آخرین گزارش کشته های زلزله کرمانشاه 155 نفر کشته و 1500 زخمی

آخرین وضعیت زلزله کرمانشاه و تعداد تلفات و کشته های زلزله دیشب

به گفته منابع خبری تعداد کشته ها و مجروهین هر لحظه در حال افزایش است و تاکنون تعداد کشته های زلزله کرمانشاه به بیش از 155 نفر و تعداد زخمی ها بیش از 1500 نفر عنوان شده است .

آخرین خبر زلزله کرمانشاه و آخرین تعداد کشته ها و مجروهین زلزله 7 ریشتری کرمانشاه و تلفات و خسارات زلزله کرمانشاه چقدر است؟

image.jpeg

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 155 نفر از مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به‌دلیل وقوع زلزله کشته و بیش از 1500 نفر زخمی شدند.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: بیش از 1500 نفر از مردم شهرستانهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی بر اثر زلزله شب گذشته مصدوم و بیش از 155 نفر از مردم این سه شهرستان کشته شدند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شدت وقوع زلزله در سرپل‌ذهاب تاکنون فوت 100 نفر در این شهرستان گزارش شده است.

وی با اشاره به آسیب زلزله به بیمارستان سرپل‌ذهاب گفت: با توجه به ریزش سقف و نمای بیمارستان سرپل‌ذهاب​ که تا حدودی فضای داخلی بیمارستان تخریب شده است مصدومان زلزله در محوطه بیرون بیمارستان در حال مداوا هستند.

 

آخرین گزارش کشته های زلزله کرمانشاه 155 نفر کشته و 1000 زخمی ، معاون سازمان مدیریت بحران کشور آخرین آمار تلفات زلزله غرب کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سعیدی در گفت‌وگو با شبکه خبر در این باره اظهار کرد: آمار کشته شدگان و مصدومان حادثه زلزله اخیر متغیر است اما تا این لحظه، حادثه مذکور ۱۴۱ کشته و ۸۶۶ مصدوم داشته است.

آخرین گزارش کشته های زلزله کرمانشاه ۱۴۱ کشته و ۸۶۶ مصدوم

ایران وی – گروه استان‌ها: منابع غیررسمی از کشته شدن ۶۰ نفر در شهرستان سرپل ذهاب و بیش از ۴۰ نفر در شهرستان‌های ثلاث باباجانی و قصر شیرین خبر می‌دهند. همچنین تعداد مجروحان ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%da%a9%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%84%d8%b2%d9%84%d9%87-%da%a9%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%87-155-%d9%86

مجتبی نیک کردار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: تاکنون تعداد کشته‌های این زلزله بیش از 100 نفر و تعداد مصدومان به بیش از 200 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تمامی بیمارستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند عنوان کرد: بیمارستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و قصرشیرین در حال رسیدگی به مجروحان هستند اما در صورت نیاز به متخصص به بیمارستان‌های کرمانشاه اعزام می‌شوند.

 کرمانشاه پس از زلزله

بیمارستان امام خمینی اسلام‌آباد غرب تخریب شد

بر اساس گزارش‌های رسیده از اسلام‌آباد غرب وضعیت امدادرسانی در این شهرستان به دلیل حجم مراجعه‌کنندگان با کندی پیش می‌رود.

همچنین بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان که تازه تأسیس هم بوده است، براثر زلزله اخیر تخریب‌شده است.

لزوم ارسال کمک‌های مردمی به سرپل ذهاب

برق شهرستان سرپل ذهاب همچنان قطع است وامداد رسانی با کندی پیش می‌رود.

گفتنی است؛ لزوم ارسال کمک مردمی وامدادی به سرپل ذهاب احساس می‌شود و در حال حاضر هیچ گونی مشکلی در آنتن دهی شبکه‌های تلفن همراه وجود ندارد.

زلزله دیشب +عکس | معاون استاندار کرمانشاه آخرین آمار کشته شدگانه زلزله دیشب را 129 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در حال افزایش است. اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران نیز از آمار ضد و نقیض درباره تلفات زلزله دیشب خبر داد. زلزله دیشب که در مناطق مرزی ایران و عراق اتفاق افتاد، در استان کرمانشاه بیش از سایر نقاط خسارت داشت. زلزله در سرپل ذهاب بیشترین تلفات جانی را داشت.

 بیشتر بخوانید: جزییات اولیه زلزله دیشب .
رحمانی فضلی گفت: کار امداد و نجات همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی چادرهای اضطراری به صاحبان خانه هایی که منزلشان آسیب دیده است توزیع می کنند. وزیر کشور همچنین از صداوسیما بخاطر حضور بموقع و در صحنه و پوشش سریع حادثه و اطلاع رسانی به مردم تشکر کرد. وزیر کشور از مردم خواست تا اخبار مربوط به زلزله را تنها از رسانه ملی پیگیری کنند و به شایعات توجه نکنند.

1000 نفر در زلزله استان‌های غربی مصدوم شدند
سرپرست اورژانس کشور از مجروحیت هزار نفر در پی وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور خبر داد.
به گزارش ایلنا، کولیوند سرپرست اورژانس کشور درباره آخرین آمار مصدومین و فوتی در زلزله غرب ایران تا این لحظه گفت: شهرستان سرپل ذهاب ٧١ کشته، ثلاث باباجانی١٠ کشته و تعداد مجروحان به هزار نفر رسیده است.

بیماران و پرسنل بیمارستان سرپل ذهاب در زیر آوار ساختمان مدفون شدند
نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعداد کشته‌شدگان زلزله اخیر در منطقه سرپل ذهاب بیشتر از تعدادی است که در رسانه‌ها اعلام می‌شود.
فرهاد تجری در رابطه با زلزله در منطقه سرپل ذهاب گفت: این منطقه با محرومیت‌های بسیاری به‌خصوص در بخش درمانی مواجه است و با توجه به این اتفاق، مراکز با کمبودهای بسیاری مواجه هستند.
وی افزود: سرپل ذهاب یک بیمارستان دارد که آن هم در این حادثه تخریب شده است. بیماران و پرسنل این بیمارستان  در زیر آوار ساختمان مدفون شده و امکان ارائه خدمات از جانب این مرکز وجود ندارد.
نمانیده مردم سرپل ذهاب تاکید کرد: به دلیل نبود امکانات و همچنین امکانات پایین در جاده‌های این منطقه امکان امدادرسانی به سختی وجود دارد و به همین خاطر مردم در حال امدادرسانی هستند.
تجری که به همراه سرپرست اورژانس در راه عزیمت به محل وقوع حادثه است، اظهار داشت: تا این لحظه بالای ۱۵ نفر از اعضای خانواده‌ام در این حادثه جان باخته‌اند.
وی ادامه داد: تعداد کشته‌شدگان زلزله اخیر در منطقه سر پل ذهاب بیشتر از تعدادی است که در رسانه‌ها اعلام می‌شود. طی تماس‌هایی که خانواده‌ها از این نقاط داشته‌اند بسیاری از اعضای این خانواده‌ها در زیر آوار مدفون شده‌اند.

نگران روستاها هستیم
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در گفت‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه امدادرسانی به زلزله‌زدگان در حال انجام است گفت: بالگردها به علت اینکه شب بود نمی‌توانستند پرواز کنند. تمام تلاش نیروهای امدادی این است که به مناطق دسترسی پیدا کنند ما نگران روستا‌ها هستیم.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: برق مناطق قطع شده بود که تا به حال 60 تا 70 درصد مناطق وصل شده است.
رحمانی فضلی گفت: نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، وزارت نیرو و وزارت بهداشت در منطقه حضور دارند مردم نیز کمک می‌کنند و کارها به دقت پیگیری می‌شود.
صدور دستورات لازم را برای امدادرسانی و رسیدگی به مردم مناطق زلزله‌زده توسط روحانی
رییس‌جمهور دستورات لازم را برای امدادرسانی و رسیدگی به مردم مناطق زلزله‌زده غرب کشور صادر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جریان روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

مدارس شهرستان مریوان استان کردستان تعطیل شد
فرماندار شهرستان مریوان از تعطیلی مدارس مریوان در روز دوشنبه 22 آبان خبر داد.

به گزارش ایلنا، با تصمیم ستاد بحران شهرستان مریوان و تایید فرماندار، مدارس شهرستان مریوان در همه مقاطع تحصیلی امروز تعطیل شدند.

محمد شفیعی، فرماندار شهرستان مریوان با تایید این خبر گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم هم اکنون بیرون از منازل خود به سر می برند برای رفاه حال شهروندان همه مدارس مریوان امروز دوشنبه در نوبت صبح تعطیل است.

هرمزگان هم لرزید
مرکز لرزه‌نگاری کشوری زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در مرز استان‌های هرمزگان و فارس -حوالی درز(هرمزگان) را اعلام کرد.
این زمین لرزه ساعت 03:32:49 به‌طول جغرافیایی55.58 و عرض جغرافیایی27.73  باعمق10 کیلومتر  در 21 کیلومتری درز (فارس)، 33 کیلومتری فین (هرمزگان) و33  کیلومتری رویدر (هرمزگان) به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه در 92  کیلومتری بندرعباس و  319 کیلومتری کرمان رخ داده است.

تصادف پژو 405 و اتوبوس در منطقه زلزله زده
سخنگوی اورژانس کشور از برخورد یک دستگاه پژو 405 با اتوبوس در منطقه زلزله زده خبر داد.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره تصادف در منطقه زلزله زده گفت: یک دستگاه پژو 405 با اتوبوس در محل گلان مسیر مهران در استان ایلام تصادف کردند.
وی افزود: در این تصادف از 6 سرنشین پژو 3 نفر کشته و 3 نفر مصدوم شدند.

بوشهر باز هم لرزید
زمین لرزه‌ای به بزرگی 3.8 استان بوشهر – حوالی کلمه را لرزاند.
مرکز لرزه نگاری کشوری از زمین لرزه ای به  بزرگی 3.8 استان بوشهر – حوالی کلمه خبر داد.
این زمین لرزه در ساعت 03:15:59 با عرض جغرافیایی 28.88 به عمق 10 کیلومتر  و در 8کیلومتری کلمه (بوشهر)،
12 کیلومتری اهرم (بوشهر) و 25 کیلومتری خورموج (بوشهر) به وقوع پیوسته است.
این زلزله در 55  کیلومتری بوشهر و 135  کیلومتری شیراز رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *