آموزش نحوه لباس پوشیدن متناسب با قد و وزن و اندام

چطور لباس متناسب با اندام و هیکل خود انتخاب کنیم؟, آموزش نحوه خرید و انتخاب لباس متناسب با قد و هیکل

افراد زیادی هستند که از طرز پوشش خودشان گله و شکایت دارند، پس دانستن این نکته ها برای هر کسی می تواند مفید باشد.

افراد قد کوتاه:

اگر شما، قد کوتاهی دارید،نباید از لباسهایی که طرح هایی افقی دارند استفاده کنید.همین طور متفاوت بودن لباسهای شما با یکدیگر و یا استفاده از شلوارهای بگی و جلیقه های دو لایه متناسب با اندام شما نیست ،سعی کنید شلواری به پا کنید که بلند باشد چون فقط باعث جلب توجه افراد به کوتاهی قد شما می شود.به طور کلی توصیه می شود از سایز بندی لباسهای دختران نوجوان استفاده کنید و یک ژاکت یک دکمه تا بالای کمر شما می رسد انتخاب کنید.اگر ا لباسهای هم رنگ استفاده کنید که تا اندا زه ای هم تنگ باشند ، شما قد بلند تر به نظر می رسد.همین طور پوشیدن دامن و کمربند و کفشی که در یک درجه رنگ بندی قرار دارند،قد شما را بلندتر جلوه خواهد داد.
افراد قد بلند:

استفاده ار لباسهایی با طرح های عمودی و سر تا پا یک رنگ، باعث درشت تر شدن شما می شوند. وهمچنین بهتر است از کفشهای پاشنه کوتاه استفاده کنید تا کفش های کاملاً تخت اگر کفش پاشنه کوتاه شما با یک دامن حاشیه دار همراه شود، اندام شما بسیار متناسب و زیبا خواهد شد. توصیه می کنیم شلوارهای راسته بپوشید واز حمل کردن کیف دستی های بلند نترسید چون با سر و وضع شما کاملا هماهنگ است .

افرادی با بالاتنه بزرگ:

بهتر است لباس هایی با طرحهای شلوغ و رنگارنگ استفاده نکنند، همچنین کمربندبرای این خانمها توصیه نمی شود.سعی کنید از پوشیدن بلوزهای که نقوش پر زرق و برق و یا طر حهای بزرگ دارند خودداری کنیدو به دنبال بلوزهای جمع و جور با پار چه های مات و یقه هفت باشید.رنگ بلوز انتخابی شما بهتر است تیره باشد و در مورد شلوار متناسب با اندام شما هم باید بگویم که شلوارهای پاچه گشاد، ویا دامن های بلند برازنده شماست؛

افرادی با بالاتنه کوچک:

اگر بالاتنه شما کوچک است،سعی نکنید با پوشیدن لباس زیر اسفنجی، مشکل خود را جبران کنید. با پوشیدن لباس های زیبا که کمر بند ظریفی داشته باشند، ویا کتهای کمر باریک ونیز بلوزهای رنگ روشن که رنگ آن با شلوار یا دامن شما متفاوت باشد، مشکل حل خواهد شد.

افرادی  با ران و پایین تنه بزرگ:

شما نباید از دامن هایی که تنها یک برش خورده اند، استفاده کنید. پوشدن شلوارهای چسپان وتنگ با کفشهای تخت و یا دامنهایی که تا سر زانو می رسند و مدل آنها کلوش می باشند نیز برازنده شما نیست. همچنین شما نباید از شلوارهایی که در کناره هایش جیب دارند و کت ها و جلیقه های کوتاه استفاده کنید.از پوشیدن بلوزهای رنگ روشن که تا کمر شما می رسند بپرهیزید. پوشیدن شلوار با پارچه های براق و چرم بهمراه کفشهای پاشنه بلند و باریک هم برای شما مناسب نیست. همچنین شما نباید شلوارهای بگی یا مردانه بپوشید، همان طور که پوشیدن دامن کوتاه باعث بزرگتر جلوه دادن هیکل شما می شود ، شلوارهای مردانه و بگی برای شما نا متناسب هستند. شما می توانید از شلوار یا دامن تیره رنگ استفاده کنید چون رنگ تیره باعث کوچک تر به نظر رسیدن اندام شما می شود.

افراد با شکم بزرگ:

اگر شما شکم بزرگی دارید،از لباسهایی که پارچه نازکی دارند استفاده نکنید همچنین پوشیدن بلوزهایی که طر حهای درشت دارند و یا دارای گل های ریز هستند باعث بد هیکل شدن شما می شود. کلا شما نبایداز لباسهای کشی که جذب بد نتان می شود استفاده کنید و می تو انید با پو شیدن دامن های زیپ دار با رنگ مات و تیره شکم خود رابه داخل جمع کنید.شما باید ژ اکت هایی بپو شید که بلند هستند و روی شکم شما را می پو شاند تا در کل اندام شما باریک تر به نظر آید.

افراد با ساق و مچ پای چاق:

بهتر است از دامن هایی که تا زیر قوزک پا ار تفاع دارند استفاده کنید.اگر سایز لباس های شما ۴ و یا کمتر است از کفشهای استفاده کنید که حداکثر ۶ سانتی متر ارتفاع پاشنه ان باشد ، در غیر این صورت نا متعادل خواهید بود ، همین طور از کفش هایی استفاده کنید که بند های پهنی داشته باشند، چون بند نازک کفش می تواند چاقی پا را چند برابر نشان دهد.

برگرفته شده از مجله آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *