تغییر دکوراسیون و چیدمان فضای داخلی خانه برای نوروز ۹۴

عوض کردن دکوراسیون خانه و نحوه چیدمان اثاثیه منزل برای سال جدید

اگر شما هم می خواهید برای سال ۹۴ یک دکوراسیون نوروزی زیبا و بدون اشکال داشته باشید این ۴ مشکل را حل کنید.


چرا خانه من همیشه شلوغ و خانه همسایه همیشه مرتب است؟! چرا هرقدر خانه را مرتب می‌کنم باز هم به سرعت نامرتب می‌شود؟ قطعا این سوال‌ها از ذهن خیلی از ما گذشته یا حتی بارها راجع به آن فکر کرده‌ایم. شاید علت این شلوغی همیشگی، انتخاب‌هایی نادرست باشد.

دقت کرده‌اید در اکثر سریال‌های تلویزیونی لوکیشن‌هایی جذاب، همیشه مرتب و خوش رنگ و لعاب می‌بینیم. خب قطعا همچنین خانه‌هایی وجود دارد اما توجه داشته باشید که خانه‌های کوچک خیلی از ما جایی برای مانور دادن آن دکور‌ها و نورپردازی‌ها نیست و در نهایت با انتخاب‌هایی ناآگاهانه خانه را به یک فضایی دلگیر تبدیل می‌کنیم. پس بیایید در گام اول، انتخابی درست داشته باشیم.

_ اگر سقف خانه‌ شما بلند نیست . . .
هرگز از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. توجه کرده‌اید زمانی که به یک خانه کوچک اما با رنگ‌هایی روشن پا می‌گذارید، اولین چیزی که به زبان‌تان می‌آید این ‌است که چقدر این خانه دلباز است؟ بنابراین با استفاده از رنگ‌های کدر و تیره و شلوغ کردن بیش از حد خانه، فضای خانه‌تان را دلگیر می‌کنید. از راه‌حل‌هایی که باعث می‌شود سقف خانه بلند به نظر برسد، استفاده از رنگ‌های روشن در دیوار‌ها و به خصوص در سقف خانه است. همه این موارد در نهایت خانه شما را به‌طور ناخودآگاه مرتب‌تر نشان خواهد داد.

 

اصلاح دکوراسیون نوروزی,دکوراسیون نوروزی

اگر قصد دارید کل خانه یا قسمتی از دیوار‌ها را کاغذ دیواری کنید، بهترین انتخاب برای خانه شما که سقف کوتاهی دارد، کاغذ دیواری با خطوط عمودی است. یک اشتباه بزرگ دیگر که سقف خانه شما را کوتاه نشان می‌دهد، استفاده زیاد از قاب عکس و وسایل تزئینی روی دیوار است. با انتخاب خطوط عمودی، ارتفاع دیوار شما بلندتر به‌نظر می‌رسد.
روی دیوار خانه‌تان از قاب‌هایی کشیده و بلند استفاده کنید. اگر دکور جالبی نظرتان را جلب ‌کرده به این نکته توجه کنید که آیا آن دکور در خانه شما هم به‌‌ همان زیبایی خواهد بود؟ قدم اول برای یک انتخاب درست این است که بپذیرید هر مبلمانی مناسب خانه شما نیست. در نهایت خانه شما کوچک به‌نظر خواهد رسید اگر بیش از حد فضای خانه را شلوغ کنید.

_ اگر خانه‌ شما آفتاب‌گیر نیست . . .
هرگز از پرده‌های ضخیم استفاده نکنید. اگر خانه‌ آفتاب‌گیر نیست نباید از رنگ‌های تیره چه در دیوار‌ها و چه در مبلمان استفاده کنید. رنگ‌های روشن باعث می‌شود خانه شما روشن‌تر به‌نظر برسد. بهتر است از پرده‌هایی با جنس حریر برای پذیرایی و از پرده‌های کرکره‌ای برای اتاق خواب استفاده کنید. رنگ مناسب برای پرده سالن پذیرایی گلبهی، کرم و شیری است. اگر برای اتاق خواب هم انتخاب شما پرده حریر است، می‌توانید از تناژ رنگی شاد‌تر و چند درجه پررنگ‌تر استفاده کنید.

اصلاح دکوراسیون نوروزی,دکوراسیون نوروزی

 

تغییر دکوراسیون و چیدمان اثاثیه و مبلمان منزل

پرده حریر اجازه ورود نور طبیعی به خانه شما را می‌دهد. همیشه استفاده حداکثر از نور طبیعی ایده‌آل‌ترین حالت است. اما اگر امکان استفاده از نور طبیعی در منزل شما بسیار کم است، نور‌پردازی قالب منزل شما مصنوعی خواهد بود. انعکاس نور مصنوعی روی رنگ‌های لیمویی، زرد کم رنگ و گلبهی خانه را دلباز‌تر نشان می‌دهد.
همچنین توجه داشته باشید، مبلمانی که در مغازه می‌بینید به دلیل نور‌پردازی خاص مغازه جذاب به نظر می‌رسد. اصلا هدف طراح دکور آن مغازه همین بوده که آنقدر آن مبلمان جذاب به‌نظر برسد که شما فکر کنید حتما در خانه شما هم به‌‌ همان زیبایی خواهد بود.

_ اگر اتاق خواب شما شلوغ است . . .
اولین فردی که در شلوغی اتاق خواب خانه مقصر است، خود شما هستید. این شلوغی فقط هم مختص اتاق خواب نیست. گاهی شلوغی بیش از حد دسکتاپ کامپیو‌تر شخصی، زمانی که به دنبال یک عکس یا فایل خاصی می‌گردید، کلافه‌تان می‌کند. یکی از راه‌هایی که شما را در داشتن یک اتاق مرتب کمک می‌کند، استفاده از قفسه‌هایی برای طبقه‌بندی لباس، کیف و کفش، لوازم بهداشتی و حتی کاغذهایی است که لازم‌شان دارید اما همیشه پراکنده‌اند و جای مشخصی ندارند.

اصلاح دکوراسیون نوروزی,دکوراسیون نوروزی

این قفسه‌ها در ابعاد متنوع و قیمت‌هایی مناسب در بازار موجود است تا شما را از این شلوغی کلافه‌کننده نجات دهد. بعضی از این قفسه‌های موجود در بازار، در دارند و قفل هم می‌شوند. در انتخاب رنگ‌آمیزی این قفسه‌ها دقت کنید. با انتخاب قفسه‌هایی با رنگ‌های شاد، هم دکوراسیون اتاق‌تان تغییر می‌کند و هم اتاق‌تان مرتب به‌نظر می‌رسد.
اگر اتاق شما هم کوچک است و هم به دلیل داشتن مبلمانی زیاد، فضای حرکتی زیادی ندارید، پس به فکر خلوت کردن اتاق باشید. فقط وجود خرده‌ریز‌هایی که در اتاق پراکنده است باعث ایجاد فضایی نامرتب نمی‌شود بلکه وجود مبلمانی غیرضروری هم فضای خانه شما را کوچک و نامرتب نشان می‌دهد.

_ اگر راهروی خانه طولانی است . . .
دیوارهای ابتدا و انتهای راهرو را تیره‌تر از باقی دیوار‌ها رنگ‌آمیزی کنید تا دیوار‌ها نزدیک‌تر به نظر برسد. این رنگ‌آمیزی از کشیدگی بیش از حد راهرو می‌کاهد اما این نکته مهم را فراموش نکنید که هدف از این کار، تاریک کردن فضا نیست. همچنین به جای خریدن یک قالیچه طویل برای کل این فضا، از یک قالیچه کوچک‌تر در وسط راهرو استفاده کنید.

 

اصلاح دکوراسیون نوروزی,دکوراسیون نوروزی

در بخشی از این دیوار طویل که ستون ندارد یک فضای خالی ایجاد کنید. یعنی یک یا چند فرورفتگی (بسته به طول دیوار) در این دیوار درست کنید. هم می‌توانید این فضا را با نور‌پردازی متفاوت زیبا کنید و هم وسایل تزئینی کوچکی مثل گلدان‌هایی رنگی در آن قرار دهید. حتی می‌توانید در این فرورفتگی‌ها قفسه‌هایی تعبیه کنید تا وسایل اضافی را در آن قرار دهید.
منبع :

زندگی ایده آل
برترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *