هشدار نظامی ایران به عربستان و احتمال درگیری در منطقه

هشدار نظامی ایران به عربستان و ایران به عربستان هشدار نظامی داد و هشدار نظامیان ایران به عربستان و هشدار مقام ارشد نظامی ایران به عربستان و هشدار نظامی ایران به عربستان و احتمال درگیری در منطقه

هشدار نظامی ایران به عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام قاسمی روز جمعه در واکنش به سخنان و ادعاهای تازه وزیر امور خارجه عربستان با یادآوری نتایج به شدت مخرّب اقدامات سعودی ها در منطقه، خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه طی چندسال اخیر، جز نقض حقوق بشر، تفرقه افکنی میان کشورهای عربی و اسلامی، تکرار و انتشار ادعاهای بی پایه و اساس، محاصره اقتصادی همسایگان، تهدید دیگر کشورها به کشاندن جنگ به داخل خاک آنها، فتنه افکنی میان اقلیت ها و قومیت ها، اعمال فشار بر مقامات سیاسی دیگر کشورها برای استعفا و پایمال کردن کرامت آنها ، مداخله در امور دیگران به منظور بی ثبات سازی و تلاش برای بر هم زدن توافقات بین المللی، اقدام مثبتی از دولت عربستان سعودی ندیده اند.قاسمی تصریح کرد: چنین سیاست هایی، هشداری جدّی برای تمام منطقه و جهان است که هر چه سریع تر باید متوقف شود. ژست ها و فرافکنی های وزیر خارجه سعودی هم بی تردید از بار مسؤولیت آن کشور در بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه نخواهد کاست.

هشدار نظامی ایران به عربستان؛ … این هشدار پس از اعزام جنگنده های سعودی مطرح شد و همچنین پس از آنکه روسیه خطر آغاز جنگ جهانی سوم را به جبهه مقابل گوشزد کرد.

حمله نظامی ایران عربستان و حمله نظامی ایران به عربستان و احتمال حمله نظامی ایران به عربستان و احتمال حمله نظامی ایران و عربستان و امکان حمله نظامی ایران به عربستان

جزئیات هشدار نظامی ایران به عربستان

هشدار سردار جزایری به عربستان در مصاحبه با شبکه العالم، انعکاس گسترده ای در رسانه هایی چون خبرگزاری فرانسه (AFP)، سی ان ان (CNN)، تایمز اسرائیل (Timesofisrael)، آروتز شوا (Israelnationalnews)، دیلی استار (Dailystar)، گلوبال پست (Gobalpost) و… داشته است.

این گزارش ها که عمدتا زیر عنوان «ایران درباره مداخله عربستان سعودی در سوریه هشدار داد» تنظیم و منتشر شده، اظهارات سردار «مسعود جزایری» معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم را منعکس کرده است.

رسانه های انگلیسی زبان نوشتند:ریاض با هواپیماهای جنگی خود، جبهه ترکیه را تقویت کرده و ایران هم حمایت های بیشتری را برای حکومت اسد ارسال کرده است.

در ادامه گزارش این رسانه ها آمده است:یک فرمانده ارشد ایرانی روز یکشنبه به عربستان سعودی هشدار داد. این هشدار درمورد اعزام سرباز توسط عربستان به سوریه مطرح شده و پس از آن می باشد که پادشاهی حاشیه خلیج [فارس]، هواپیماهای جنگی خود را به ترکیه اعزام کرده است.

سردار جزایری تاکیده کرد:قطعا اجازه نخواهیم داد وضعیت سوریه مطابق خواسته کشورهای شرور پیش برود و در وقت لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

سردار جزایری معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران هشدار نظامی ایران به عربستان

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت:تروریست هایی که امروز در سوریه می جنگند، آدم های عربستان سعودی یا آمریکایی ها و ایادی ارتجاع منطقه هستند؛ این تروریست ها از کجا به سوریه رفت و آمد می کنند، به جز ترکیه؟ ازکجا حمایت می شوند، به جز کشورهای مرتجع عرب؟ این تعداد تروریست از کجا وارد سوریه شده است؟ لذا آنچه در شرایط امروز و همزمان با پیشروی و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش سوریه مطرح می شود که قصد دارند نیروی نظامی وارد کنند، به نظر من یک بلوف سیاسی و یک جنگ روانی است و به نظر می آید که دولت و مردم سوریه و مقاومت تصمیم خودش را گرفته و در برابر اینگونه هجمه های روانی عقب نشینی نمی کند.

هشدار نظامی ایران به عربستان و ناتوانی عربستان از حمله به ایران

وی می افزاید:عربستان هرآنچه در توان داشته است در میدان سوریه به کار گرفته و هم اکنون نه تنها در سوریه بلکه در یمن نیز با شکست و ناکامی مواجه شده است و سعودی ها اگر می توانستند تا به حال نیروهای خود را به سوریه وارد کرده بودند؛ عربستان فاقد چنین توانی است و البته اگر بیش از این بخواهد در مساله سوریه ورود پیدا کند، بیش از امروز دچار شکست و ناکامی خواهد شد.

سردار جزایری به برخی گزارش های ادعایی غربی ها درمورد اختلاف ایران و روسیه درمورد سوریه نیز اینگونه واکنش نشان داده است:خوشبختانه هماهنگی کاملی میان دو کشور بزرگ ایران و روسیه هم در مسایل سیاسی و هم در مسایل نظامی در مورد سوریه وجود دارد و ما از حضور روس ها در سوریه حمایت می کنیم و این را نقطه قوتی برای پیروزی های آینده دولت و ملت سوریه می دانیم.

هشدار ایران به عربستان پس از آن مطرح شده که روسیه به آمریکا و متحدانش درباره احتمال آغاز جنگ جهانی سوم درصورت اعزام نیروی زمینی به سوریه هشدار داد.

«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه نسبت به عواقب اینگونه عملیات خارجی وتهاجم نظامی به سوریه هشدار داده و از آن به عنوان زمینه بروز جنگ جهانی سوم یاد کره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *