رنگ مو طبیعی قهوه ای تیره در خانه بسازید

طرز تهیه رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره و رنگ مو گیاهی قهوه ای تیره و طرز تهیه رنگ موی گیاهی قهوه ای تیره و رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره با حنا و طرزتهیه رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره و طرز تهیه رنگ مو طبیعی قهوه ای تیره و ترکیب رنگ موی گیاهی قهوه ای تیره و رنگ موی گیاهی قهوه ای تیره برای موهای سفید و درست کردن رنگ موی گیاهی قهوه ای تیره

رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره

رنگ مو طبیعی قهوه ای تیره

معمولاً تغییر رنگ مو بیشتر در جهت تنوع بخشیدن به زندگی روزمره امروزی کاربرد داشته و برای زیبایی بخشیدن به موها در میهمانی‌ها ، مجالس عروسی و میان بانوان علاقه‌مندان بسیاری دارد. در گذشته پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها تا موی سفیدی نمی‌دیدند موهای خود را رنگ نمی‌کردند. با توجه به تنوع رنگ موهای شیمیایی، عوارضی را هم به دنبال دارند که در مورد رنگ موهای گیاهی این موضوع صادق نیست. در مقایسه رنگ موهای شیمیایی و رنگ موی گیاهی باید به این نکته اشاره کرد که رنگ موی گیاهی نه تنها اثرات سوء و عوارض به همراه ندارند؛ بلکه به دلیل وجود برخی گیاهان دارویی در ترکیبات آنها باعث استحکام بخشیدن به موها نیز می‌شود.

رنگ مو گیاهی قهوه ای تیره

حنا حرف اول را می زند

معروف ترین رنگ طبیعی حناست؛ رنگی که احتمالا شما را یاد مادربزرگ های تان می اندازد. حنا برگ درختچه ای به همین نام است که آن را می کوبند و برای رنگ کردن مو و ناخن از آن استفاده می کنند. حتما فکر می کنید حنا موهای شما را قرمز می کند اما جالب است بدانید ترکیب حنا با مواد دیگر طیف گوناگونی از رنگ های مورد نظر شما را به وجود می آورد؛ مثلا رنگ مشکی که همیشه یکی از رنگ های پرطرفدار است.

همچنین خواندن مطلب رنگ مو طبیعی قهوه ای روشن در خانه بسازید را به شما پیشنهاد میکنیم .

اگر بخواهید رنگ مو های تان را به کمک حنا مشکی کنید، دستورالعمل های متعددی وجود دارد که ما با شما درمیان می گذاریم. امافراموش نکنید همیشه پیش از به کار بردن هر یک از این روش ها، مقداری از مواد را روی پوست خود امتحان کنید و در صورت بروز حساسیت، از به کار بردن آن اجتناب کنید ضمن اینکه مواد نامبرده در دستورهای رنگ مو را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

طرز تهیه رنگ موی گیاهی قهوه ای تیره

چهار قاشق غذاخوری حنا را با آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید دو ساعت روی سر بماند. چهار قاشق غذاخوری وسمه (رنگ حنا) را هم خیس کنید تا پس از شست وشوی حنا مورد استفاده قرار گیرد، دو ساعت بعد سر حنامالی شده را با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن موها وسمه را روی آنها بمالید و مانند مرحله اول دو ساعت بعد سر را با آب ولرم بشویید.

اگر چند تار موی سفید دارید، چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود، سپس موها را با محلول ماساژ دهید.

یک قاشق غذاخوری برگ کنجد، یک قاشق غذاخوری سنای مکی و یک قاشق غذاخوری حنا را پودر کنید. با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید. پس از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها بمالید و اجازه دهید دو ساعت روی موهای تان بماند سپس موها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

برای موهای تیره دو قاشق غذاخوری حنا و چهار قاشق غذاخوری وسمه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. بعد از پنج دقیقه یک عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. قبل از رنگ کردن، موها را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و سپس موها را با این مواد رنگ کنید. یک تا دو ساعت صبر کنید، بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

 

پنج قاشق حنا و یک لیوان سرکه را مخلوط کنید و پس از یک ساعت آن را به سر بمالید. یک ساعت صبر کنید، بعد موها را با آب ولرم بشویید.

دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب مخلوط کنید. پس از دو ساعت رنگ را به آرامی به موها بمالید. دو ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

چهار قاشق غذاخوری حنا را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم آبکشی کنید. بلافاصله چهار قاشق غذاخوری وسمه و یک قاشق مرباخوری سریش را با ماست مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم بشویید.

جالب است بدانید اگر چندین بار موهای خود را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید و بشوئید، مشکی می شود.

طرزتهیه رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره

رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره

 

یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس چای صاف شده، یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کنید و به موی سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم مرغ و آب را مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. خمیر را روی موها ی تان بمالید و 40 دقیقه صبر کنید و بعد آن را آبکشی کنید.

• آب دو عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک لیوان آب جوش را مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود بگیرد. مواد را از روی حرارت بردارید و بعد از نیم ساعت یک عدد زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و بعد مواد را به آن بمالید. یک ساعت و نیم بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید. اگر چند بار این عمل را تکرار کنید رنگ آن خیلی روشن می شود.

رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره با حنا

طرز تهیه رنگ موی گیاهی قهوه‌ای تیره

مواد لازم :

حنا ۱ قاشق غذاخوری
قهوه ۳ قاشق غذاخوری
ریوند چینی ۳ قاشق غذاخوری
آب ۱ لیوان

طرز تهیه

ابتدا قهوه و ریوند چینی را پس از آسیاب و مخلوط کردن به همراه یک لیوان آبجوش به مدت یک ساعت دم کنید.
سپس حنا را اضافه کرده و کمی هم بزنید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت بماند.
سپس از تمیزی سر اطمینان حاصل کرده و مواد را بر روی تمام سر ماساژ دهید.
پس از گذشت ۱ ساعت سر را با آب ولرم شستشو کنید.

نکات مهم

رنگ موهای گیاهی معمولاً پوشش بهتری در موهای سفید ایجاد می‌کنند عدم استفاده از رنگ‌های شیمیایی نیز تاثیر بسزایی دارد.
در رنگ کردن مو به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع رنگ مو حتی گیاهی باعث سفیدی بیشتر موها می‌شود پس در صورت نیاز سر را رنگ کنید.

رنگ موی قهوه ای تیره

رنگ موی قهوه ای تیره از انواع رنگ موهای پرطرفدار و محبوب در بین خانم های جوان است شما می توانید با ترکیب لیمو ترش و قهوه و حنا و زرده تخم مرغ این رنگ موی زیبا و طبیعی را برای رنگ کردن موهای خود در منزل به آسانی تهیه کنید.

رنگ مو زیبا قهوه ای طبیعی

مواد لازم

لیمو ترش : ۲ عدد
حنا : ۱ قاشق غذاخوری
پودر قهوه : ۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ : ۱ عدد
آب جوش : ۱ لیوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *