بهترین روش های آموزش شمارش اعداد به کودکان

آموزش شمارش اعداد به کودکان و اموزش شمارش اعداد برای کودکان و آموزش شمارش اعداد به کودک

آموزش شمارش اعداد به کودکان

بهترین روش های آموزش شمردن اعداد به کودکان و نکات آموزشی شمارش اعداد به کودکان

ریاضی یکی از درسهای آموزشی کودکتونه که در دوران تحصیلی باید اونو یاد بگیره. اول از همه کودکتون باید با اعداد آشنا بشه و شمارش رو یاد بگیره. برای اینکه کودکتون رو تشویق کنین تا براحتی شمارش اعداد رو یاد بگیره بهتره با بازی و سرگرمی های مختلف تو خونه بهش آموزش بدین. در این نوشته راههای مختلف برای یادگیری اعداد رو پیشنهاد دادیم تا شما با خوندنش به کودکتون کمک کنین.

آموزش شمارش اعداد به کودک

آموزش شمارش اعداد به کودک

استفاده از حباب ها ی پلاستیکی برای آموزش شمارش اعداد

این مشماهای حباب دار پلاستیک که تو کارتن خیلی از وسایل وجود داره میتونه به بازی کردن کودکتون کمک کنه. این وسیله میتونه یه بازی سرگرم کننده و یک فعالیت برای یادگیری اعداد برای فرزندتون باشه. اون چیزی که نیاز دارین یه تیکه از اون پلاستیکهای حبابی همراه چند ماژیک رنگیه. سعی کنین اعداد رو به طور تصادفی و نامنظم روی این حباب ها بنویسین و حتی میتونین اعداد تکراری بنویسین. سپس ورقه حبابی نوشته شده رو به فرزندتون بدین. باید عددها رو بلند بخونین و فرزندتون اون عدد رو پیدا کنه یا ماژیک دستش بدین یه عدد رو بگین اون روی حباب بنویسه. این کار میتونه برای کمک به درس ریاضی فرزندتون هم مفید باشه.

استفاده از حباب ها ی پلاستیکی

استفاده از حباب ها ی پلاستیکی

ردیابی و دنبال کردن اعداد به یادگیری اعداد کمک میکنه

شناسایی شماره ها اولین گام برای یادگیری اعداده. این یکی از روشهای موثر در یادگیری اعداد به فرزندتونه. میتونین اعداد رو روی یه تیکه کاغذ بنویسین و به صورت سرمشق تکرار کنین. بر روی یه کاغذ اعدادی رو که میخواین کودکتون بنویسه رو با فونت بزرگ بنویسید، فاصله بین دو عدد رو به اندازه کافی بذارین. این کار باعث میشه که بچه ها نوشتن اعداد و تشخیصشون رو یاد بگیرن.

ردیابی و دنبال کردن اعداد

ردیابی و دنبال کردن اعداد

شمارش اعداد به کمک فنجان و لوبیا

با این بازی فرزندتون شمردن، تشخیص اعداد و تلفظ یک به یکشونو یاد میگیره. میتونین از فنجونای یه بار مصرف کاغذی استفاده کنین و اعداد رو روی دیواره ی فنجون یا ته فنجون بنویسین. بعد اونارو نامرتب روی میز بذارین و از فرزندتون بخواین اونارو به ترتیب شمارش پشت هم قرار بده، یا میتونین تعدادی لوبیا رو بردارین و بدین فرزندتون و ازشون بخواین توی فنجون شماره پنج دو عدد لوبیا یا توی فنجوی شماره سه شش عدد لوبیا قرار بده.

شمارش اعداد با کمک لیوان

شمارش اعداد با کمک لیوان

به کمک وصل کردن نقاط و کامل کردن نقاشی

بچه ها بازی وصل کردن نقطه ها به همدیگرو دوست دارن. این کار یکی از ساده ترین پازلهاست برای بچه ها که اعداد و ترتیب شمارش اعداد رو یاد بگیرن، که توی مهدکودک ها مربی ها خیلی ازش استفاده میکنن. شما میتونین یه طرح از حیوون یا هر چیز دیگه به صورت نقطه و اعداد پشت سر هم تهیه کنین و از بچه ها بخواین که با مداد این نقطه ها رو به ترتیب اعداد به هم وصل کنن، مثلا عدد یک رو به دو، دو رو به سه و همینطور پشت سر هم ادامه بده تا عکس کامل بشه.

به کمک وصل کردن نقاط و کامل کردن نقاشی

به کمک وصل کردن نقاط و کامل کردن نقاشی

شمارش وسایل منزل برای آموزش اعداد به کودک

این یه تمرین ساده برای کودکتون تو یادگیری شمارش اعداده که میتونین خیلی راحت روزانه توی خونه انجامش بدین. از فرزندتون بخواین تعداد بالشت ها، صندلی ها، در و پنجره خونه رو با انگشتاش بشمره و بهتون بگه. به عنوان مثال بگین که “من میخوام که تعداد پنجره های خونرو بهم بگی” و منتظرش بمونین تا شمارشش تموم بشه و تعداد اونارو اعلام کنه.

استفاده از وسایل منزل و شمارششون

استفاده از وسایل منزل و شمارششون

شمارش اتومبیل ها میتونه یه بازی جذاب باشه

این یک بازی سرگرم کننده در فضای بازه که میتونین با کودکتون انجام بدین. وقتی که تو جاده هستین و به سفر میرین زمان مناسبی برای انجام این بازیه. این بازی به حافظه کودکتون تو شمارش و نگهداری اعداد کمک میکنه. میتونین یه تیکه مقوای بزرگ بردارین و ماشینها رو روی اون بچینین البته باید فضایی رو انتخاب کنین که به راحتی بتونین اتومبیلها رو حرکت بدین. سعی کنین ماشینهای رنگی به تعداد مختلف انتخاب کنین. باید از کودکتون بخواین که تعداد ماشین رنگ قرمز رو براتون بشماره و بگه و در پایان ازش بخواین که عدد روی کدوم ماشین از همه بیشتر شده رو نشون بده.

شمارش ماشین ها

شمارش ماشین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *