عکس مدل دسته گل عروس رز قرمز و لیلیوم جدید برای نامزدی و عروسی

دسته گل رز عروس و دسته گل عروس رز قرمز و دسته گل عروس 2018 و دسته گل عروس لیلیوم و دسته گل عروس با رز سفید و صورتی و دسته گل نامزدی و دسته گل عروس اروپایی و دسته گل عروس ارکیده و دسته گل عروس و دسته گل عروس دور مچ و دسته گل عروس جدید و دسته گل عروس لیلیوم

عروس خانم های عزیز ! انتخاب گل عروس و دسته گل عروس قطعاً یکی از اصلی ترین انتخاب های شب عروسیتان خواهد بود ، پس روی انتخاب آن وقت زیاد بگذارید چون قرار است عکسهای زیادی با آن بگیرید و در طول مراسم عروسی همواره همراه تان خواهد بود . با ما همراه باشید تا انواع این مدل گل ها را به شما نشان دهیم و در انتهای مطلب آموزش انتخاب دسته گل عروس را نیز مطالعه بفرمایید تا  از سر درگمی انتخاب دسته گل عروس خلاص شوید.

 

دسته گل عروسدسته گل عروس

دسته گل عروس لیلیوم

دسته گل رز عروس

دسته گل عروس اروپایی

دسته گل عروس رز قرمز

دسته گل عروس رز قرمز

دسته گل عروس ارکیده

دسته گل عروس اروپایی

دسته گل عروس با رز سفید و صورتی

عکس دسته گل عروس

دسته گل عروس لیلیوم

زیباترین دسته گل عروس

دسته گل نامزدی

قیمت دسته گل ارکیده عروس

دسته گل عروس اروپایی

قیمت دسته گل عقد

دسته گل رز عروس

قیمت گل ماشین عروس

دسته گل عروس رز قرمز

خرید دسته گل مصنوعی عروس

دسته گل عروس اروپایی

دسته گل رز عروس

دسته گل عروس ارکیده

دسته گل عروس ارکیده

دسته گل عروس ارکیده

فروش اینترنتی گل

جدیدترین دسته گل عروس

مرکز خرید دسته گل مصنوعی عروس

زیباترین دسته گل عروس

دسته گل عروس با رز سفید و صورتی

انواع دسته گل عروس

قیمت گل ماشین عروس

جدیدترین مدل دسته گل عروس

انواع دسته گل عروس

قیمت دسته گل عروس

دسته گل عروس لیلیوم

قیمت گل ماشین عروس

دسته گل رز عروس

مرکز خرید دسته گل مصنوعی عروس

دسته گل نامزدی

دسته گل عروس ارکیده

دسته گل عروس ارکیده

دسته گل رز عروس

مرکز خرید دسته گل مصنوعی عروس

دسته گل مصنوعی عروس

دسته گل عروس ارکیده1

دسته گل عروس ارکیده شیک

دسته گل عروس ارکیده2

مدل دسته گل ارکیده با رنگهای ملیح و زیبا

دسته گل عروس ارکیده3

 گل عروس ارکیده شیک و ساده

دسته گل عروس ارکیده4

دسته گل عروس ارکیده صورتی

دسته گل عروس ارکیده5

دسته گل عروس ارکیده سفید و صورتی

دسته گل عروس ارکیده6

دسته گل عروس ارکیده بلند

دسته گل عروس ارکیده7

مدل دسته گل عروس ارکیده اروپایی

دسته گل عروس ارکیده8

دسته گل عروس ارکیده و رز

دسته گل عروس ارکیده9

دسته گل عروس ارکیده10

دسته گل عروس ارکیده11

دسته گل عروس ارکیده شیک و جدید

دسته گل عروس ارکیده12

دسته گل عروس ارکیده زیبا

دسته گل عروس ارکیده13

تزیین گل عروس ارکیده

دسته گل عروس ارکیده14

گل ارکیده برای عقد

دسته گل عروس ارکیده15

دسته گل ارکیده بنفش

دسته گل عروس ارکیده16

دسته گل ارکیده زیبا و لوکس

دسته گل عروس ارکیده17

گل عروس ارکیده با روبان

دسته گل عروس ارکیده18

دسته گل عروس ارکیده ساده و شیک

 

دسته گل عروس ارکیده19

دسته گل عروس ارکیده شیک رویایی

 

دسته گل عروس ارکیده20

دسته گل عروس ارکیده صورتی بنفش

 

دسته گل عروس ارکیده21

دسته گل عروس ارکیده زیبا

گالری عکس دسته گل عروس شیپوری

مدل لباس عروس , عکس مدل لباس عروس

انواع دسته گل عروس

مدل لباس عروس , عکس مدل لباس عروس

عکس دسته گل عروس

مدل لباس عروس , عکس مدل لباس عروس

عکس دسته گل عروس زیبا

مدل لباس عروس , عکس مدل لباس عروس

عکس دسته گل عروس جدید

مدل لباس عروس , عکس مدل لباس عروس

تزیین دسته گل عروس

نمونه هایی از دسته گل های عروس

دسته گل آبشاری عروس

مدل دسته گل رز عروس

جدیدترین دسته گل های عروس

نمونه هایی از دسته گل های قاطی عروس

مدل دسته گل آویزی عروس

 

 

نکات مهم انتخاب دسته گل عروس برای عروسی

تناسب دسته‌گل با لباس‌تان خیلی در زیبایی و خیره‌کنندگی شما نقش دارد.

انتخاب گل عروس و انتخاب دسته گل عروس و انتخاب دسته گل عروسی و انتخاب رنگ دسته گل عروس و راهنمای انتخاب دسته گل عروس و نحوه انتخاب دسته گل عروس و
یکی از نکاتی که بیشتر مهمان‌ها به آن توجه می‌کنند، دسته‌گل عروس‌خانم است. اگر می‌خواهید از ما هم بشنوید که چه گل‌هایی برای شما مناسب‌ترند، حتما این مطلب را بخوانید.

به هماهنگی‌اش با لباس عروس فکر کنید

قبل از اینکه دسته‌گل‌تان را سفارش دهید به سبک لباس عروس‌تان توجه کنید. قرار است شما در آن شب رویایی چه لباسی بپوشید، یک لباس کلاسیک و پرنسسی، یک لباس ساده سفید یا یک لباس مسحورکننده مدرن؟ سبک لباس شما در انتخاب دسته‌گل شما بسیار مهم است. اگر لباسی با دنباله بلند دارید، می‌توانید دسته‌گل‌های آبشاری را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید لباس پرنسسی بپوشید، دسته‌گل‌های گرد بیشتر با لباس شما جور در‌می‌آیند. در اصل تناسب دسته‌گل با لباس‌تان خیلی در زیبایی و خیره‌کنندگی شما نقش دارد.

به رنگ فصل هم فکر کنید

اگر شما ترکیب رنگ دسته‌گل‌تان را هماهنگ با فصل سال انتخاب کنید، در آن معرکه می‌شوید. دسته‌گل‌های کهربایی، نارنجی و قرمز با فصل پاییز هماهنگی دارند ولی دسته‌گل‌های نقره‌ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان مناسب‌اند. اگر قرار‌است برای فصل بهار جشن ازدواج‌تان را برگزار کنید، سراغ دسته‌گل‌های صورتی، آبی و سبز بروید. دسته‌گل‌هایی به رنگ مرکبات هم برای عروسی تابستانی شما عالی خواهند بود. فراموش نکنید دسته‌گل‌هایی با رنگ قرمز و نارنجی و زرد برای پاییز عالی هستند ولی در فصل بهار شما انتخاب‌های بسیاری برای گل‌های دسته‌گل ازدواج‌تان خواهید داشت. البته اغلب عروس‌خانم‌ها دسته‌گل‌های سفید و سبز را برای ست کردن با لباس عروس‌شان ترجیح می‌دهند.

به گلفروش‌تان اعتماد کنید

بهتر است به گل‌ فروش اعتماد کنید. به او دقیقا توضیح دهید که چه مدل دسته‌گلی با چه ترکیب گلی را دوست دارید ولی بعد او را آزاد بگذارید تا دسته‌گل‌تان را تزیین کند. بالاخره کار او هرروز تزیین گل است و خیلی بیشتر از شما می‌داند که چه می‌کند.

دسته‌گلی هم‌قد و قواره خود‌تان بخرید

دقت کنید که دسته‌گل شما تمام دست و انگشتان شما را نپوشاند. عروس‌خانم‌های ریزنقش دسته‌گل‌هایی را انتخاب کنند که جمع وجورتر و مناسب قد و قواره‌شان باشد ولی عروس خانم‌های قدبلندتر می‌توانند دسته‌گل‌های بزرگ‌تری را برگزینند. بالاخره هم در عکاسی و فیلم‌برداری و هم در مراسم‌تان باید حلقه و دست‌بند و ساعت‌تان دیده شود. نه؟

دسته‌‌گلی میوه‌ای و خوش‌بو بخرید

اگر کمی ابتکار به خرج دهید می‌توانید دسته‌گل‌های منحصر به فردی سفارش دهید که در آن از ترکیب میوه‌ها و سبزی‌ها و حتی تور و روبان استفاده شده باشد. البته این نوع دسته‌گل برای عروس‌هایی مناسب است که دوست دارند متفاوت باشند. اگر هم قرار است جشن ازدواج شما در یک فضای بسته و کوچک مثل منزل‌تان برگزار شود به سراغ گل‌هایی در دسته‌گل‌تان بروید که بوی زیادی نداشته باشند. مثلا گل مریم و شب‌بو برای چنین مراسمی مناسب نیستند. برعکس شما می‌توانید چنین گل‌های خوش‌بویی را برای جشن‌های مفصل‌تر و در فضای بازی مثل باغ استفاده کنید.

مواظب لباس‌تان هم باشید

قطعا شما دوست ندارید گرده گل‌ها، لباس‌تان را کثیف کنند و یا شما را در لباس عروس و آرایش به عطسه و حساسیت بیندازند. بنابراین گل‌هایی را برای دسته‌گل ازدواج‌تان برگزینید که گرده پخش نکنند. اگر هم به حساسیت فصلی دچار هستید، در انتخاب گل‌ها دقت کنید. به هر حال دیدن عروسی که مدام عطسه می‌زند و دچار آب‌ریزش بینی شده، چندان جالب نیست.

چه سبکی را ترجیح می‌دهید؟

سبک‌های خاصی برای آراستن دسته‌گل عروس وجود دارد که اول باید ببینید راحت‌اید کدام مدل را در تمام طول عروسی در دست بگیرید و درضمن کدام مدل به لباس شما بیشتر می‌آید؟
دسته‌گل‌های بازویی: این دسته‌گل‌ها معمولا دسته‌گل‌هایی هستند که ساقه بلندی دارند و هنگامی‌که آنها را در لباس عروس در دست می‌گیرید، تا آرنج شما را می‌پوشانند. این سبک دسته‌گل عروس بیشتر حالت کلاسیک و قدیمی دارد.
دسته‌گل‌های آبشاری: دسته‌گل‌های آبشاری برای مهمانی‌های عروسی خیلی مجلل و تشریفاتی مناسب‌اند. در این دسته‌گل‌ها، گل‌ها به صورت آبشاری از دسته‌گل به سمت پایین آویزان می‌شوند. شما می‌توانید یک نوع گل را با سبزه‌ها و روبان‌های آویزان برای طراحی این دسته‌گل شیک به کار ببرید.
دسته‌گل‌های گرد: دسته‌گل‌هایی که به‌صورت گرد آراسته شده‌اند، تقریبا برای هر لباس و جشنی مناسب‌اند. این دسته‌گل‌ها را معمولاً گل فروشی‌های معتبر درست می‌کنند چون در طراحی این دسته‌گل‌ها تبحر زیادی دارند.
دسته‌گل‌های دست‌بندی: اگر شما حال‌وحوصله در دست داشتن دسته‌گل در تمام جشن ازدواج‌تان را ندارید، بهتر است دسته‌گل‌های کوچکی را سفارش دهید که به‌وسیله یک کش که روی آن با روبان تزیین شده مثل یک دست‌بند دور مچ شما بسته می‌شود. این دسته‌گل‌ها برای لباس‌های عروسی ساده‌تر مناسب‌اند.

اگر می خواهید جلوی لباس شما خیلی به چشم بیاید مدل کوچکی انتخاب کنید، اگر قسمت دامن لباس شما ساده است مدلی انتخاب کنید که گل هایی به صورت آویزان وآبشاری داشته باشد.سعی کنید دسته گل های فصل را انتخاب کنید. گل های فصل ، نه تنها تازه تر و ارزان تر هستند ، بلکه با محیط و آب و هوا نیز سازگاری بیشتری دارند. مدل دسته گل رُز در فصل تابستان، گل های لاله و نرگس در  فصل بهار ، زنبق  در فصل پاییز و نیلوفر در فصل زمستان بسیار مناسب هستند . گل های مقاوم را انتخاب  کنید. گل هایی را انتخاب کنید   که به آسانی پژمرده نشوند و بتوانند ساعتها بدون آب تر و تازه  باقی بمانند .  بعنوان مثال رزهای هلندی ، لیلیوم های هلندی ،  ارکیده و آفتابگردان گزینه های مناسبی  هستند. بهتر است در این مورد با گل فروش ها مشورت کنید. بهتر است در مورد معانی گل ها  نیز کمی تحقیق کنید. برای مثال یاسمن نماد خوشی و لذت و ارکیده نماد عشق است. بنابراین در انتخاب مدل  باید نهایت دقت و سلیقه را إعمال کرد

 

مدل دسته گل عروس می تواند یک مجموع گل ساده با یک نوع گل باشد و یا در تزئین آن از ترکیب چندین گل با رنگ های مختلف استفاده شده باشد. به هر حال بهتر است برای انتخاب نوع گلهایی که قصد دارید در دسته گل عروس خود استفاده کنید، خوب فکر کنید، چرا که یکی از ماندگارترین خاطرات شما را تشکیل می دهد. هیچ مدلی به اندازه دسته گل رز طرفدار ندارد.

گل، خود به تنهایی سمبل هزاران معنی و مفهوم خاص است و  می‌تواند به تمام این دوران یک حس زیبا بدهد و این ساعات را برای شما خاطره‌انگیز کند.

مدل دسته گلی که در  دستان عروس خانم  قرار می‌گیرد  اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا از اولین ساعات روز  عروسی تا آخرین لحظات  همراه اوست و همه به زیبایی این دسته گل نگاه می‌کنند و آن را نشانه‌ای از سلیقه و هنر عروس می‌دانند؛  بهتر است با آرایش و لباس عروس همخوانی داشته باشد تا در زیباتر شدن او کمک کند. دسته‌ گل‌ها  به شکل‌ های  مختلفی تزئین می‌‌شوند ،  پس بهتر است از قبل با شکل‌های مختلف آن آشنا شوید تا هنگام انتخاب دچار تردید نشوید.

گل‌هایی که در جشن و سالن عروسی دیده  می‌شوند  مخصوصأ دسته گل  عروس ،   نه‌تنها  در داشتن یک حس خوب به مهمان‌ها کمک می‌کنند بلکه در همه عکس‌ها و فیلم‌ها جلوه کرده و برای همیشه ثبت می‌شوند، وقتی که مهمان‌ها وارد سالن می‌شوند، اولین چیزی که  نظرشان را جلب می‌کند زیبایی گل‌هایی است که سالن با آن‌ها تزئین شده و مدل دسته  گل عروس. این اولین چیزی است که برای  همیشه در ذهن آن‌ها و شما ثبت می‌شود، شما می‌توانید با توجه به فصل، گل‌های متفاوتی داشته باشید.

انتخاب دسته گل عروس نیازمند صرف وقت زیادی است. برای هماهنگی با لباس عروس و شاید هم هماهنگی با لباس ساقدوش ها باید نکات مهمی را مد نظر بگیرید

یکی از مهمترین بخش های لباس عروس که همیشه زمان زیادی برای انتخاب آن صرف می شود، مدل دسته گل عروس است.  خیلی از فاکتور ها در انتخاب آن اهمیت دارد، که متاسفانه امروزه اهمیت زیادی به آنها داده نمی شود و از زیبایی تزئیانت عروس می کاهد

به قد و قامت خود توجه کنید، دسته گل به قد شما وابستگی زیادی دارد. اگر از قد شما کوتاه است و یا جثه کوچکی   دارید،  از دسته گل عروس کوچکتر استفاده کنید. این به آن معنا نیست که زیبایی  دسته گل  عروس باید کم شود . زیبایی و جذابیت  مربوط به طرحی که انتخاب می کنید و سازنده آن است

اگر قد بلندی دارید و البته به صورت خاص جثه بزرگی دارید، حتما از دسته گل عروس بزرگتر استفاده کنید. برای جثه بزرگ دسته گل های بزرگ مناسب تر است و برای همخوانی با قد بلند از دسته گل  عروس  که دنباله  دار است  و کشیدگی انتهایی دارد، شکیل تر  می باشد. این مدل دسته گل قد شما را بیشتر به نمایش می گذارد

رنگ دسته گل را با توجه به  رنگ پوست  و آرایش خود  انتخاب کنید، به این  معنا که اگر پوستی روشن دارید  نباید  از دسته گل عروس خیلی تیره استفاده کنید؛ رنگ پریده تر دیده می شوید و برعکس. به تم آرایشی که برای شما در نظر گرفته می شود، توجه کنید.رنگی مکمل آن انتخاب کنید. مثلا برای تم رنگ صورتی دسته گل عروس صورتی تیره برای هماهنگی مناسب است

نظرات گل فروش را فراموش نکنید، کار را به کاردان بسپارید. اگر سر رشته زیادی در  رنگ ها و تناسب آنها برای انتخاب  مدل دسته گل عروس ندارید، از گل فروش خود کمک بگیرید و حتی الامکان  از وی بخواهد عکس دسته  گل هایی  را که قبلا درست کرده استبه  شما نشان  دهد . با توجه به تجربه   زیادی که این افراد در زمینه  انتخاب های خود دارند ،  می توانند  یکی از بهترین ایده ها را برای  انتخاب دسته  گل عروس مناسب  با رنگ پوست و لباس شما را در اختیارتان بگذارند

:انتخاب مدل دسته گل عروس

:تعدادی از گل هایی که مناسب عروسی هستند عبارتند از

مدل دسته گل با ارکیده: عروس خانم های با طبع گرم این گل را  به راحتی برای دسته گل  عروس خود انتخاب می کنند. زیبایی این گل بر کسی پوشیده نیست. در حجم  زیادی از دسته گل های عروس که به صورت خاص طراحی می شوند از این گل استفاده می کنند

 

دسته گل رز: زیبایی   و جذابیت گل رز بر  هیچ کس  پوشیده نیست.  دسته گل عروس با گل رز همیشه تفکر عشق و دوست داشتن را به وجود می آورد. از بین انواع مختلف گل رز می توان یک دسته گل عروزیبا طراحی  کرد.  گل رز را همیشه در بین انتخاب های خود برای دسته  گل عروس در نظر بگیرید.

مدل دسته گل لاله: لاله سلیقه های مختلف را پوشش می دهد. به دلیل سادگی پرورش آن در اندازه ها و رنگ های مختلف در اختیار شما است. لاله گلی همیشه بهار و با نشاط است و نمادی از محبت در خود برای انتخاب دسته گل عروس جای داده است

مدل دسته گل عروس با لیلیوم: یکی از پر مصرف ترین انواع مدل دسته گل عروس در جشن عروسی لیلیوم یا سوسن است. انواع و نژاد های مختلف این گل دست را برای ساختن دسته گل عروس زیبا باز می گذارد. البته قیمت آن کمی زیاد است، ولی در تزئین ماشین عروس به وفور  به کار می رود. اگر از این گل برای دسته گل عروس استفاده می کنید، فراموش نشود که نوع هلندی آن مناسب است. نوع هلندی آن مقاومت زیادی در برابر کم آبی و گرما دارد. همین امر باعث می شود در طول جشن عروسی از پژمرده شدن آن برای دسته گل عروس جلوگیری شود.

مدل دسته گل عروس پائونیا: اگر به گل های بزرگ علاقه دارید، پائونیاانتخاب بسیار مناسبی است. پائونیا به گل صد برگ معروف است و گل برگ های بزرگ و زیاد آن باعث درشتی آن شده است. گلی معطر و خوش رنگ که کاربرد زیادی در دسته گل عروس دارد. علاوه بر دسته گل های که تماما از پائونیا ساخته شده اند، می توان از ترکیب آن با دیگر گل های دسته گل عروس زیبایی خلق کرد.

دسته گل آلاله: ترکیبی از آلاله و گل رز، دسته گل عروس منحصر به فردی را می سازد. بزرگی و تعداد گل برگ های زیاد آلاله آن را زیبا کرده است. در چندین رنگ مختلف می توان از آن در دسته گل عروس استفاده کرد. صورتی، زرد، سفید و

مدل دسته گل عروس با لیلی کالا: لیلی کالا نوعی از نیلوفر است. ظرافت این گل بسیاری از عروس خانم های با احساسات لطیف را برای تزیین دسته گل عروس خود جذب خود می کند. خمیدگی و انحنای این گل ظرافت آن را دوچندان  کرده است.  تنوع اندازه و رنگ  آن به راحتی می تواند دسته  گل عروس را تشکیل دهد

دسته گل عروس با گل مروارید: عروسی در فصل بهار یا تابستان است؟ این گل می تواند انتخاب مناسبی برای دسته گل عروس باشد. گلی زیبا و گرم که انرژی زیادی به شما در جشن عروسی می دهد.

مدل دسته گل با گل ادریسی: گل برگ های زیاد و درشت این گل برای دسته گل بزرگ مناسب است. این گل را می توانید در رنگ های صورتی، سفید، سبز، کبود و آبی تهیه کنید

مدل دسته گل عروس یاسمن: معمولا از این گل برای تکمیل دسته گل استفاده می شود. گلی ظریف و ریز که در بین گل های درشت جای می گیرند تا فضاهای خالی را بپوشانند

نکته
اگر به گل فروشی ها سر بزنید و گاهی به آلبوم های آنها بیندازید قطعا با مدل های پیچیده تر مواجه می شوید، ولی یادتان باشد که همه آن مدل ها شکل تکامل یافته تر همین مدل های اولیه هستند.

باید حتما دسته گل داشته باشید؟

واقعا داشتن دسته گل ضروری و لازم نیست و در عوض آن می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

یک شاخه گل رز قرمز یا زنبق که بسیار هم رمانتیک و شاعرانه است
تاج گلی که روی موها قرار می گیرد
استفاده از دو سه شکوفه ظریف برای تزئین موهای شینیون شده
شانه یا سنجاق سر مزین به یک شکوفه طبیعی
تور عروس مزین به گل های ریز طبیعی
اول لباس، بعد دسته‌گل
در آن شب رویایی قرار است چه لباسی بپوشید؟ سبک لباس شما در انتخاب دسته‌گل شما بسیار مهم است. اگر لباسی با دنباله بلند دارید، می‌توانید دسته‌گل‌های آبشاری را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید لباس پرنسسی بپوشید با دسته‌گل‌های گرد بیشتر جور در‌می‌آید.

دسته گل عروس می تواند یک دسته گل ساده با یک نوع گل باشد و یا در تزئین آن از ترکیب چندین گل با رنگ های مختلف استفاده شده باشد. به هر حال بهتر است برای انتخاب نوع گلهایی که قصد دارید در دسته گل عروس خود استفاده کنید، خوب فکر کنید، چرا که یکی از ماندگارترین خاطرات شما را تشکیل می دهد.
آرزوی هر عروسی است که در شب عروسی خود، دسته گلی منحصر به فرد و زیبا به دست بگیرد. داشتن کمی اطلاعات در باره گلها، می تواند به شما کمک کند که دسته گل عروس خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید. در این مقاله اطلاعات مختصری در باره گلهای پرکاربرد در دسته گل عروس ارایه می دهیم.

گل رز
برای دسته گل عروس، هیچ گلی به اندازه گل رز طرفدار ندارد. انواع مختلفی از گل رز، در اندازه ها و رنگ های متنوع وجود دارند. این گل خوش رنگ و خوش بو، نماد و سمبل شور و عشق است و همین باعث شده است که در دسته گل های عروس، کاربرد زیادی داشته باشد.

لیلیوم (سوسن)
لیلیوم یا سوسن گلی بسیار زیبا، خوشرنگ و پرطرفدار است. البته کمی هم گران قیمت است. لیلیوم در نژادهای مختلف و رنگ ها و اندازه های متفاوت وجود دارد و برای تزئینات عروسی از جمله دسته گل عروس و یا ماشین عروس بسیار پرکاربرد است. اگر از این گل برای دسته گل عروس خود استفاده می کنید، حتما از نژادهای هلندی آن استفاده کنید چرا که در برابر گرما و کم آبی، مقاوم تر هستند و در طول جشن عروسی، پژمرده نخواهند شد.

پائونیا
پائونیا که در فارسی به آن گل صدتومانی یا گل صدبرگ هم می گویند، گلی بزرگ، پرپشت و کمی گران است. این گل بسیار معطر است و عطری شیرین دارد. پائونیا انتخاب مناسبی برای تزئینات عروسی است و استفاده از چند عدد پائونیا در تزئین دسته گل عروس می تواند بسیار جذاب باشد. البته می توان تمام دسته گل عروس را نیز از گلهای پائونیا درست کرد.

گل آلاله
گل آلاله گلی بزرگ و پر از گلبرگ است و در رنگ های زرد، نارنجی، سفید و صورتی وجود دارد. این گل در دسته گل های عروس می تواند در کنار گلهای رز استفاده شود.

لاله
لاله یک گل زیبای بهاری است که پرورش آن بسیار آسان است. گل لاله انتخاب جالبی برای دسته گل عروس خواهد بود. لاله نماد خوشبختی است و در طرح ها و اندازه های مختلف کشت می شود و به همین دلیل، سلیقه های مختلف را به خود جلب می کند.

نیلوفر لیلی کالا
لیلی کالا از خانواده نیلوفرهاست. عروس خانم هایی که احساسات لطیفی دارند، این گل ظریف را در دسته گل عروس خود استفاده می کنند. انحناهای خاص ” لیلی کالا” ظرافت خاصی به آن بخشیده است. این گل نیز در رنگ ها و اندازه های مختلف وجود دارد و انتخاب مناسبی خواهد بود.

ادریسی
ادریسی به دلیل انبوه گلبرگهایی که دارد و اصطلاحا پرپشت است، طرفداران زیادی دارد. انتخابی مقرون به صرفه برای دسته گل عروس که در رنگهای سبز، صورتی، سفید، کبود و آبی کشت می شود.
ارکیده
ارکیده انتخاب عروس خانم هایی است که سلیقه خاص و منحصر به فرد دارند. ارکیده، گلی خوشرنگ و گرمسیری است که می تواند جلوه خاصی به دسته گل عروس ببخشد.

یاسمن
یاسمن (یاس فرنگی)، گلی ریز و ستاره ای شکل است و می تواند جلوه ای خاص به دسته گل عروس ببخشد. از یاس فرنگی می توان در وسط آن استفاده کرد و یا در دسته گل های بزرگتر برای پُر کردن فضاهای خالی لابلای گل ها از آن استفاده کرد.

گل مروارید
گل مروارید برای جشن عروسی در فصل بهار یا تابستان بسیار مناسب است. این گل بسیار ارزان است و در رنگ ها و اندازه های مختلف یافت می شود و می تواند جلوه خاصی به دسته گل عروس بدهد.

 

گل رز

Rosa

رُز، گل سرخ، گل محمدی، گل سوری، یا وَرد،  سرده‌ای (رده‌ای) از تیرهٔ گل‌سرخ است که نزدیک به ۱۵۰ گونه دارد. جای اصلی رویش رز خودرو درنیمکرهٔ شمالی کرهٔ زمین است و تاکنون در نیمکرهٔ جنوبی رز خودرو دیده نشده‌است.  گل رز در بسیاری از بخش‌های ایران بخوبی می‌روید همچنین در اکثر بخش‌های خاورمیانه، اروپا و روسیه نیز به فراوانی یافت می‌شود. این گیاه برای مصارف صنعتی بیشتر در کشورهای بلغارستان، ترکیه و فرانسه کشت می‌شود. در سال ۱۹۷۹ پژوهشگران در انجمن جهانی رز توافق کردند تا رزها در سه گروهِ رزهای خودرو، رزهای باغی قدیمی و رزهای باغی جدید قرار گیرند همچنین رزهای انگلیسی نیز به مجموعه‌ای از گل‌های رز باغی قدیم و جدید گفته می‌شود که توسط پرورش دهندهٔ رز انگلیسی، دیوید اوستینبوجود آمده‌اند.

تاکنون بیش از ۲۰٬۰۰۰ رقم رز نامگذاری شده‌است و هر ساله صدها نوع جدید نیز به این مجموعه افزوده می‌شود. رز به عنوان ملکهٔ گل‌هاآوازه دارد. پرورش رز تنها برای لذت بردن از زیبایی این گل نیست بلکه از این گل برای عطرسازی، فرآوری چای، مربا، لیکور و بسیاری مواد خوراکی دیگر استفاده می‌شود. عطر رز آرامش بخش سامانه عصبی است و در راحت به خواب رفتن انسان کارایی دارد و به همین سبب در عطردرمانی بکار برده می‌شود. اسانس رز گرانترین اسانس دنیا است و هر گرم آن معادل یک گرم طلا در بازار جهانی قیمت دارد. گل رز از نظر کثرت قرار گرفتن در جایگاه گل ملی مقام نخست را در میان همه گل‌ها دارد و در ۱۰ کشورِ ایران، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، رومانی، عراق، عربستان سعودی، مراکش، لوکزامبورگ و بلغارستان به عنوان گل ملی انتخاب شده‌است.

 

گل ارکیده

ارکیده بزرگترین خانواده گل ها، با بیش از 100،000 گونه است .

آن ها اغلب به عنوان گیاهان رشد کرده اند، اما همه ی ارکیده ها زیبایی های گرمسیری هستند.

ارکیده وحشی در سراسر جهان رشد می کند و میتواند در هر قاره ای به جز قطب جنوب یافت شود.

این گل  مشهور  به خاطر مشکلی که در رشد دارد؛

احتمالا به دلیل نیاز خود به نور فیلتر شده و اینکه در رطوبت نسبی بالا رشد می کند؛

به عنوان یک گیاه خانگی یا گیاهی که توی منزل رشد می کند، شناخته شده است.

 

گل لیلیوم یا سوسن

سوسن (نام علمی: Lilium) نوعی گل می‌باشد که به طور معمول به وسیله پیازش تکثیر می‌گردد. سوسن دارای تقریباً ۱۵۰۰ گونه‌است که در حدود ۶۰ جنس جای دارند . پراکندگی این گیاه به صورتی است که در نواحی مختلف کره زمین مخصوصاً در آفریقای جنوبی و مناطق بین استوائی آمریکا یافت می‌شوند.[۱] نوعی از این گل به نام سوسن چلچراغ (نام علمی: Lilium ledebourii) تنها در داماش استان گیلان و لنکران جمهوری آذربایجان می‌روید.

 

LiliumBulbiferumCroceumBologna.jpg

 

گُل یا شکوفه ساختار زایشی در گیاهان گل‌دار یا نهان‌دانه است. کارکرد زیست‌شناختی گل به هم رسانیدن یاختهٔ زایشی نر (اسپرم) و یاخته زایشی ماده (تخم) است. این فرایند با گرده‌افشانی توسط حشرات آغاز و پس از لقاح به تشکیل دانه می‌انجامد. گل‌ها برای روحیه انسان بسیار مؤثر هستند

گل را می‌توان جوانه‌ای تصور کرد که برای تولیدمثل گیاه مادر تغییر شکل یافته‌است. در جریان تبدیل برگ به گل، برگ از نظر شکل و رنگ دستخوش تغییرات فراوانی می‌شود. این برگ‌های تغییرشکل‌یافته را قسمت‌های گل می‌نامند.

گل‌ها می‌توانند پیوند دو نژاد را آسان کنند (تلفیق اسپرم و تخم گل‌های مختلف در یک گونه) یا درون گونه خود افزایش یابند (تلفیق اسپرم و تخم در همان گونه). بعضی از گل‌ها بدون لقاح، دیاسپور تولید می‌کنند (parthenocarpy). گل‌ها دارای اسپورانژیا هستند، جاییکه محتوی گامتوفیت می‌باشد. گل‌ها منجر به تولید میوه و دانه می‌شوند. بعضی از گل‌ها در دوره تکامل خود برای حیوانات جذاب هستند و این دلیلی است که حیوانات را عامل گرده افشانی آنها می‌کند. علاوه بر تسهیل تولید مثل گیاهان گلدار، گل‌ها مدت طولانی است؛ که توسط انسان‌ها تحسین شده و برای زیباسازی محیط، نشانه‌ای از عشق، آیین، مذهب، پزشکی و به عنوان منبع غذایی استفاده می‌شوند.

 

 

منابع
ایران بانو
سوربان
نمکستان
عروس سایت
ژینو
نوعروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *