عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان که شما را متعجب خواهد کرد!

قوانین عجیب رانندگی و قوانین عجیب رانندگی در جهان و قوانین عجیب راهنمایی و رانندگی و عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان که شما را متعجب خواهد کرد!
عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان که شما را متعجب خواهد کرد!
عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

امروز شما را با عجیب ترین قوانین رانندگی در جهان آشنا میکنیم که از رانندگی با چشمان بسته گرفته تا عبور حیوانات را شامل می شود. وقتی ماشین نوآوری و تقاضای آن در سراسر جهان افزایش یافت نیاز به قوانینی برای تنظیم ترافیک در حال افزایش ضروری حس می‌شد. بنابراین نخستین قوانین راهنمایی رانندگی جهان به وجود آمدند,

یکی از معروفترین قوانین دهه ۱۹۰۰ این بود که وقتی خودرویی دنده عقب حرکت میکند یک نفر با پرچم قرمز باید مقابل اتومبیلش راه برود. این قانون که یکی از نخستین قوانین راهنمایی رانندگی تاریخ بود بسیار عجیب بود. در همان دوران, قانون دیگری به وجود آمد که سرعت را به ۳۲ کیلومتر در ساعت محدود می کرد. مسئولین این سرعت را بعنوان حداکثر سرعت قابل اطمینانی که یک خودرو می‌توانست حرکت کند تعیین کردند.

با گذشت یک قرن, انسان ها هنوز عادت وضع قوانین عجیب‌وغریب ترافیکی را ترک نکرده اند. در تلاش برای بازرسی بهره گیری از ماشین‌های نوین, قانون گذاران کوشش می کنند قوانینی ایجاد کنند که جاده‌ها را امن‌تر کند. اکثر این قوانین کاملا عادی میباشند. اما همانگونه که در فهرست زیر میبینید برخی قوانین ترافیکی باعث می شود فکر کنید چه کسی نخستین بار آن‌ها را مطرح کرد

گذشته از این که خودرو را روشن کنید باید بازرسی کنید که بچه یا چیز دیگری زیر ماشین نباشد

این قانون عجیب راهنمایی رانندگی دانمارک هست. ظاهراً قانون گذاران آن را طرح کرده اند تا از مکانیک‌های احتمالی که زیر خودرو مشغول کار میباشند حفاظت کنند. اما آن‌ها تنها نگران مکانیک‌ها نیستند. قانون گذاران می گویند ممکن هست بچه هایی که مشغول قایم موشک بازی میباشند در معرض خطر باشند؛

بنابراین همه ی راننده‌ها گذشته از روشن کردن خودرو باید زیر ماشین را بگردند. اگر این قانون را نادیده بگیرید ۱۰۰۰ کرون «۶۳۰۰۰۰ تومان» جریمه می شوید.‌ می توانید تصور کنید که چقدر آزاردهنده هست که بعد از ظهر یک روز شلوغ کاری خم شوید و زیر اتومبیلتان که در پارکینگ پارک کرده‌اید را بگردید مبادا بچه یا مکانیک زیرش باشد!

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

رانندگی با چشم بسته ممنوع

عقل سلیم رانندگی با چشم بسته را دیوانگی محض میداند, اما ظاهراً در آلاباما این را یک بحران رانندگی میدانند «لااقل قانون شکنان» به همین علت, دولت آلاباما قانونی وضع کرده که رانندگی با چشم بسته را غیر قانونی میداند. اگر شما را حین این تخلف بگیرند, مجازات حبس در انتظارتان خواهد بود. گذشته از این که چنین قانونی را احمقانه بدانید و از آن رد شوید, باید بدانید واقعا افرادی میباشند که این قانون را زیر پا می گذراند.

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

هنگام رانندگی نوشیدن هر چیزی حتی آب ممنوع

طبق قوانین ترافیکی قبرس, نباید هنگام رانندگی هیچ چیزی بنوشید. تنها مایعی که حق دارید در ماشین داشته باشید, سوخت خودرو هست و هرچیزی غیر از این غیرقانونی هست. طبق این قانون بحث برانگیز اگر لازم هست چیزی بنوشید باید ابتدا ماشینتان را پارک کنید. اگر پلیس شما را حین ارتکاب این جرم بگیرد, اهمیتی نمی دهد که از تشنگی آفتاب قبرس در حال مرگ بوده اید و فقط چند جرعه آب نوشیده اید.

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

رانندگی با ماشین کثیف ممنوع

روس‌ها بردباری خودروهای کثیف را ندارند. کرملین قانون سختگیرانه‌ای دارد که رانندگی با خودروی کثیف را ممنوع میکند. شکستن این قانون منجر به ۴۰۰۰ دلار «۱۶ میلیون تومان» جریمه می شود. اما این قانون فقط در روسیه اعمال نمیشود. اتباع دوبی هم قوانین مشابهی دارند. به همین علت هست که عکسهایی که از ترافیک دوبی میبینیم این قدر تمیز به نظر میرسد.

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

انباشتن آشغال در خودرو ممنوع

ظاهراً هیلتون هد چنان دشوار جدی با موش‌ها داشت که قانون گذاران کارولینای جنوبی مجبور شدند راهی برای بازرسی شمار این جوندگان در این ایالت پیدا کنند. طبق این قانون هیچ خودرویی حق نداشت سطل آشغال داشته باشد. زیرا موش‌ها غذای خود را از این سطل‌های آشغال تهیه می کنند. احتمالا افرادی که این قانون را وضع کرده اند, وجود موش‌ها در ماشین را کاملا عادی می‌دیده اند. عجیب و طنز به نظر می رسد!

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

دوشنبه‌ها رانندگی ممنوع

اگر پلاک خودروی شما با اعداد ۱ یا ۲ به آخر برسد و در مانیلا زندگی کنید, روزهای دوشنبه باید شاد باشید. طبق قانون بسیار عجیب این شهر, خودروهایی که پلاک آن‌ها با اعداد ۱ یا ۲ به آخر میرسد نباید دوشنبه‌ها رانندگی کنند «یک بهانه مفید برای فرار از کار» دور زدن این قانون هرگز از چشم پلیس

ترافیک پنهان نمیماند که روزهای دوشنبه ترافیک را کاملا بازرسی میکند؛ بنابراین به جای این که خودتان را به دام جریمه بیندازید, در منزل بمانید و یک روزنامه بخوانید و پلیس را سرزنش کنید

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

نباید آب دهان خود را از وسیله نقلیه بیرون بیندازید مگر این که راننده کامیون باشید

قانونگذاران جورجیا واقعا وقت گذاشته اند و یکی از عجیب‌ترین قوانین ترافیکی جهان را وضع کرده اند. طبق این قانون هیچ مسافر یا راننده‌ای حق ندارد آب دهان خود را از خودرو یا اتوبوس در حال حرکت به بیرون پرتاب کند مگر این که کامیون باشد. چرا فقط رانندگان کامیون؟ تنها قانونگذاران این را می دانند, اما اگر در حال بیرون انداختن آب دهان خود در جاده سوار بر اتوبوس یا خودروی سواری توقیف شدید با مجازات شدیدی روبرو می شوید.

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

جریمه پاشیدن آب گل آلود را روی عابران پیاده

ژاپنی‌ها رانندگان بی احتیاطی که روی لباس هایشان آب می‌ریزند را بردباری نمیکنند. طبق قوانین ترافیکی انها, پاشیدن آب روی عابران پیاده, عمدا یا سهوا, منجر به جریمه ۲۶۰ هزار تومانی می شود؛ بنابراین هنگام رانندگی باید دقت کنید که از گودال‌های آب گرفته دور بمانید.
عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهانعبور مرغ از خیابان ممنوع

چرا باید مرغ از خیابان عبور کند؟ احتمالا, چون قوانین را زیر پا بگذارد! طبق قوانین راهنمایی رانندگی کوئیتمن «Quitman» در جورجیا, مرغتان نباید کنار جاده سرگردان باشد و از خیابان عبور کند. اگر مرغی مجبور هست به طرف دیگر خیابان برود, صاحبش باید حضور داشته باشد و آن را راهنمایی کند. در غیر این صورت مجرم شناخته شده و با هیئت منصفه مواجه می شود.

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهانرانندگی با باک خالی ممنوع

اتوبان‌های کشور آلمان بی تردید برترین بزرگراه‌های جهان میباشند. اماجالب هست که عجیب‌ترین قوانین ترافیکی جهان را هم دارند. به قول قانون گذاران کشور آلمان رانندگی با باک خالی در اتوبان‌های کشور آلمان ممنوع هست. مجازات این تخلف جریمه‌های سنگین هست. در همۀ اتوبان‌ها چشم هایتان باید به جاده باشید که یا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در آن رانندگی می کنید. اما در کشور آلمان یکی از چشم هایتان باید به سوخت باشد.

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

نشاندن گوریل روی صندلی عقب ممنوع

احتمالاً این یکی عجیب‌ترین قانون ایالات متحده ایالات امریکا باشد. طبق قوانین ترافیکی ماساچوست نشاندن گوریل روی صندلی عقب خودرو هنگام رانندگی ممنوع هست. منشا این قانون دقیقا مشخص نیست, اما طبق تفسیر قانونگذاران, احتمالا اکثر رانندگان ماساچوست عادت داشته اند هنگام رانندگی با خودشان گوریل ببرند.

دیدنی هست که این قانون درمورد نشستن گوریل در صندلی جلو چیزی نمی گوید و احتمالا با آن مشکلی ندارد؛ بنابراین اگر مجبور شدید گوریلتان را با خود بیرون ببرید میتوانید وی را پشت حکم یا کنار خودتان بنشانید!

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

برای فیل خود باید خرج پارکینگ پرداخت کنید

احتمالا فکر میکنید این قانون عجیب در هند اعمال شده هست, اما اشتباه می کنید. در واقع این یکی از قوانین راهنمایی رانندگی فلوریدا هست. طبق این قانون, اگر فیلتان را به یک پارکو متر ببندید باید خرج پارکینگ آن را پرداخت کنید. احتمالا این قانون برای دور کردن فیل سواران از فضاهای پارک خودرو وضع شده هست.

به استثنای کشورهایی که در انها فیل‌های اهلی یا ولگرد دیده می شود, ایده پارک کردن فیل در پارکینگ بسیار بعید هست. در واقع این قانون بیان میکند که اگر خرج‌های پارکینگ پرداخت نشود صاحب یا سرپرست فیل مجرم خواهد بود.

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

در کشور آلمان میتوانید لخت رانندگی کنید

آلمانی‌ها هرگز از حیرت زده کردن ما دست برنمی دارند. طبق قوانین راهنمایی رانندگی آنها, ماشین یک فضای خصوصی قلمداد می شود بنابراین می توانید در آن عریان رانندگی کنید. بدبختانه قانون گذارانی که این قانون را طرح و تصویب کرده اند, شیشه و پنجره‌های خودرو را فراموش کرده اند. طبق قانون می توانید از برلین تا مونیخ لخت سفر کنید و تا وقتی از اتومبیلتان بیرون نیایید هیچکس شما را بازخواست نمیکند.

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

کمربند ایمنی سگتان را ببندید

ایتالیایی‌ها سگ‌ها را خیلی جدی گرفته اند, زیرا جرم هست که هنگام رانندگی کمربند ایمنی سگتان را نبندید. طبق این قانون عجیب, صاحب سگ گذشته از حرکت باید مطمئن شود که کمربند ایمنی سگش بسته شده هست. تخلف از این قانون جریمه‌های سنگین دارند. اما با دقت به این که اکثر مردم ترجیح میدهند سگ‌های خود را برای پیاده روی ببرند این قانون زحمت زیادی برای صاحبان خودرو ندارد.

عجیب ترین قوانین وضع شده برای رانندگان در جهان

عجیب ترین قوانین رانندگی,درمورد قوانین رانندگی در جهان,قوانین عجیب برای راننده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *