خواص گل بابونه برای پوست صورت و بدن چیست؟

خواص گل بابونه برای پوست صورت چیست؟ فواید گل بابونه برای پوست چگونه است ؟ خاصیت گل بابونه برای پوست چیست؟ خاصیت گل بابونه برای پوست صورت و روش استفاده از آن چطور است؟ خواص بخور گل بابونه برای پوست و خواص گل بابونه برای پوست و مو و خواص گل بابونه بر پوست و خواص گل بابونه برا پوست و خواص گل بابونه روی پوست چطور تاثیر می گذارد؟ با ما همراه باشید

گل بابونه برای پوست صورت

خواص گل بابونه برای پوست

هرچقدر از خواص بی‌نظیر گیاه بابونه برای پوست بگوییم باز هم کم گفته‌ایم. این گیاه شگفت‌انگیز تاثیر فوق‌العاده خوبی در مراقبت و حفظ زیبایی و جوانی پوست دارد. اگرچه امروزه محصولات متنوعی با استفاده از گیاهان دارویی تولید می‌شود اما مصرف سنتی آن‌ها هنوز هم طرفداران زیادی دارد. بابونه را به صورت‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. از دمنوش های گیاهی آن گرفته تا بخور گرم و… همگی برای پوست مفید هستند.

تاثیر شگفت انگیز  گل بابونه برای درمان بیماری های پوستی

گیاه بابونه گیاهی دائمی و کوچک است و به ارتفاع تقریبا 30 سانتیمتر که بصورت خودرو در مزارع و کنار جاده ها می روید. بابونه دارای طبع گرم و خشک و از خانواده کاسنی و بومادران است .این گیاه خواص دارووی بسیاری داشته و به آن داروخانه سیار نیز اطلاق می شود.بابونه

ترکیبات شیمیایی گل بابونه

گلهای بابونه دارای اسانس روغنی آنته مین ( Anthemine) تانن ، فیتوسترول و همچنین ماده ای تلخ بنام اسید آنته میک Anthemique Acid می باشد.

خواص گل بابونه برای پوست

خواص پوستی بابونه

از خواص مفید پوستی بابونه می توان به ضد التهابات پوستی، برطرف کننده زخم های جلدی، رفع اگزما، ضد آکنه و جوش غرور، ترمیم سوختگی، زیبایی پوست، مراقبت از مو، طلایی و بلوند کردن مو و ضد عفونی کننده پوست اشاره کرد.

خواص بابونه
فواید دارویی بینظیر بابونه

خواص گل بابونه برای پوست صورت

خواص داروئی بابونه

1) یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است و جایگزینی مناسب برای داروهای نظیر Lozac و Zantac و غیره می باشد.
برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آبجوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و صبح ناشتا هستید این لیوان چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را بمدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده بکلی شفا یابد.
2) تقویت قوای جنسی و اعصاب
3) مقوی مغز
4) ادرار آور و قاعده آور و درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه و تسکین درد قاعدگی
5) افزایش شیر در مادران شیرده
6) درمان کننده سردرد و میگرن
7)خرد کننده و دفع کننده سنگ مثانه
8) درمان تکرر ادرار با چای بابونه
9) ضد حساسیت
10) درمان چشم درد با بخور بابونه به همراه سرکه
11) تسکین دردهای عضلانی
12) درمان زخم های دهان با جویدن بابونه
13) تب بر و تسکین دهنده درد
14) برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها ، به آنها چای بابونه بدهید .
15) رفع بیخوابی و بی اشتهایی و رفع ورم روده
16) درمان کننده کم خونی
17) رفع کرم معده و روده
18) بابونه برای رفع زردی مفید است .
همچنین بخوانید : خواص بی نظیر چای در زیبایی پوست
19) حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد
20) اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای رفع ناراحتی های پوستی نظیر اگزما ، کهیر و خارش مفید است .
21) برای رفع گوش درد و سنگینی گوش ، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید .
22) تهوع اور برای زمانی که دچار مسمومیت شده باشید.
23) از بین بردن کمردرد ، درد مفاصل و نقرس با روغن بابونه
24) اگر با دمنوش بابونه ، موی بلوند را بشویید آن را روشن تر و شفاف تر می کند
25) آنهائیکه یائسه شده اند بهتر است همه روزه چای بابونه بنوشند زیرا اختلالات یائسگی را برطرف می کند .

بخور گل بابونه برای پوست

اسانس بابونه

حدود 0.8 تا 1 درصد اسانس در این گیاه وجود دارد که بوسیله تقطیر با بخار آب بدست می آید. رنگ این اسانس آبی روشن است ولی در اثر کهنه شدن برنگ زرد مایل به قهوه ای در می آید. بوی این اسانس بسیار قوی و طعم آن معطر و سوزانده است . اسانس بابونه در عطر سازی و برای معطر کردن غذاها بکار می رود .

خواص بابونه

فواید روغن بابونه

روغن بابونه

برای تهیه روغن بابونه مقدری از گل خشک بابونه را با چهار برابر وزن آن روغن کنجد مخلوط کرده و سپس باندازه دو برابر گل بابونه بآن آب اضافه کنید . آنرا روی چراغ گذاشته و بگذارید بجوشد تا اینکه آب آن بکلی تبخیر شود و فقط روغن باقی بماند البته باید دقت کرد که روغن نسوزد .

خواص بابونه
نحوه صحیح تهیه چای بابونه

طرز تهیه چای بابونه

یک قاشق چای‏ خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم بگذارید. چای بعد از 10 دقیقه، آماده است.

فواید گل بابونه برای پوست

 

جوانسازی پوست با بخور بابونه

یکی از روش‌های سالم برای پاکسازی پوست، استفاده از بخور بابونه برای پوست است. استفاده از این بخور به صورت ساده یا همراه با عصاره‌های گیاهی است که طی آن منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک شده و باعث خون‌رسانی بهتر به پوست می‌شود. طی این فرآیند آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست تمیز می‌شود و پوست مرطوب شده که این رطوبت خود مانع ایجاد چین و چروک‌ها می‌شود. بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها سبب تحریک گردش خون صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می‌کند. بد نیست پس از پایان بخور، پوستتان را با آب سرد شست‌وشو دهید و یا از ماسک خیار استفاده کنید تا منافذ پوستتان بسته شود.

علاوه بر روش بخور از روش کمپرس بابونه برای پوست به ویژه برای پوست‌های خشک و حساس می‌توان استفاده کرد. برای کمپرس همانند بخور آب را بجوشانید و پودر گیاه بابونه را به آن اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه محلول مذکور را صاف کرده و حوله تمیزی را به این محلول آغشته کنید و این حوله را پنج تا ده دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

نحوه بخور بابونه

مقداری گل ختمی و گل بابونه را در ظرف آب جوش می‌ریزیم و سپس در ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه قرار داده تا دم بکشد و سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه کلفت روی سر خود و ظرف انداخته و همینطور که صورتمان بالای ظرف و در معرض بخارها قرار دارد با کمک دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ داده ، این عمل را چندین بار تکرار می‌کنیم.

خاصیت گل بابونه برای پوست

خواص روغن بابونه در درمان آکنه و اگزما

اگزما یا همان حساسیت شدید پوستی که به خارش، سوزش، خشکی پوست به همراه پوسته‌ریزی شدید منجر می‌شود، با مصرف کمی بابونه وضعیت متفاوتی پیدا می‌کند. روغن بابونه درمان طبیعی و مؤثری برای مشکلات پوستی مربوط به اگزما و آکنه نیز محسوب می‌شود. با استفاده از روغن بابونه می‌توانید آکنه‌های دردناک خود را ریشه کن کنید. با روغن بابونه التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد یافت و لک‌های پوست و آکنه را هم برطرف می‌کند. برای رفع التهاب پوست بهتر است روغن بابونه را با روغن گل مغربی ترکیب کنید. روغن بابونه همچنین ترمیم کننده ، جوان کننده و تقویت کننده پوست است و پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد.

روغن بابونه برای پوست – بخور بابونه برای پوست – عکس روغن بابونه

روغن بابونه برای درمان آفتاب سوختگی هم مفید است و ترمیم کننده آن می‌باشد. چند قطره از روغن بابونه را به آب حمام اضافه کنید و یا آن را به آب سرد اضافه کنید و پارچه‌ای را به آن آغشته سازید و روی محل مورد نظر بگذارید.

شادابی پوست با ماسک گل بابونه

دو قاشق چایخوری گل بابونه خشک را دم کرده و بگذارید خنک شود سپس آن را صاف کرده و مایع را در بطری بریزید، ۱۲۰ میلی‌لیتر گلاب و ۲ قطره اسانس روغن صندل به آن اضافه کرده و در یخچال نگهداری کنید و حداکثر در طول یک هفته استفاده کنید. کافی است به صورت مداوم از این ماسک استفاده کنید تا خودتان به واضح تغییراتی که در پوستتان به وجود می‌آید را شاهد باشید.

خاصیت گل بابونه برای پوست صورت

ماسک بابونه بلغور جو دوسر

اولین ماسک در لیست ماسک بابونه بلغور جو دوسر است ، بلغور جو دوسر حاوی سالیسیلیک اسید است که لایه بردار خوبی است. عسل به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک میکند و شکر هم یک لایه بردار خوبی هست

مواد لازم:

½ فنجان پودر جو
1 قاشق چای خوری جوش شیرین
1 قاشق غذا خوری عسل
2 قاشق غذا خوری شکر سفید
¼ فنجان بابونه دم کشیده

طرزتهیه:

در یک کاسه، جو، جوش شیرین، و عسل را بریزید. سپس چای بابونه را هم اضافه کنید.اگر مخلوط بیش از حد خشک است، چای بیشتری بریزید.شکر سفید (اختیاری) اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ماسک را مخلوط کنید صورت خود را بشویید و با استفاده از انگشتان دست به همه جای صورت ماسک بزنید
5 دقیقه بماند.سپس شسته و مرطوب کننده بزنید

روش تهیه ماسک صورت بابونه

خواص بخور گل بابونه برای پوست

ماسک بابونه و روغن زیتون

دومین ماسک بابونه را آموزش می دهیم که التهاب پوست را از بین می برد و شکر سفید سلولهای مرده پوست را نابود میکند. روغن زیتون هم پوست را مرطوب میکند

مواد لازم:

¼ فنجان روغن زیتون
½ فنجان شکر سفید
1 عدد چای کیسه ای بابونه

طرز تهیه:

محتویات چای کیسه ای را در کاسه ای بریزید.شکر سفید و روغن زیتون را ریخته خوب مخلوط کنید. صورت خود را با استفاده از آب گرم بشویید با استفاده از دو انگشت ماسک را به طور مساوی در سراسر صورت با حالت دورانی بزنیدبه مناطق حساس پوست در نزدیکی چشم نزنید 10-20 دقیقه بعد صورت خود را با آب سرد بشوئید و خشک کنید

روش تهیه ماسک صورت بابونه

ماسک بابونه بادام

دستور آخر برای ماسک صورت در این فهرست، ماسک بادام بابونه است که به سفید کردن پوست کمک میکند

مواد لازم:

چای کیسه ای بابونه
1 قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر (پودر شده)
2 قاشق غذا خوری عسل
2-3 قطره روغن بادام

طرزتهیه:

محتویات چای کیسه ای بابونه را را در یک کاسه بریزید.عسل، بلغور جو دوسر، روغن بادام و عسل را ریخته و خوب مخلوط کنید. با استفاده از دو انگشت ماسک را به طور مساوی در سراسر صورت با استفاده از حرکات دورانی بزنید. از پوست حساس اطراف چشم نزنید.10 تا 20 دقیقه بعد صورت خود را با آب سرد شسته و خشک کنید

نکته 1: برای بخور دادن پوست می توانید از گیاهان زیر نیز به صورت بالا استفاده نمایید. این گیاهان عبارتند از : بابون، آویشن، اسطوخدوس، گزنه سفید، رازیانه، زیرفون، بومادران، اکلیل کوهی، نعناع صحرایی، صمغ عربی، کافور.

نکته 2: پس از بخور دادن می توانید با کمک نوک انگشتان و یک دستمال ، جوش های سرسفید و سرسیاه خود را با فشار خالی نمایید ولی نکته مهم در این مورد آن است که پس از عمل بخور چون منافذ پوست باز می شوند و سر جوش ها نیز باز خواهد شد، بهتر است که برای تنگ کردن این منافذ پس از اتمام کار، از خیار رنده شده یا لیموترش تازه و یا اگر پوست چربی دارید از آب سرد یا یخ کمک بگیرید و آن ها را به صورت ماسک بر روی پوست قرار دهید.

ماسک مفید برای زیبایی و شادابی پوست

ماست
جوش شیرین
نمک دریا
پودر گل بابونه
پودر بذر رازیانه

با ترکیب مواد فوق، ماسکی را در اختیار خواهید داشت که علاوه بر انجام عمل پاکسازی و لایه برداری تدریجی پوست صورت؛ با تکرار عمل ماسک گذاری به صورت دوبار در هفته؛(به دلیل دارا بودن ترکیب جوش شیرین و ماست که خاصیت پاک کنندگی و لایه برداری دارد)، خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد التهاب( به دلیل دارا بودن گل بابونه) و ضد لک(از خواص مهم رازیانه) هم برای پوست شما به ارمغان خواهد آورد. بهترین راه تهیه این ماسک؛ ترکیب مقادیر مساوی هر یک از اقلام جامد فوق و نگهداری آن در ظرفی دربسته است.

که به منظور استفاده کافیست ترکیب پودری حاصل، با مقداراندکی ماست ترکیب شود. بهتر است برای حصول نتیجه بهتر، ترکیب فوق را بعد از یک تا دوساعت از تهیه استفاده کرد و به مدت ده دقیقه تا یک ربع بر روی پوست گذاشت. این ترکیب مایع را نیز می توان در ظرفی کوچک و دربسته حداکثرتا سه روز نگهداری کرد.

فواید گل بابونه برای سلامت پوست

برای شناخت بیشتر خواص ترکیبات فوق، اثرات هر کدام بر روی پوست؛ به صورت خلاصه ذکر می شود:

1- ماست:

قرار دادن ماست روی پوست دست و صورت باعث نرمی و لطافت پوست می شود و از جوش های غرور جوانی نیز جلوگیری می کند.

ماست حاوی اسید لاکتیک است که به صورت طبیعی ایجاد آلفاهیدروکسی اسید می‌کند که می‌تواند به آرامی لایه‌های سلولی مرده را به صورت طبیعی بردارد و پیلینگ کرده و پوستی صاف و زیبا ایجاد کند.

ماست برای پوست‌های حساسی که نمی‌توانند آلفاهیدروکسی اسید را تحمل کنند، می‌تواند ماده مفیدی باشد. به مرور زمان ماست می‌تواند لکه‌های پوست را روشن کند. برای کاهش قرمزی و التهاب پوست که ممکن است پس از استفاده از ماسک ماست ایجاد شود، بهتر است در ماسک ماست حتما از مقداری جوش شیرین هم استفاده کنید.

به طور کلی ماست ماده ای مغذی است که سرشار از پروتئین، کلسیم،‌ریبوفلاویوی، B6 و B12 است و بنابراین با ساختن ماسکی برای صورت که ترکیب اعظم آن ماست باشد،‌می توان تمام این مواد را به پوست منتقل کرد. از آنجا که ماست پوست را مرطوب ساخته و به نرم شدن آن کمک زیادی می کند.

ماسک ماست می تواند کمک موثری به پوست های لایه لایه شده کند و بعد از مدتی آنهارا نرم و لطیف کند. همچنین به دلیل خواص مرطوب کنندگی که در اسید لاکتیک ماست وجود دارد،‌ترک های کوچکی که روی پوست به وجود می آید با استفاده از این ماسک به سرعت از بین می رود. بعلاوه اسید لاکتیک موجود در ماست منبعی ضد باکتریایی است که مانند ماده ای مسکن عمل می کند و به تسکین سوزش ناشی از عفونت های قارچی کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که اسید لاکتیک موجود در ماست علاوه بر تولید آلفا هیدروکسی اسید، می تواند باعث تحریک تولید کلاژن شود ماده ای که برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست بسیار مهم و ضروری است و نتایج آن نشاندهنده پوستی جوان و شاداب است.

معمولاً‌متخصصین پوست از اسید لاکتیک برای درمان آفتاب سوختگی، پیر شدن پوست ، جوش،آکنه ، مشکلات پوست های چرب و سایر بیماری های پوستی استفاده می کنند.

معمولاً زندگی پر مشغله ، انسانها را از پرداختن به مسائل زیبایی غافل می کند و وقت کافی برای رفتن به سالن های زیبایی و یا کلینیک های مراقبت از پوست را ندارند. به همین دلیل ماسکی از ماست دقیقاً ‌همان چیزی است که پوست ما به آن احتیاج دارد.

احساس نرمی، لطافت و استحکام پوست چیز هایی هستند که دقیقاً بعد از استفاده از این نوع ماسک به دست می آورید. این ماسک می تواند هفت روز هفته مورد استفاده قرار گیرد چرا که خاصیت جوان کنندگی و لطافت را برای پوست دارد و باعث شادابی آن می شود و با مصرف دائمی آن وضعیت پوست متوازن خواهد شد.

توصیه می شود خانمهای شاغل حتما بعد از همه روزهای سخت و پر مشغله کاری، برای تمدد اعصاب و همچنین پاکسازی پوست از آلودگیها و تسکین و شاداب سازی پوست، ازماسک ماست به تنهایی و یا ترکیب با یکی و یا همه ی مواد فوق استفاده نمایند.

2- جوش شیرین؛ لایه ‌برداری مناسب برای پوست:

جوش شیرین می‌تواند به عنوان پاک کننده و ساینده ملایم در صورتی که ایجاد حساسیت نکند برای زیبایی پوست بکار رود. مخلوط جوش شیرین و ماست برای پاک کردن و از بین بردن سلول‌های مرده پوست توصیه می‌شود. برای این منظور از مخلوط جوش شیرین و ماست، خمیری تهیه کنید و به مدت چند دقیقه روی پوست بگذارید و سپس آن را بشویید.

کمی جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی آکنه بمالید تا پوست مرده از بین برود .

برای درمان بیماری های شایع پوستی، مصرف موضعی آن مؤثر است. جوش شیرین سلول های مرده پوست را از بین می برد و اسید مازاد در بدن را خنثی می کند، به ویژه برای درمان آکنه که اغلب به علت مسدود شدن منافذ پوستی به وجود می آید مفید است.

کمی جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی آکنه بمالید تا پوست مرده از بین برود و منافذ مسدود شده آن باز شود، جوش شیرین با خنثی کردن اسید در بدن مانع عفونت های باکتریایی در پیاز مو می شود و در نتیجه از بروز آکنه پیش گیری می کند.

ضماد تهیه شده از یک سهم آب و سه سهم جوش شیرین آفتاب سوختگی و التهاب پوست را بر اثر گزیدگی حشرات و زنبور رفع می کند. ضماد را روی قسمت ملتهب پوست بمالید و پس از خشک شدن بشویید.

3- نمک دریا:

نمکی است کامل و طبیعی از دریاچه ارومیه و یا دریاچه های دیگر ایران.

نمک دریاحاوی آهن٬ منیزیم٬ ید٬ فلوئور٬ روی٬ وانادیم٬ کلر٬ پتاسیم٬ سدیم٬فسفر و … می باشد دارای خواص ارزشمند لایه برداری پوست و درمان بیماری های پوستی: (از جمله ” پسوریازیس ” ٬ اگزماو ..) و نرم کننده گی پوست: به دلیل ماده ی معدنی بروماید BROMAID .

4- بابونه:

حساسیت‌های پوستی که با خارش، سوزش و خشکی پوست همراه است با مصرف بابونه بهبود پیدا می‌کند.خواص آنتی باکتریال و ضدعفونی کنندگی بابونه ناشی از ماده ی ” آپی ژنین” موجود در این گیاه است. خواص ضدالتهاب بابونه ناشی از تبدیل ” ماتریسین” به کامازولن ( دراثر حرارت) و بیزابولول ناشی می شود.از این جهت است که برای پوست های دارای جوش و التهاب استفاده از صابون بابونه توصیه می شود.
از ویژگیهای بسیار ارزشمند بابونه،خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی، ضدگرفتگی عضلات، آرامش ‌بخشی و نرم‌کنندگی‌ آن تا به حال شناخته شده‌اند. بابونه برای انواع عفونت‌ها و التهابات پوستی مناسب است.

اگزما یا همان حساسیت شدید پوستی که به خارش، سوزش، خشکی پوست به همراه پوسته‌ریزی شدید منجر می‌شود، با مصرف کمی بابونه وضعیت متفاوتی پیدا می‌کند.خواص استثنایی بابونه، این گیاه ارزشمند را به پای ثابت پمادها، کرم‌ها و ژل‌های پوستی تبدیل کرده است. حتی اگر پوستتان دچار زخم شده است، می‌توانید با مصرف بابونه روند بهبودی زخم‌هایتان را تسریع کنید.

بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها سبب تحریک گردش خون صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می‌کند.

از سوی دیگر منافذ پوست را باز کرده و روند دفع سموم و فلزات سنگینی را که طی روز در آن نفوذ کرده‌اند، تسریع می‌کند. بد نیست پس از پایان بخور، پوستتان را با چای مریم گلی یا مریم گلی و سرکه شست‌وشو دهید تا منافذ پوستتان بسته شود.

5- رازیانه:

رازیانه ورم پلک و چین و چروک پوست را برطرف میکند. رازیانه همچنین برای از بین بردن موهای زائد صورت بسیار مناسب است. علاوه بر استفاده رازیانه در ماسک فوق، می توانید بذر رازیانه را پودر کنید و سپس آن را با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون، روغن کنجد یا روغن فندق) مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. این ماسک باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می‌شود و اگر با روغن فندق یا روغن زیتون ساخته شود خاصیت ضدچروک هم برای پوست خواهد داشت.

فواید چای بابونه برای پوست

چای بابونه به علت داشتن آنتی اکسیدان ضد التهاب و ضد میکروب است که موجب بهبود زخم های صورت شده و زخم ها را ضد عفونی می کند.

این چای یک سفیدکننده بسیار عالی برای پوست می باشد که چهره را روشن کرده و موجب درخشش طبیعی پوست می گردد.

چای بابونه را با مواد دیگری ترکیب نماید و بگذارید تا سرد شود سپس از آن به عنوان تونر برای پوست صورت خود استفاده نمایید.

خواص چای بابونه آفتاب سوختگی را درمان می کند و سوزش پوست صورت را بهبود می بخشد و موجب بهبودی زخم های صورت می شود.

این چای پوست صورت را زیبا و جوان می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

چای بابونه را با پودر شیر ترکیب نمایید و از آن به عنوان یک لایه بردار برای پوست صورت و بدن استفاده نمایید.

از خواص دارویی چای بابونه برای از بین بردن جای جوش و آکنه می توان استفاده کرد.

 

موارد منع مصرف:

از مصرف بابونه و فرآورده های آن در اطراف چشم پرهیز باید کرد.
بعلت موارد نادر حساسیت در استفاده بصورت موضعی با مقدار کم درمان شروع گردد.
استفاده بیش از حد از بابونه موجب تعریق زیاد، ورم چشم، سقط جنین، سردرد و سنگینی سر، پیدایش زخم در دهان، کاهش شیر مادران و ورم پروستات می شود.

 

مضرات بابونه

خواص آن به خصوص برای پوستهای شکننده و حساس در مقابل تغییرات جوی مفید است. امروزه در صنعت لوازم آرایش آن را به تنهایی یا همراه با گیاهان دیگری از قبیل اکلیل کوهی، خلنگ و بنفشه به کار می گیرند. دم کرده ساده بابونه در استعمال خارجی روی پوست صورت برای حفاظت از پوست بهترین تاثیرها را دارد. شامپوی همراه با بابونه اندکی رنگ مو را روشن می گرداند.بابونه در کنار زیزفون و نعناع در برخی از کشورها بیشترین مصرف را در صنعت داروسازی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *