آموزش ساخت ایمیل یاهو و گوگل معروف به جیمیل بصورت تصویری

سرویس های ایمیل در عصر ارتباطات کنونی نقش یک شاه راه را بازی میکنند ، داشتن یک ایمیل شخصی در زمان فعلی برای هر شخص لازم و بلکه واجب است حال با توجه به اهمیت این مطلب و با توجه به این موضوع که بهترین سرویس دهنده های ایمیل در حال حاضر شرکت یاهو و گوگل می باشند امروز و در این پست به آموزش ساخت ایمیل یاهو و گوگل معروف به جیمیل برای شما عزیزان می پردازیم .

آموزش ساخت ایمیل یاهو و گوگل معروف به جیمیل بصورت تصویری

ابتدا آموزش ساخت ایمیل یاهو در سایت یاهو :

ساختن ایمیل در یاهو برای همگان آزاد و رایگان است. اگر شما هم مایل هستید در یاهو صاحب ایمیل شوید، فقط کافیست مراحل زیر را با دقت طی کنید در صورتی که سوالی برای شما پیش آمد کافی است در قسمت نظرات کاربران برای ما کامنت بگذارید تا به آن پاسخ گوییم:

۱٫ به آدرس mail.yahoo.com بروید یا اینجا کلیک کنید.

۲٫ پس از آنکه صفحه ایمیل یاهو کاملا باز شد، بر روی دکمه آبی رنگ Create New Account که بالا سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

مراحل ساخت ایمیل یاهو بصورت تصویری

۳٫ پس از کلیک بر روی دکمه !Sign up for Yahoo (یا لینک Sign Up) شما به صفحه ای هدایت می شوید که باید مشخصات خود را با دقت در بخشهای مربوط وارد کنید،

– در قسمت اول نام و نام خانوادگی را در قسمت های First Name و Last Name

– در قسمت Yahoo Username باید نام کاربری صحیح وارد کنید اگر چند لحظه صبر کنید یاهو یه شما چند نام کاربری پیشنهاد می کند که می توانید آنها را انتخاب کنید. سعی کنید نامی با معنی انتخاب کنید که به خاطر سپردن آن کار دشواری نباشد. (برای مثال من ممکن است swift.liam را انتخاب کنم با اینکه نام liam.swift را ترجیه می دهم. و اگر موجود نبود، عددی را به آخر آن اضافه کنم). اگر نام کاربری مورد نظر شما از قبل توسط فرد دیگری انتخاب شده باشد،  پیام قرمز رنگ This ID is not available را مشاهده خواهید کرد که باید نام کاربری مورد نظر خود را تغییر دهید.

– در قسمت Password هم باید کلمه عبور صحیح وارد کنید. در فرم جدید ثبت نام یاهو باید حتماً کلمه عبور بین ۸ تا ۳۲ کاراکتر (حرف) داشته باشد، حتماً شامل هم حروف کوچک و هم حروف بزرگ باشد و حتماً باید شامل اعداد هم باشد.

– اما به قسمت بعدی میرسیم که اینجا شما باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا یاهو برای شما یک کد ارسال کند. در بین این کشور ها کشور ایران را انتخاب کنید. و در کادر جلوی آن شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

مراحل ساخت ایمیل یاهو بصورت تصویری

– در قسمت بعدی (Birthday) تاریخ تولد خود را به میلادی انتخاب کنید

– در قسمت بعدی جنسیت خود را انتخاب کنید (Male به معنی مرد و Female به معنی زن است – یا به ترتیب مذکر و مونث)

– (این مرحله اختیاری است و می توانید انجام ندهید!) در قسمت آخر می توانید یک شماره تلفن همراه دیگر به همان صورتی که شماره تلفن همراه اول را وارد کردید وارد کنید. در قسمت Relationship هم می توانید عبارت Friend را وارد کنید.

 – حالا بر روی دکمه Create Account کلیک کنید. اگر قسمتی از فرم را اشتباه پر کرده باشید، در همان صفحه میمانید و پیغام خطایی روبروی قسمت مربوطه به شما داده می شود، آن قسمت را اصلاح کنید. اگر با پیغام خطایی مواجه نشوید، به مرحله بعد خواهید رفت.

مراحل ساخت ایمیل یاهو بصورت تصویری

– در این مرحله باید کد امنیتی که در تصویر می بینید را در کادر زیر آن وارد کنید تا کار تمام شود.

– حالا به صفحه تبریک برده می شود که بالای صفحه به شما تبریک گفته است (Congratulations). بر روی دکمه Click Here To Start … که پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید. حالا شما در صفحه اصلی ایمیل خود هستید، تبریک می گویم، ایمیل شما ساخته شده است.

 مراحل ساخت ایمیل یاهو بصورت تصویری

تبریک میگویم، شما اکنون دارای یک حساب ایمیل در سایت یاهو هستید و می توانید برای دوستان ایمیل فرستاده و یا ایمیل دریافت کنید .

آموزش ساخت جیمیل یا همان ایمیل شرکت گوگل :

ساختن جیمیل بسیار ساده است، فقط کافیست مراحل زیر را طی کنید تا شما هم برای خود یک جیمیل داشته باشید. (به هنگام خواندن این مطلب هرجا که برایتان سوالی پیش آمد یا با مشکلی مواجه شدید، در بخش نظرات ذکر کنید.)

۱٫ برای ساختن جیمیل ابتدا به آدرس gmail.com بروید و یا اینجا کلیک کنید.

۲٫ سمت راست بالای صفحه بر روی دکمه Create an account کلیک کنید:

مراحل ساخت جیمیل بصورت تصویری

۳٫ شروع به پر کردن فرم می کنیم. در قسمت Name نام و نام خانوادگی خود را بنویسید.

۴٫ در قسمت Choose your username نام کاربری خود را وارد کنید (تنها از حرف، عدد و نقطه استفاده کنید). انتخاب یک نام کاربری که تابحال انتخاب نشده باشد شاید کمی دشوار باشد چراکه ملیون ها نفر از جیمیل استفاده می کنند و هر کدام آدرس مخصوص به خودشان را دارند. در مستطیل خالی نام کاربری مورد نظر خود را وارد کنید بعد از رفتن به مرحله بعد خودکار چک خواهد شد که این نام کاربری قابل قبول هست یا خیر. معمولاً با اضافه کردن یک عدد به انتها نام کاربری پذیرفته خواهد شد!

۵٫ در قسمت Create a password و Confirm your password کلمه عبور خود را وارد کنید  (رمز عبوری که انتخاب می کنید را در اختیار هیچکس قرار ندهید، در انتخاب رمز عبور از حروف و اعداد استفاده کنید تا رمز عبورتان امن باشد. همچنین سعی کنید در رمز عبورتان از نام خودتان، شماره شناسنامه و موارد مشابه استفاده نکنید چون نشخیص آنها برای دیگران آسان است).

۶٫ در قسمت Birthday ماه، روز و سپس سال تولد خود را به میلادی انتخاب کنید.

۷٫ در قسمت Mobile phone کشور و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید (این قسمت اختیاری است ولی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از سوء استفاده دیگر افراد از اکانت گوگلی شما است و گوگل از شماره شما برای هیچ کار دیگری استفاده نمی کند و من به شما توصیه می کنم شماره خود را وارد کنید.)

۸٫ در قسمت Your current email address شما باید یک ایمیل از خود ذکر کنید، اگر در حال حاضر ایمیل دیگری دارید (جیمیل، ایمیل یاهو، لایو، هات میل، …) آنرا در این قسمت ذکر کنید، این ایمیل بسیار مهم است چرا که اگر روزی رمز عبور خود را فراموش کنید و به گوگل اطلاع بدهید، رمز عبور را به این ایمیل برای شما می فرستد. پس فقط اگر به ایمیل خود اطمینان دارید آنرا در این قسمت ذکر کنید. اما اگر اولین بار است که ایمیل می سازید و ایمیل دیگری ندارید، این قسمت را خالی بگذارید.

نمونه فرم پر شده تا اینجای کار:

مراحل ساخت جیمیل بصورت تصویری

۹٫ در قسمت Prove you’re not a robot باید ثابت کنید که ربات نیستید! عبارتی را که در عکس می بینید عیناً در کادر زیر آن تایپ کنید این عبارت دو کلمه ای است و بین آن یک فاصله وجود دارد. (چرا کد های امنیتی را در فرم های اینترنتی می بینیم؟)

۱۰٫ در قسمت Location کشوری که در آن حضور دارید را بنویسید. و در نهایت قوانین استفاده از سرویس های گوگل را با تیک دار کردن گزینه I Agree to the Google … بپذیرید. و روی Next Step برای رفتن به مرحله بعدی کلیک کنید.

مراحل ساخت جیمیل بصورت تصویری

۱۱٫ در اینجا ممکن است گوگل برای اطمینان از صحت شماره تلفن همراه شما با شما تماس بگیرد. در این صورت بعد از کلیک روی Call my phone with verification code گوگل به شما زنگ خواهد زد و کد امنیتی را به صورت یک عدد برای شما می گوید. (دقت کنید که گوگل یک بار این کد را مثلاً به صورت five-zero-five-eight-six-seven  می گوید و بعد می گوید Again و از دوباره آن را تکرار می کند)  بعد از شنیدن این عدد ها در قسمت verification code وارد کنید و روی دکمه verify کلیک کنید.

مراحل ساخت جیمیل بصورت تصویری

مراحل ساخت جیمیل بصورت تصویری

۱۲٫ پس از این مرحله شما وارد مرحله ۲ می شوید (!) در این مرحله می توانید عکس خود را هم اضافه کنید تا در گوگل پلاس هم صاحب عکس باشید و هم اکانت گوگل شما عکس دار شود. اگر تمایلی به این کار ندارید روی دکمه Next Step کلیک کنید و اگر می خواهید عکس خود را آپلود کنید روی گزینه ADD PROFILE PHOTO کلیک کنید و عکس خود را آپلود کنید!

مراحل ساخت جیمیل بصورت تصویری

جیمیل به شما خوش آمد خواهد گفت بعد از خواندن راهنمایی ها، بر روی  Continue to Gmail کلیک کنید تا به جیمیل خود بروید.

مراحل ساخت جیمیل بصورت تصویری

تبریک میگویم، شما اکنون دارای یک حساب جیمیل در سایت گوگل هستید و می توانید برای دوستان ایمیل فرستاده و یا ایمیل دریافت کنید .

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *