قیمت دلار رکورد 5600 را زد! فعلا دلار 5500 تومان شده

قیمت دلار 5600 تومان شد ، رکورد جدید در قیمت دلار ثبت شد ، جدیدترین نرخ دلار به تومان چقدر است؟ قیمت دلار در حال حاضر 5500 تومان است

افزایش قیمت دلار

در جدیدترین نرخ قیمت دلار رکورد شکست و 5600 تومان شد!

سیر صعودی قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که از صبح امروز رکوردهای تازه ای برای دلار و سکه در این بازار به ثبت رسیده است.

افزایش قیمت دلار موجب شده تا قیمت سکه نیز رشد چشم گیری داشته باشد؛ افزایش قیمت سکه درحالی است که تنها طی روز گذشته بانک مرکزی ۱۵ هزار قطعه سکه از طریق حراج وارد بازار کرد.

هم اکنون در بازار آزاد دلار به مرز 5500 تومان رسیده است؛ هر لحظه از شهر های مختلف کشورخبر می رسد که یک نرخ جدید از دلار در تابلوی صرافی ها ثبت شده است؛ در تازه ترین نرخ در صرافی ها دلار با قیمت 5500 تومان فروخته می شود. البته این نرخ برای معاملات بالاست؛ در معاملات کمتر از 5000 دلار، نرخ 5550 تومان هم ثبت شده است. ضمن آنکه در ساعت 14 امروز در بازار آزاد رکورد دلار 5600 تومانی هم زده شد.

بسیاری از صرافی ها مدت هاست که دست از کار کشیده اند و خرید و فروش دلار و یورو را انجام نمی دهند. در عین حال خبرهای رسیده از اتفاقات امروز بازار ارز گواه آن است که بازار مجدداً وضعیت امنیتی پیدا کرده است.

جدیدترین قیمت دلار به تومان

اظهار نظر یکی از مسئولین درباره گران شدن دلار

البته زمانی که دلار از 5200 تومان عبور کرد، خبر آمد که اکبر ترکان در گفت‌وگویی از افزایش قیمت دلار حمایت کرده و گفته است: اینکه قیمت دلار بالا رفت کار خوبی بود چاره ای نبود چون آن موقع مصنوعی  قیمت دلار را پایین نگاه داشته بودند, وقتی سطح عمومی قیمت ها بالا می رود دلار هم بالا می رود .نمی شود تقاضای عمومی قیمت ها بالا رود اما دلار بالا نرود چرا که این موجب شکست اقتصاد می شود. دلار ارزان بماند ولی تورم باعث می شود که کالای داخلی گران شود .

 

در رابطه با اسکانس دلار آمریکا

دلار آمریکا (به انگلیسی: United States dollar) یکای پول رسمی ایالات متحده آمریکا است. کنگره ایالات متحده آمریکا در ۶ ژوئیه ۱۷۸۵(که در آن زمان، تنها یک مجلس بود) به اتفاق آرا دلار را یکای پول آن کشور قرار داد. پیش از استقلال ایالات متحده یعنی در ۴ ژوئیه ۱۷۷۶، پول انگلستان (لیره) در ۱۳ مهاجر نشین انگلیسی آمریکای شمالی رایج بود. در جریان انقلاب، آمریکاییان سکه نقره‌ای اسپانیا به نام «دلار» را که در مکزیک رایج بود وسیله داد و ستد قرار داده دادند و به همین دلیل نام پول ملی خود را «دلار» گذاشتند. سکه دلار نقره‌ای از قرن چهاردهم بیش از سه قرن به نام «تالر، دالر، تلار و دلار» در اروپا رایج بود که اسپانیایی‌ها آن را حفظ کردند و به مستعمرات خود در قاره آمریکا منتقل ساختند. قیمت دلار گران شد و از 5600 عبور کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *