ترکیه خودروی ملی می سازد! اولین تولید در سال 2021 آغاز خواهد شد

خودرو ملی ترکیه و خودروی ملی ترکیه و خودرو ملی ترکیه و عکس خودرو ملی ترکیه و قیمت خودرو ملی ترکیه و تصاویر خودرو ملی ترکیه و عکس خودروی ملی ترکیه و تصاویر خودروی ملی ترکیه

ساخت خودروی ملی ترکیه

ترکیه خودروی ملی می سازد! اولین تولید در سال 2021 آغاز خواهد شد و برند ملی خودروسازی در ترکیه تاسیس می‌شود و  حمله ترک‌ها به بازار اروپا

برند ملی خودروسازی در ترکیه به زودی با حمایت دولت این کشور تاسیس می‌شود. اولین خودروی تولیدی این برند در سال 2021 میلادی روانه بازار خواهد شد.

بازار خودروی ترکیه یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اروپا محسوب می‌شود و خودروسازان مطرحی چون رنو، هیوندای، هوندا، تویوتا، فورد و فیات در این کشور کارخانه تولید خودرو دارند. فروش سالانه خودرو در ترکیه به یک میلیون دستگاه می‌رسد و این موضوع باعث شده تا مقامات ترکیه‌ای تصمیم بگیرند از زیر سایه خودروسازان خارجی بیرون آمده و اولین برند ملی خودروسازی خود را با هدف عرض اندام در بازار اروپا راه‌اندازی کنند.

دولت اردوغان به شدت از طرح تاسیس یک برند ملی خودروسازی در ترکیه حمایت کرده است. با راه‌اندازی این خط تولید بومی و کاملا ترکیه‌ای، برندهای خارجی حاضر در این کشور به حاشیه خواهند رفت و نقش کمرنگ‌تری را در بازار ترکیه ایفا می‌کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اخیرا شرکت‌های خودروسازی در ترکیه را به چالش کشیده و از آن‌ها خواسته تا با همکاری یکدیگر، یک برند ملی خودرو را در این کشور تاسیس کنند. این 5 شرکت خودروسازی شامل شرکت‌های BMC، گروه آناتولی، هلدینگ کراسا، شرکت ترک سل و هلدینگ زورلو در حال حاضر تاسیساتی را با عنوان «اتومبیل ترکیه» تشکیل داده‌اند و طبق وعده‌هایی که داده شده قرار است اولین پروتوتایپ این برند ملی ترکیه‌ای در سال 2019 رونمایی شود. همچنین انتظار می‌رود اولین نسخه تولیدی این برند در سال 2021 میلادی وارد بازار شود.

خودروسازی در ترکیه

دولت ترکیه به شدت از این اقدام حمایت کرده و هلدینگ زورلو نیز به تازگی در اکانت خود اعلام کرد که کشور ما رویای تولید اولین خودروی بومی را تحقق خواهد بخشید و ما با افتخار مسئولیت بخشی از این پروژه را بر عهده می‌گیریم.

شانس بالای برند ملی خودروسازی در ترکیه برای موفقیت در بازار اروپا

تاسیس یک برند جدید خودروسازی اصلا کار آسانی نیست اما با توجه به حمایت جدی دولت و شخص اردوغان و گروه مالی مناسبی که برای این پروژه در نظر گرفته شده، ترکیه‌ای‌ها شانس خوبی برای رسیدن به اهداف خود و حضور قدرتمند در بازار اروپا دارند. این کشور همسایه ما از نظر تامین قطعات خودرویی، بازیگر مهمی در صنعت خودروی اروپاست و در حال حاضر یکی از بزرگترین صادرکنندگان قطعات خودرو به اروپا و خاورمیانه به شمار می‌رود. بنابراین ترک‌ها تصمیم دارند از این تخصص خود به بهترین شکل استفاده کرده و برند ملی خودروسازی خود را تثبیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *