خواص خوردن عسل با آب برای بدن چیست؟

خواص عسل با آب گرم چیست؟ و خواص عسل با آب جوش چگونه است؟ و خواص عسل با آب سرد خوردن و خواص عسل با آب خوب است؟ و خاصیت عسل با آبلیمو خوبه؟ و خوردن عسل با آب جوش خوبه یا بد؟

بسیاری از مردم نمی دانند که عسل وقتی در ترکیب با آب مصرف می شود خواص درمانی اش دو چندان می شود.

خواص خوردن عسل با آب

نفخ تان کمتر می شود

اگر واقعا از نفخ رنج می برید یا مرتبا احساس می کنید شکم تان باد کرده است، یک لیوان آب گرم و عسل کمک می کند اثرات نفخ را در سیستم گوارش تان خنثی کنید و فورا احساس سبکی خواهید کرد.

سیستم ایمنی تان را تقویت خواهد کرد

عسل، خواص شگفت انگیزی روی سیستم ایمنی تان دارد. عسل خالص و ارگانیک تهیه کنید تا بیشترین بهره را از خواص ضدمیکروبی آن ببرید. عسل سرشار از آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که از شما در برابر هر نوع باکتری مضری محافظت می کند.

سموم را دفع خواهید کرد

عسل و آب گرم یکی از بهترین ترکیبات برای دفع سموم و ضایعات از بدن است. به این ماده سم زدا سلام کرده و با سموم خداحافظی کنید.

یک نکته: افزودن لیمو به این ترکیب، مفیدترش هم می کند چون ادرار را بیشتر می کند.

پوست تان شفاف تر خواهد شد

بله! عسل یک آنتی اکسیدان طبیعی است که به دفع ضایعات کمک کرده و به دلیل ویژگی های آنتی باکتریال پوست تان را تمیز نگه داشته و از همیشه شفاف تر می کند.

وزن کم خواهید کرد

اولین فکری که به ذهن تان رسید به احتمال زیاد قند موجود در عسل بود. بله، قند زیادی در عسل وجود دارد اما با قند سفید کاملا متفاوت است چون قند طبیعی است! این قندهای طبیعی کمک می کنند تا میل روزانه شما به شیرینی و خوراکی های نامناسب مانند کیک، شیرینی، شکلات و نوشابه پاسخ داده شود. در حقیقت اگر نوشیدنی های حاوی شیرین کننده را با اب و عسل جایگزین کنید، از۶۴درصد کالری نجات پیدا خواهید کرد.

گلودردتان بهتر خواهد شد

آب و عسل گرم، نوشیدنی مناسب زمستان است، گلو درد را تسکین می دهد و درماه های سرد گرم تان می کند. عسل، مرهمی طبیعی برای عفونت های تنفسی و سرفه های معمولی است، پس این بار اگر سرماخوردگی ناخوشایند زمستانی داشتید، سراغ عسل بروید، البته خالص و ارگانیک.

قند خون تان تنظیم خواهد شد

همانطور که گفتیم، اگرچه عسل حاوی مقدار زیادی قند است اما مانند قند سفید نیست؛ ترکیب فروکتوز و گلوکز به بدن در تنظیم میزان قندخون کمک می نماید. همچنین گفته می شود کلسترول را هم کاهش می دهد.

از خطر بیماری های قلبی هم پیشگیری خواهید کرد

این هم یک خاصیت خیلی خوب، درست است؟ فلاوونیدها و آنتی اکسیدان های موجود در عسل می توانند به پیشگیری و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کنند. تحقیقات نشان داده اند عسل فرایند اکسیداسیون کلسترول بد در خون انسان را کُند می کند؛ فرایندی که تاثیری مخرب روی قلب گذاشته و منجر به حمله قلبی و حتی سکته مغزی می شود.

پس منتظر چه هستید؟ عسل را بردارید و کتری را به جوش آورید!

هشدار : اگر از دیابت رنج می برید حتماً قبل از استفاده از عسل با پزشک خود مشورت کنید.

خوردن عسل با آب گرم و فواید آن و خوردن عسل با آب سرد بد است؟ و خوردن عسل با آب خوب است؟ و خوردن عسل با آب داغ خاصیت آن را از بین می برد؟ و مصرف عسل با آب جوش چگونه است؟

عسل را به عنوان یک منبع عالی مواد مغذی می شناسند که خواص زیادی برای سلامتی دارد. با این حال بسیاری از مردم نمی دانند که عسل وقتی در ترکیب با آب مصرف شود، خواص درمانی فوق العاده ای دارد.

آیا می دانید که مصرف عسل با نوشیدنی های داغ ضرری ندارد!

اخیراً در فضاهای مجازی مطلبی از جناب آقای دکتر روازاده نقل شده است مبنی بر اینکه حل کردن عسل در آب گرم یا شیر داغ باعث فساد عسل می شود که بدینوسیله ضمن تکذیب این مطلب موارد ذیل جهت آگاهی بیشتر علاقمندان به تغذیه سالم اعلام می گردد:
حل کردن عسل در انواع نوشیدنیهای داغ و یا شیر داغ که درجه حرارتش قابل نوشیدن برای انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. لذا همانگونه که در مطلب مربوط به طرز تهیه انواع چای ایرانی شرح داده شده است می توانید در تمامی چای های ایرانی عسل ریخته و میل نمایید.

بر اساس منابع طب اسلامی ایرانی، از قدیم در فرایند تولید سکنجبین و همچنین اکثر داروها، عسل در محلول داغ ریخته می شده است.
همانگونه که در طرز تهیه عسل مصفی شرح داده شده است، برای تهیه عسل مصفی باید ۳ واحد عسل را با ۱ واحد آب چشمه مخلوط کرده و روی حرارت ملایم بجوشانید و کف آن را مرتب بگیرید تا آب آن تبخیر شود، با این کار عسل خام به عسل مصفی تبدیل خواهد شد که خاصیت غذایی بیشتری نسبت به عسل خام دارد.
عسل اگر حرارت مستقم ببیند، فاسد می شود و مصرف آن ضرر دارد لذا تفاوت بین حرارت مستقیم و غیر مستقیم است. مثلاً اگر داخل یک قابلمه به تنهایی عسل ریخته و آنرا روی شعله مستقیم قرار دهیم، ماده ای مضر و غیر قابل مصرف تولید می شود.

 

ــ وجود بلغم متعفن در معده موجب ضعف معده, احساس سنگینی در معده می شود و افرادی که در معده شان بلغم متعفن وجود دارد معمولاً تشنه نمی شوند و حالت تهوع دارند, غذایشان به خوبی هضم نمی شود و همیشه احساس سنگینی سر دل دارند.

ــ معمولاً کسانی که بلغم عفن در معده شان وجود دارد دچار بوی بد دهان هستند که با خوردن غذا نیز بوی بد دهانشان برطرف نمی شود که این یک علامت مهم برای وجود بلغم عفن در معده است.

ــ مصرف روزانه آب و عسل همراه با کمی لیموترش می تواند مفید باشد. از ماءالعسل یا آب و عسل افراد می توانند چندین بار در طول روز مصرف کنند، البته بهتر است که این نوشیدنی گرم مصرف شود تا معده از آن سود ببرد.

ــ یکی از دوستانم در ماه رمضان دچار سردردهای سینوزیتی می شد که مصرف آب و عسل و چند قطره لیموترش مانع بروز سردرد در ماه رمضان شده بود.

در این باره غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی عنوان می کند: آب و عسل معده را قوت می بخشد و اشتهای افراد را تنظیم می کند؛ بسیاری از افراد را که اشتهای شان به غذا خوردن زیاد است یا اشتها به خوردن ندارد اشتهای شان را تنظیم می کند.

ــ آب و عسل هضم غذا را بهبود می بخشد چرا که معده را قوی می کند اما به شرط آنکه افراد به اندازه غذا مصرف کنند و آب و عسل را حداقل 1 ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از غذا مصرف کنند.

ــ آب و عسل رطوبت های معده را کم می کند. جالب است که اخلاط کنار کلیه، کبد و مواد زائدی را که در بدن و عروق تجمع پیدا کرده است به راحتی از بین می برد البته به شرط آنکه مداومت صورت گیرد.

ــ افراد تا شروع ماه رمضان غذا کمتر و با کیفیت مصرف کنند تا برای روزه داری آماده شوند.

ــ مصرف یک قاشق غذاخوری خاکشی همراه با آب جوش و نبات صبح ناشتا از راه های دیگر برای پاکسازی معده است، حتی می توانند از خاکشی و آب جوش و نبات یک بار دیگر در بعد از ظهر یا یک ساعت قبل از ناهار تکرار کنند که این کار به پاکسازی بهتر معده کمک می کند.

ــ طرز تهیه ماءالعسل به این صورت است که یک کیلو عسل با 7 یا 8 برابر آب مخلوط کرده و روی شعله ملایم گاز قرار داده شود؛ تا حداقل یک دوم از آب آن تبخیر شود تا زمانی که آب و عسل روی شعله گاز در حال جوش خوردن است باید کف روی آن گرفته شود, این آب و عسل برای تقویت معده بسیار مفید است و می توان روزانه چند استکان از آن را مصرف کرد، البته می توان با آب رقیق کرد.

 

اینفوگرافی عسل با آب

 

 

8 معجزه درمانی آب و عسل برای بدن
8 معجزه درمانی آب و عسل برای بدن+اینفوگرافیک

به گزارش جام جم آنلاین، عسل را به عنوان یک منبع عالی مواد مغذی می شناسند که خواص زیادی برای سلامتی دارد. با این حال بسیاری از مردم نمی دانند که عسل وقتی در ترکیب با آب مصرف شود، خواص درمانی فوق العاده ای دارد.

 

 

 

 

 

منابع
سیمرغ
جام جم
مجله سلامت
دکتر روازاده
تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *