اگر میخواهید پوستی زیبا داشته باشید این کارها را انجام ندهید

با انجام روزانه این کارها پوستی فوق العاده زیبا و شاداب داشته باشید, نکات و راه های برای داشتن پوست زیبا و زیباتر شدن پوست

اگر می خواهید پوستی سالم و شاداب داشته باشید باید ۷ عادت زیر را فراموش کنید. این عادت ها پوست شما را پیر و شکسته می کنند.

پوست یکی از وسیع ترین اعضای بدن و در واقع ویترین آن است. هر چه پوست شما تمیزتر، صاف تر و زیباتر باشد، جذاب تر و سالم تر به نظر خواهید رسید. اما متاسفانه عادت های نادرستی وجود دارند که باعث بروز چین و چروک زودهنگام در پوست بخصوص دور چشم ها و دهان می شوند.

سیگار می کشید
من اسم سیگار را استوانه ی مرگبار گذاشته ام. سیگار به هیچ کدام از اندام های بدن رحم نمی کند. توجه داشته باشید علاوه بر ریه هایتان، دندان ها و پوست و غیره را نیز نابود می کنید.

به خاطر اینکه سیگار کشیدن باعث ایجاد حرکات مداوم عضلات صورت و بخصوص دور لب ها می شود و از طرف دیگر، ترکیبات شیمیایی موجود در سیگار نیز روی خاصیت ارتجاعی پوست تاثیر منفی می گذارد.

این گونه می شود که با هر پکی که به سیگار می زنید، قدمی در بروز چین و چروک بیشتر روی صورتتان برمی دارید.

نتایج پژوهشی که توسط کتابخانه ی ملی پزشکی و انستیتوی ملی سلامت آمریکا به چاپ رسیده است نشان می دهد سیگار کشیدن در جریان خون و رسیدن اکسیژن کافی به پوست اختلال ایجاد کرده و روی احیای سلول های پوستی تاثیر منفی می گذارد.
از طرف دیگر این استوانه ی مرگبار باعث نابودی مواد مغذی مورد نیاز پوست می شود.

متاسفانه دخانیات، خاصیت ارتجاعی پوست را از بین برده و باعث بروز زودهنگام چین و چروک می شود.

بدون پاک کردن آرایش تان می خوابید
اگر هر از گاهی فراموش می کنید که آرایش صورتتان را پاک کنید، اشکال چندانی به وجود نمی آید. اما اگر جزو افرادی هستید که مدام آرایش می کنید و بیشتر اوقات با آرایش می خوابید، باید بدانید که رادیکال های آزاد دمار از روزگار سلول های پوست تان درمی آورند.

رادیکال های آزاد مولکول های آسیب رسانی هستند که باعث تخریب سلول های پوست می شوند. به عقیده ی متخصصان پوست، محصولات آرایشی، تمام آلاینده های محیط اطراف را جذب پوست می کند. در نتیجه منافذ پوست گرفته شده و محلی برای جولان رادیکال های آزاد می شوند.

این مسئله نیز نتیجه ای جز تخریب کلاژن پوست و بروز چین و چروک زودهنگام نخواهد داشت.به همین دلیل لازم است که قبل از خواب، حتما آرایش تان را با دقت پاک کرده و کرم مرطوب کننده بزنید.

کرم ضدآفتاب نمی زنید
یکی از آن ظلم های اساسی که می شود در حق پوست کرد، عدم استفاده از کرم ضدآفتاب است.

پزشکان American Academy of Dermatology معتقدند که قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بدون استفاده از کرم ضدآفتاب، برای سلول های پوستی مضر است. بدون شک نمی توان به طور کامل از آسیب های اشعه های ماورای بنفش نور خورشید در امان بود، اما یکی از روش های مقابله با آسیب های این اشعه ها، استفاده از ضدآفتاب ها با SPF بالای ۳۰ است.

فراموش نکنید که این اشعه ها در زمستان، در روزهای ابری و حتی داخل ماشین و فضاهای بسته نیز وجود دارند و عدم محفاظت پوست از تماس با آنها، باعث تسریع روند چین و چروک پوست می شود.

سرتان مدام در موبایل و تبلت و بازی های ویدیویی است
معتادین اسمارت فون ها، تبلت ها و بازی های ویدیویی چند ویژگی یکسان دارند. علاوه بر اینکه بیشتر در معرض چاقی قرار می گیرند، پوست شان نیز در معرض آسیب بیشتری قرار دارد. از این به بعد هنگام استفاده از این ابزارها به وضعیت بدن خود دقت کنید. متوجه خواهید شد که ساعت ها چشم هایتان به سمت پایین و گردن و چانه تان به جلو خم می شود.

این زاویه ی مداوم باعث بروز مشکلاتی مانند ضعیف شدن گونه ها و بروز چین و چروک در قسمت تحتانی صورت و گردن می شود. علاوه بر این، مهره های گردن تان نیز بشدت آسیب پذیر می شوند (بیماری گردن پیامکی).توصیه می کنیم زمان محدودی به استفاده از تکنولوژی های جدید اختصاص دهید و هر از گاهی «دیسکانکت» شوید لطفا!

تغذیه نامناسب
داشتن عادت های نامناسب غذایی باعث بروز مشکلات داخلی مانند مشکلات گوارشی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و همچنین مشکلات خارجی مانند اضافه وزن و پیری زودهنگام پوست می شود.

نتایج پژوهشی که درBritish Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می دهد زیاده روی در مصرف برخی مواد غذایی مانند گوشت قرمز، قندها، مواد غذایی فراوری شده و صنعتی، مارگارین و چربی ها روند پیر شدن سلول های پوستی را تسریع می کنند.

خوشبختانه بر اساس نتایج بررسی های دیگری که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است، داشتن تغذیه ای سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه، پروتئین های کم چرب مانند تخم مرغ، گوشت پرندگان، لوبیا و گوشت های قرمز کم چرب، اسیدهای چرب امگا۳ و اسیدهای آلفا لینولئیک مانند ماهی آزاد، آووکادو، روغن زیتون و دانه ی کتان می توانند باعث محافظت پوست از آسیب های رادیکال های آزاد شده و ترشح کلاژن پوست را افزایش دهند.

دمر می خوابید
نتایج پژوهشی که در Journal of Cosmetic Dermatology به چاپ رسیده است نشان می دهد دمر خوابیدن و چسباندن صورت به بالشت، حتی اگر از پر قو باشد نیز باعث بروز چین و چروک ریز و عمیق زودهنگام می شود.

توصیه می کنیم به پشت بخوابید. یک بالش اضافه زیر زانوهایتان بگذارید تا هم راحت تر بخوابید و هم اینکه در طول شب، به پهلو یا روی صورت برنگردید.

مدام در حال جویدن هستید
بدون شک جویدن آدامس بعد از غذا و یا برای کاهش استرس ایده ی خوبی است. اما باید بدانید که جویدن مدام آدامس می تواند باعث بروز زود هنگام چین و چروک دور لب ها شود. به عقیده محققان American Society of Cosmetic Dermatology and Aesthetic Surgery جویدن مداوم آدامس می تواند باعث ضعیف شدن زودهنگام عضلات گوشه ی لب ها شود.

برای خوشبو کردن دهان، بعد از صرف غذا می توانید دهان تان را با دهانشویه های مناسب بشویید یا اینکه از قرص های نعنایی استفاده کنید.
منبع:تبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *