خواص آویشن و فواید دمنوش آن برای پوست صورت و درمان بیماری

خواص آویشن برای پوست صورت چیست؟ آویشن و خواص بینظیر آن در لاغری آویشن برایسرماخوردگی خوب است؟ خواص خوردن آویشن کوهی و دم کردن آن خواص دمنوش آویشنبرای پوست

خواص آویشن برای درمان بیماری ها و زیبایی پوست

آویشن چیست؟

خواص آویشن و دمنوش آن

از خواص آویشن می توان به مواردی از قبیل: ضد درد، ضد آلرژی، ضد آلزایمر، ضد آرتریت، ضد میکروب، ضد سلولیت، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد ادم، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد تب، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد قارچ، ضد کرم، ضد احتقان، ضد سرفه، ضد نفخ، ضد زخم داخلی، ضد کرم آسکاریس، قابض، بازکننده برونش ها، معرق، خلط آور، کاهش دهنده‌ی چربی خون، کاهش دهنده‌ی پرفشاری خون، محرک سیستم ایمنی بدن، حشره کش، کاهش دهنده‌ی ترشحات بزاقی، مسکن و محرک اشاره کرد.

خواص آویشن و خواص آویشن در لاغری

خواص آویشن برای پوست صورت چیست؟

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، براساس تحقیقاتی که در “دانشگاه متروپولیتن لیدز انگلستان” انجام شده اثرات آویشن در درمان ضایعات التهابی آکنه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس تحقیقاتی که بر روی اثرات آویشن بر روی سلامت پوست صورت انجام شد، مشاهده گردید که آویشن در درمان آکنه تاثیر زیادی دارد.

می توان ۲۰ گرم آویشن را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرد و از آن بعنوان یک ماسک برای پوست های حساس استفاده نمود.

خواص آویشن کوهی و خواص آویشن برای سرماخوردگی

آویشن و خواص بینظیر آن در لاغری آویشن

خواص آویشن پهن و آویشن باریک

خواص بخور آویشن برای پوست صورت

– تمیزکردن عمیق پوست صورت

– از بین برنده دانه‌های سرسیاه از پوست صورت

– کاهش سموم پوست صورت

– افزایش گردش خون پوست صورت

محمد زکریای رازی معتقد است آویشن نفخ شکن، موجب حرارت بدن و هضم غذا است

آویشن به عنوان گیاهی ضدعفونی کننده شناخته شده است. محلول شستشوی دهان که حاوی آویشن باشد در درمان عفونت لثه موثر است و به همین دلیل برای تهیه برخی از دهانشویه ها، خمیر دندان ها نیز به کار می رود.

دمنوش آویشن برای پوست صورت

آویشن در درمان بیماری مجاری تنفس فوقانی از قبیل برونشیت و آسم تاثیرات مفیدی دارد و برای معالجه سرفه و گلودرد استفاده می شود.

جوشانده آویشن برای درمان اسهال و پیچش روده بسیار توصیه می شود.

چای دم کرده آن را نیز برای درمان عفونت گوش میانی، نفخ و تهوع استفاده می کنند،

افرادی که دچار گرفتگی و دردهای عضلانی و مفصلی به خصوص روماتیسم هستند  حمام آویشن برایشان بسیار مفید است.

آویشن یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت اعصاب، درمان افسردگی، خستگی و بی خوابی مفید است و مصرف آن موجب کاهش فشارخون و چربی خون می شود.

خواص آویشن با عسل برای پوست

آویشن ضدتشنج و ضد صرع و ضد نفخ بوده و برای تقویت بینایی و معده هم مفید است.

در طب سنتی از این گیاه به عنوان ضد اسپاسم، رفع تنگی نفس و سرفه و سوع هاضمه ودرمان سیاه سرفه، برونشیت، عفونت ریه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برای درمان نفخ و گرفتگی های عضلانی استفاده می شود.

خواص آویشن چیست و چگونه است

آویشن دارای اثرات ضدقارچی و ضدباکتریایی قوی است و این خاصیت به دلیل وجود تیمول و کارواکرول در اسانس این گیاه است
برای درمان و کاهش ریزش مو کافیست موی سررا با محلول رقیق اسانس آویشن شستشو دهید تا سبب افزایش جریان خون در پوست سر و قوی شود و از ریزش مو جلوگیری کند.

در خوردن آویشن نباید زیاده روی کرد زیرا باعث بروز آلبومین در ادرار می شود. همچنین مصرف آن برای زنان حامله و باردار توصیه نمی شود.

در التهاب  حنجره و لوزه ها و برای درمان آفت به صورت غرغره کردن استفاده شود. برای این منظور، یک استکان از پودر گیاه را در چهار استکان آب جوش آهسته به مدت 20 دقیقه جوشانیده و پس از صاف کردن، برای شست وشوی دهان استفاده شود.

خواص خوردن آویشن کوهی و دم کردن

طرز تهیه و خوردن آویش:

یک لیوان آب در حال جوش را با یک قاشق غذاخوری آویشن شیرازی مخلوط کنید و ۱۵ دقیقه بخور دهید. سپس به کمک یک پنبه مقداری از محلول را بر روی پوست صورت خود بکشید و بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

جوش های قرمز و دردناک

علت این جوشها می تواند؛ به دلیل خوراک نامناسب، اضطراب و فشارهای عصبی، کمبود ویتامینها و وجود باکتری و عفونت باشد.

آویشن در درمان جوش های قرمز و دردناک موثر است:

آویشن به دلیل خواص ضد باکتریایی و تصفیه کنندگی که دارد می تواند برای از بین بردن عفونت های داخل بدن که موجب جوش های پوست صورت می شوند موثرباشد.

دمنوش آویشن :

کافی است که یک قاشق چایخوری از گل آویشن به شکل پودر یا به فرم درسته در قوری کوچکی از آبجوش به اندازه ی یک لیوان ریخته و بگذارید دم بکشد.

 

یک دمنوش عالی برای درمان بسیاری از بیماری ها

اگر 10 گرم اویشن را در یک لیتر آبجوش دم کرده و با کمی عسل به بیماران مبتلا به تنگی نفس و کلیه و مثانه و درد مفاصل و سیاتیک و خونریزیهای رحم و ترشحات غیر طبیعی زنان بدهید در دفع بیماری آنها موثر واقع خواهد شد.

مصرف آویشن برای این افراد ممنوع است

در بعضی منابع اشاره شده است که مصرف زیاد آویشن یا عصاره آن در دوران بارداری می تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد. بنابراین توصیه شده است که خانمهای حامله بهتر است از مصرف این گیاه خودداری کنند.

مطالعات نشان می دهد که  آویشن می تواند روند انعقاد خون را با تاخیر مواجه کند. بنابراین کسانی که قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرند،  از دو هفته قبل از عمل جراحی، نباید آویشن استفاده کنند.

منابع
نمناک
پزشکان بدون مرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *