علت افسردگی چیست؟ نشانه و علائم افسردگی و روش درمان افسردگی

علت افسردگی چیست و علت بروز افسردگی چیست و علت افسردگی چیست و علل افسردگی چیست و علت افسردگی جوانان چیست؟ و علت اصلی افسردگی چیست

علت افسردگی و درمان آن

علت افسردگی چیست؟ نشانه و علائم افسردگی و روش درمان افسردگی

افسردگی یک اختلال روانیه، که با خلق و خوی ناپایدار و احساس غم و اندوه شناخته میشه و بر تفکر، احساس و عملکرد افراد تأثیر میگذاره. بالاترین میزان افسردگی در زنان بین 40 تا 59 ساله دیده شده. افسردگی یک بیماریه که وقتی فردی بهش دچار میشه حدود 6-8 ماه باهاش کلنجار میره تا درمان بشه. مطلب زیر رو دنبال کنید تا با علائم افسردگی و درمانش آشنا بشید.

علائم افسردگی و راههای درمان آن

علائم افسردگی و راههای درمان آن

 

علت افسردگی بعد زایمان چیست و علت افسردگی بعد از زایمان چیست و علت افسردگی پس از زایمان چیست و علت بیماری افسردگی چیست

علت افسردگی چیست؟

افسردگی یک اختلال مغزیه، ممکنه علت های مختلفی داشته باشه از جمله ژنتیکی، تغییرات سطح هورمونها، برخی بیماری ها، اضطرات. هر یک از این عوامل به تنهایی یا با هم میتونن ترکیب شده و تغییرات خاصی در مغز ایجاد کنن که منجر به افسردگی میشه.

علت افسردگی چیست

علت افسردگی چیست

علائم افسردگی

افسردگی معمولا روی افکار، احساسات، رفتار و سلامت جسمانی تأثیر میذاره. در اینجا بعضی از نشانه های رایج که به افسردگی مربوط میشه رو بیان میکنیم.

  • احساسات: احساس غم و اندوه، بی خوابی، گناه، از دست دادن علاقه به دوستان، خانواده یا یک شخص خاص، فعالیت های مورد علاقه، احساس ناامیدی یا بی ارزش بودن.
  • اندیشه ها: مشکل در تمرکز و تصمیم گیری، مشکل یادآوری، افکار آسیب زننده به خود و یا حتی خودکشی.
  • رفتار: دوری از مردم، از دست دادن کار، مدرسه یا سایر تعهدات، تلاش برای انجام یک عمل آسیب رسان به خود.
  • مشکلات فیزیکی: خستگی یا کمبود انرژی، تغییرات اشتها، کاهش یا افزایش وزن، تغییر در خواب (خواب کم یا زیاد)

نشانه های افسردگی

نشانه های افسردگی

درمان افسردگی با دارو

در درمان دارویی دارو های تجویزی، به نام دارو های ضد افسردگی، با تاثیر روی مغز، موجب تغییر حالت در فرد شده و روی روند افسردگس تاثیر مثبت میذارند. چندین نوع از داروهای ضد افسردگی وجود داره، اما پزشکان اغلب با یک دسته از داروهایی که مهار کننده به نام سروتونین شروع می کنند و ممکنه در صورت بهبود وضعیت بیمار داروهای دیگر رو هم امتحان خواهند کرد.

سروتونین مغز رو مورد هدف قرار میده، انتقال دهنده عصبی است که در افسردگی دخالت داره. این دسته از داروها شامل: فلوکستین سرترالین ، پاروکستین، اسکلیتوپام و سیتالوپرام .عوارض جانبی که معمولا موقت هستن عبارتند از تغییر در میل جنسی، مشکلات گوارشی، سردرد، بی خوابی و عصبانیت. البته توجه داشته باشید تمام این دارو ها فقط باید با تجویز پزشک مورد استفاده قرار بگیرند.

درمان دارویی

درمان دارویی

درمان افسردگی تلفیقی، دارویی و روان درمانی

این درمان برای برخی از بیماران مبتلا به افسردگی مفیده، که با کمک یه درمانگر یا مشاور انجام میشه. مطالعات نشان داده که ترکیب روان درمانی و دارو برای کسانی که به افسردگی شدید مبتلا شدن مناسبه. شکل دیگه ای از روان درمانی به این صورت است که راه حل در واقع بین بودن و مواجهه با مشکل و شرایط اضطرات زاست. با روبرو شدن با مشکل روش های صحیح برای حل اون بررسی شده و به طور درست انجام میشه.

درمان تلفیقی، دارویی و روان درمانی

درمان تلفیقی، دارویی و روان درمانی

درمان هایی که کمتر استفاده می شوند

یکی دیگه از راههای درمان افسردگی TMS که مخفف “Transcranial Magnetic Stimulation” به معنای تحریک مغناطیسی فرا جمجمه ای می باشد که در شرایطی خاص برای بیمارانی که به افسردگی مبتلا هستن استفاده میشه. پزشکان بیشتر روش تحریک مغناطیسی را برای بیماران مبتلا به افسردگی شدید که با هیچ دارو یا روان درمانی درمان نشده باشند به کار ببرند. TMS شامل دریافت پالس مغناطیسی کوتاه بر روی پوست سر، و نیز باعث تحریک سلول های عصبی مغز شده که در نهایت در بهبودی فرد مبتلا مفید خواهد بود.

درمان هایی که کمتر استفاده می شوند

درمان هایی که کمتر استفاده می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *