی وجود دارد. مزکز AAK fjellsport اطلاعات، امکانات و حتی کلاس های صخره نوردی را ارائه می دهد.

دیوار ترول نروژ

هلسینکی فنلاند

افراد بومی و مهمانان در سفر به اسکاندیناوی می توانند در این شهر اسکی کنند. دورتادور هلسینکی جنگل است که مسیری 200 کیلومتری برای اسکی کردن فراهم می کند. تپه ها مکان مناسبی برای سورتمه سواری هستند که یک سرگرمی محبوب خانوادگی است. در این میان پیست های اسکیت سواری در شهر همیشه شلوغ هستند. راه رفتن روی یخ های دریای بالتیک یک فعالیت محبوب اما عجیب دیگر است و همچنین معروف ترین حمام بخار فنلاندی که همراه با شیرجه زدن در آب سرد و یخ است را باید تجربه کرد. هلسینکی را در زمستان ببینید. فعالیت های متعدد در هوای آزاد و غذاهای خوشمزه در رستوران، اینجا را محل مناسبی برای زمستان می کنند. کسانی که دلشان برای برف تنگ شده، حتما جذب اینجا می شوند. این کشور شمالی اسکاندیناویایی در این موقع از سال هیچگاه بدون برف نیست.

هلسینکی فنلاند

آندویا، ساحل هوی ویکای نروژ

این ساحل زیبا در شمالی ترین جزیره مجمع الجزایر وسترالن و در منطقه اسکاندیناوی قرار دارد. سرتاسر این جزیره، ظاهری زیبا دارد، همراه با قله های بلند که به 705 متر (2313 فوت) می رسند و جزیره را احاطه کرده اند. از جزیره هوی ویکا و سواحل دیگر می توان در یک خط ساحلی از استاو تا بلیک دیدن کرد. این راه 9 کیلومتری (5.6 مایلی) در 5 ساعت طی می شود. این مسیر، چشم انداز های زیبایی از کوه ها، ساحل، تپه و خطوط ساحلی دارد. کسانی که پیاده روی می کنند، این فرصت را نیز دارند که به تماشای دسته های مرغ دریایی، مرغ نورورزی و پرنده قهوه ای بپردازند.

ساحل آندویا - نروژ

استکهلم سوئد

این شهر زیبا جوی اسنکاندیناویایی دارد، همچون خانه های رنگارنگ زیبا، مردم صمیمی و آب و هوای سرد در زمستان. از موزه ها، رستوران ها، کافه ها، بارها و بوتیک ها دیدن کنید. در این بوتیک ها اجناس بی عیب و نقصی دیده می شود. برای هرکس موقعیت های گوناگونی برای بازدید از رویداد های فرهنگی، رستوران و مغازه ها دیده می شود.استکهلم شهری راحت و در عین حال، دنج و امروزی است.

استکهلم سوئد

نوردلند، لوفوتن نروژ

این مجمع الجزایر در نروژ شمالی و در بخش اسکاندیناوی، بسیار زیبا و خاص است. با اینکه در دایره قطب شمال قرار دارد، اما آب و هوای متعادلی دارد. با توجه به اینکه لوفوتن بسیار گرم است، در عرض جغرافیایی شمالی قرار دارد و این کمی عجیب است. همچنین این مکان زندگی غنی دریایی از جمله عمیق ترین صخره مرجانی دارد. در لوفوتن علاوه بر داشتن چشم اندازی زیبا امکان انجام فعالیت های گوناگونی دیده می شود. بازدیدکنندگان به کوهنوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری و موج سواری می پردازند. آنستاد معروف ترین محل برای موج سواری است. در تابستان طول روز 24 ساعت است که بهترین تجربه را برای صخره نوردان و کوهنوردان فراهم می کند.

لوفوتن نروژ

کوپنهاگ دانمارک

پایتخت دانمارک ترکیبی از بهترین امکانات در اسکاندیناوی و محلی دنج در منطقه است. این شهر پایتخت تمدن است. بسیاری از هنرمندان در این شهر اقامت دارند و در کنار گالری های متعدد و موزه ها، کارهای هنری به سادگی در خیابان ها دیده می شوند. شهر کریستینیا شهری مستقل در اطراف پایتخت است. ساکنین شهر و مهمانان مد و سبک زندگی آزادی را ترویج داده اند. افرادی که شغلی هنری را دنبال می کنند یا ماجراجو هستند به کرسیتینیا می آیند تا الهام بگیرند. کوپنهاگ، جاذبه های متعددی از جمله باغ های زیبای گیاه شناسی و پارک ها گرفته تا کلوب های شبانه هیجان انگیز دارد.

کپنهاگ دانمارک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *