خواص زعفران برای درمان سرطان و جلوگیری از ابتلا به سرطان

زعفران از سرطان جلوگیری می کند و پیشگیری از ابتلا به سرطان با زعفران و درمان سرطان با خوردن زعفران و درمان سرطان با خوردن زعفران

درمان سرطان به خوردن زعفران

درمان سرطان به خوردن زعفران

مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهند که مصرف زعفران خطر ایجاد سلول های سرطانی را مهار کرده، همچنین با مصرف این گیاه کاهش پروتئین‌هایی که نشانه اولیه وجود سرطان هستند، به وضوح مشاهده می شود و آغاز و روند پیشرفت بیماری به مراتب کندتر می گردد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، زعفران یک فرآورده گیاهی است که به عنوان ادویه برای ایجاد طعم و رنگ به غذاها افزوده می شود. مطالعات قبلی نشان داده بود که این گیاه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد سرطان و ضد التهاب است و می تواند به عنوان یک ماده ضد سرطان کاربرد گسترده داشته باشد.

زعفران با کمک به فرآیند مرگ برنامه ریزی شده سلولی (آپوپتوز)، جلوگیری از تکثیر بی‌رویه سلول‌های سرطانی و اثر ضد التهابی نقش ضد سرطانی خود را ایفا می‌کند

زعفران همچنین دارای خواص ضدسرطانی روی طیف وسیعی از تومورها نظیر لوسمی، آدنو کارسینوم کولون، اسکواموس سل کارسینوما و سارکوماهای بافت نرم است.

سرطان شایع ‌ترین علت مرگ و میر در جهان است و به همین دلیل استفاده از مواد طبیعی در دسترس که مشتق از گیاهان هستند، جهت پیشگیری از سرطان تحت بررسی است.

زعفران که به عنوان یک ادویه و یک دارو در پزشکی مورد استفاده قرار می ‌گیرد، دارای اثرات پیشگیری روی سرطان است.

شواهد اخیر نشان داده است که این ماده، دارای خواص ضدسرطانی روی طیف وسیعی از تومورها نظیر لوسمی، آدنو کارسینوم کولون، اسکواموس سل کارسینوما و سارکوماهای بافت نرم است.

زعفران که در مناطق مختلف جهان به خصوص در ایران به طور شایعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، می ‌تواند موجب القای آنزیم ‌های سلولی مختلف و آپوپتوزیس شده و از سنتز اسیدهای نوکلئیک جلوگیری کند و بدین ترتیب به عنوان یک عامل پیشگیری کننده از سرطان مطرح شود.

گیاه رنگی زعفران به علت طعم، عطر و رنگ خوب، کاربردهای فراوانی در حوزه‌های غذایی، شیمیایی و حتی دارویی دارد و از گران‌ترین ادویه‌های جهان به شمار می‌رود و قرن‌هاست که در طب سنتی از آن استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *