داعش در سال ۲۰۱۵ اولین اعدامش را با یک خبرنگار عراقی شروع کرد

داعشی ها یک خبرنگار عراقی که به اسارت گرفته شده بود پس از چند ساعت شکنجه اعدام کردند, این اولین اعدام داعش در سال ۲۰۱۵ بوده است .

عکس سهیل الدلیمی خبرنگار عراقی که به دست داعش اعدام شد

داعش خبرنگار عراقی به نام سهیل الدلیمی را در منطقه رطبه در غرب استان انبار دستگیر کرد و او را پس از شکنجه ای چند ساعته اعدام کرد.
الدلیمی که به عنوان مجری برنامه در شبکه تلویزیونی انبار فعالیت می کرد، از سوی داعش به کفر متهم شده بود. او اولین خبرنگار عراقی است که در سال نو میلادی به دست تروریست ها کشته می شود.

اما الدلیمی تنها خبرنگار عراقی نیست که اخیرا به دست داعش اعدام شده باشد، «عصام محمود» هم یکی دیگر از خبرنگاران عراقی بود که در شبکه تلویزیونی «سماء موصل» کار می کرد و پس از اشغال شهر موصل به دست نیروهای داعش، آنها این خبرنگار عراقی را به اسارت گرفتند. خانواده «عصام محمود» اخیرا اعلام کردند که فرزندشان در یکی از اردوگاه های نظامی داعش اعدام شده است.

عراق در سال های اخیر به یکی از مناطق خطرناک برای خبرنگاران مبدل شده است و سالیانه ده ها خبرنگار در این عراق کشته می شوند. خبرنگاران به خاطر افشای جنایات داعش، به یکی از اهداف اصلی حملات داعش مبدل شدند و این گروه تروریستی با ترور و انفجار به دنبال از بین بردن خبرنگاران است.

ابنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *