آیا خبر مردن ملک عبدالله پادشاه عربستان صحت دارد؟

ملک عبدالله مرد

ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در ژانویه ۲۰۱۵ پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری التهاب ریه (ذات‌الریه) درگذشت.

ملک عبدالله مرد

آژانس خبری «دیده‌بان» واقع در لندن نوشت: ملک عبدالله دهمین فرزند عبدالعزیز آل سعود – بنیانگذار عربستان – و ششمینپادشاه عربستان سعودی بود. او از سال ۱۹۸۲ میلادی به مدت ۲۳ سال ولیعهد عربستان شد.

از سال ۱۹۹۵ پس از زمین‌گیر شدن برادرش «ملک فهد» عملا تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت و سرانجام سال ۲۰۰۵ پس از مرگ برادرش «فهد بن عبدالعزیز» به جای او بر کرسی پادشاهی عربستان نشست که به ‌مدت ۹ سال پادشاه عربستان بود.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز، خادم الحرمین الشریفین، ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید است. وی به تاریخ اول اوت ۱۹۲۴ میلادی (۱۰ مرداد ۱۳۰۳ خورشیدی) در شهر ریاض متولد شد. ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اوت ۲۰۰۵ به‌مدت (۹ سال) پادشاه عربستان است.

ملک عبدالله از سال ۱۹۷۵ معاون دوم نخست وزیر بوده‌است پستی که در عربستان به ولیعهد بعدی تعلق می‌گیرد. از سال ۱۹۸۲ میلادی ولیعهد عربستان شد. البته وی از سال ۱۹۹۵ و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت. وی همچنین ریاست هیأت وزیران و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده دار می‌باشد.

 

روایتی از امام صادق (ع) در رابطه با ملک عبدالله و ظهور امام زمان (ع) به نقل از ویکی پدیا:

هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرموند: وقتی عبدالله از دنیا رفت، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر عـ جل الله فرجـه الـشریف ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرموند: هرگز. »

ایسنا

یک نظر

  1. خداوندا به حق خون اهل بیت (علیه السلام) ظهور مولایمان را هرچه زودتر برسان دیگر بدون مولایمان نمیتوانیم ای خدا اللهم عجل لولیک الفرج..

    یا سردار شهیدان حسین بن علی علیه السلام..
    ما سریعا انتقام خون سردارمان را میخواهیم.

    الحمدالله یا صاحب الزمان (ع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *