آموزش مانیکور و پدیکور در چند مرحله ساده

با توجه به اینکه ناخن‌ها از اجزای مهم بدن هستند که علاوه بر اثرات حفاظتی،از جهات دیگری نیز اهمیت دارند،ظاهر نامناسب ناخن‌ها می‌تواند حاکی از بیماری‌های مهم جسمی باشد که البته در این میان بدفهمی‌های مختلفی نیز وجود دارد،که در پستهای بعدی کاملا به آنها می پردازیم اما در این پست با چند مرحله ساده مانیکور را که بسیار برای زیبایی و سلامت ناخن ها موثر است می پردازیم.

مراحل مانیکور

مرحله اول

دستهای خودتان و دستان مشتری را با ضد عفونی کننده ها تمیز کنید.

مرحله دوم

استون ها استفاده نکنید برای ناخن ها  مضر هستند و یک لایه از روی ناخن را هم می برد. استون برای برداشتن ناخن مصنوعی بکار میرود.برای پاک کردم لاک از ناخن از لاک بر الاکهای قبلی را با استون یا لاک ناخن برتمیز کنید. (تا آنجایی که ممکن هست از  ستفاده کنید که رویش نوشته non acetone remover )

مرحله سوم

ناخن ها را با فایل ناخن (سوهان ناخن) به شکل مورد دلخواه مشتری سوهان زده و روی کیوتیکل ها که گوشتهای اضافه دور ناخن میباشد را مواد از بین برنده کیوتیکل بزنید. دست ها را داخل اب ولرم بگزارید تا خیس بخورند. اگر مواد شوینده و نرم کننده دست دارید کمی داخل اب بریزید. این کمک میکند تا دست نرم شده و راحت تر بتوان با انها کار کرد.

مرحله چهارم

با پوشر های ناخن که میتواند چوبی یا اهنی باشد گوشتهای اضافه ناخن را که حالا نرم شده اند را عقب بدهید.

مرحله پنجم

دست را دوباره داخل آب ولرم کنید. و داخل اب یک تکه از لیمو یا گریپفروت بیاندازید تا زیر ناخن را تمیز کند.

مرحله ششم

مواد پیلینگ دست یا (روغن بادام یا زیتون) را دایره وار روی دست بمالید و با پنبه آن را تمیز کنید.

مرحله هفتم

دست را خشک کنید و ماسک دست(کرمهای تقویت ومرطوب کننده) را روی دست بمالید.

مرحله هشتم

حوله بخار گرم داده شده را دور دست بپیچید و بگزارید برای ۵ دقیقه بماند؛(یا میتوانید به جای حوله دستها را داخل کیسه فریزر نگهدارید برای ۵ دقیقه )

مرحله نهم

با اسپانج یا حوله دست را تمیز کنید و می توانید ماسک را با ماساژ هم به خورد دست و پوست دهید.

مرحله دهم

دست را تا ارنج با کرم ماساژ دست ماساژ دهید . شما میتوانید از کرم های زد چروک دست برای اینکار استفاده کنید.

مرحله یازدهم

با باف های سه طرفه ناخن را باف بزنید. این کار مزایای زیادی برای ناخن دارد. مخصوصا اگر فرد گردش خونی خوبی نداشته باشد. با این کار شما ناخن و خون رسانهای دست را تحریک میکنید تا مواد غذایی بیشتری به این منطقه از دست بیاورد. باعث رشد بهتر و قوی تر شدن ناخن میشود. مواظب باشید بیشتر از انچه میخواهید و لازم هست باف نزنید که ممکن هست یک لایه از ناخن را بردارید و ناخن را نازک کنید. شما نیاز دارید ماهی یک دفعه فقط باف کنید.

مرحله دوازدهم

base coat که اولین لایه زده شده روی ناخن است را روی ناخن بزنید. این معمولا میتواند لاک های تقویت کننده باشد یا یک سری مواد سفت کننده ناخن باشد. این  لایه برای این استفاده میشود که اولا لاک به مدت بیشتری میماند دوما ناخن به مرور زمان رنگ نمیگیرد سوما سودی که از مواد زده شده میگیرید.

مرحله سیزدهم

از روغن های کوتیکل برای نرم کردن و درمان کردن گوشتهای اضافه ناخن استفاده کنید؛روغن کوتیکلهای دور انگشتان را با ارامی  ماساژ بدهید .

مرحله چهاردهم

لاک انتخابی را  روی ناخن یک تا دو لایه بزنید.

مرحله پانزدهم

از top coat که باز بیرنگ میباشد و جلا و شفافیت خاصی به ناخن میدهد استفاده کنید.

 

 

مانیکور و پدیکورراهی برای معالجه امراض دست وپا است و همینطور راهی برای بهبود ظاهر پا و  ناخن ها. این برنامه یک سرویس مشابه مانیکور است که در پست قبلی مفصل راجب آن صحبت کردیم؛اما امروز این پست را اختصاص می دهیم به پدیکور. کلمه ی پدیکور از کلمه لاتین pedis می آید  که به معنی از مچ پا است و cura  که به معنی مراقبت هست .  پدیکورمی تواند برای کمک به پیشگیری از بیماری های ناخن و اختلالاتن موثر باشد.

مراحل پدیکور

۱٫لاک قبلی را پاک کرده٬ ناخن ها را بگیرید و سوهان بزنید.
۲٫ظرفی را پر از آب گرم کرده و در آن نرم کننده بریزید و پاها را حدود ۵ دقیقه در آن قرار دهید تا کاملا بخیسد و آن حالت پیری پوست ایجاد شود.
۳٫پا را خوب بشورید و با سنگ پا سلولهای مرده پوست را از بین ببرید.
۴٫پا را با حوله خشک کنید.
با قاشقک مخصوص و به آرامی پوسته ناخن را کنار بزنید. (دقت کنید که این پوسته ها محافظ ناخن هستند و باید خیلی با ملایمت با آنها رفتار کنید تا صدمه ای نبینند)
۵٫با کاردک مخصوص گوشت های اضافی دور ناخن را بگیرید.
۶٫کمی روغن زیتون-بادام یا لوسیون های مخصوص  و ضد قارچ را به ناخن ها بزنید و به صورت دورانی روی ناخن ماساژ دهید.
۷٫با استفاده از کرم مرطوب کننده و تقویت کننده پاها را ماساژ دهید.
۸٫حالا میتوانید از لاک یا برق ناخن استفاده کنید.

منبع:زیباشو دات کام

 

منبع : زیباشو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *