عکس های دنیای شگفت انگیز حشرات کره زمین

عکس های حشرات شگفت انگیز و زیبا روی کره زمین

گالری عکس حشرات شگفت انگیز و زیبا روی کره زمین

همراه عکس  حشرات بخش مقالات زیبایی در ضمینه  سلامت , سبک زندگی , روانشناسی و… قرار میدهیم

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

 کنترل حشرات در منزل
هر چه هوا رو به گرمی می رود، دوباره سر و کله موجودات موذی همچون پشه، مگس، سوسک و مورچه پیدا شده و گاهی وجود آنها در داخل خانه به قدری آزاردهنده است که نه تنها سبب سلب آسایش افراد ساکن در آن محیط می شود بلکه برخی از آنها مانند بید، سوسک و موریانه به لوازم و وسایل شخصی و خانه نیز آسیب می رسانند. البته برای مبارزه با همه آنها راهکارهایی وجود دارد که اگر درست و بجا مورد استفاده قرار گیرند دیگر اثری از این مزاحمان ریزجثه خانگی در داخل خانه باقی نخواهد ماند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

 
پشه:

پس از تجهیز پنجره ها به توری به عنوان مهمترین اقدام برای ورود این حشره و همچنین دیگر موجودات موذی مانند آن از بیرون از خانه، همه انواع حشره کش ها برای از بین بردن پشه ها مناسب هستند ولی اگر در شرایطی قرار گرفتید که هیچ یک از امکانات فوق وجود نداشت، نگران نباشید روش های خانگی متعددی برای رهایی هر چند موقتی از این حشره وجود دارد:

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

۱ _ می گویند پشه از بوی پیاز و پرتقال متنفر است. بنابراین چند عدد پیاز را پوست کنده و به صورت قاچ شده در گوشه ای از اتاق قرار دهید یا اینکه به جای آن مقداری پوست و یا خود پرتقال را جایگزین کنید.همچنین مالیدن پوست پرتقال و یا آب آن و یا پیاز بر روی پوست نقاطی از بدن که بدون پوشش لباس بوده و احتمال گزیدگی پشه وجود دارد، به خصوص به هنگام خواب، از جمله راهکارهای جلوگیری از پشه گزیدگی است.

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

۲ _ پشه ها به نور علاقه مندند. بنابراین اگر وزوز پشه ای در اتاق خوابتان مانع به خواب رفتن شما شده و تمام سعی شما برای کشتن آن نیز بی نتیجه مانده است، چراغ اتاق خواب را خاموش کرده و به جای آن چراغ فضای خارج از اتاق را روشن کنید. به این ترتیب پشه به دنبال روشنایی از محل خواب شما خارج می شود. حال در را بسته و کشتن پشه را به فردا صبح موکول کنید.

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

۳ _ استفاده از جاروبرقی برای پشه های در حال پرواز نیز روش دیگری برای رهایی از این حشره موذی است.نکته: اگر با توجه به تمام تمهیدات فوق دچار پشه گزیدگی شدید، چند عدد برگ ریحان تازه را له کرده و آن را بر روی محل نیش زدگی قرار دهید. به این ترتیب سوزش و خارش آن التیام می یابد.

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا
 
سوسک های خانگی :

این سوسک ها در دو نوع ریز و درشت در خانه ها یافت می شوند. آنها گذشته از ظاهر نازیبایشان به جهت آنکه در فاضلاب و چاه ها زاد و ولد می کنند، از جمله آلوده ترین حشرات خانگی نیز به شمار می آیند. بنابراین مبارزه با سوسک های خانگی به خصوص در فصل بهار که زمان تخم ریزی همه حشرات است، از جمله اقدامات بسیار ضروری در خانه محسوب می شود. البته در همین راستا کارخانجات تولید مواد شیمیایی انواع حشره کش ها و ضدسوسک های مختلفی را تولید کرده اند که در قالب مایع، اسپری و گچ در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته و بسیار مفید و موثر هستند ولی علاوه بر آنها مواد دیگری وجود دارند که تاثیر آنها را نمی توان نادیده گرفت. از این جمله به پودر اسیدبوریک و همچنین نفت می توان اشاره کرد. کاربرد نفت یکی از قدیمی ترین و موثرترین راه های نابود کردن انواع سوسک های خانگی است. برای این منظور می بایست در تمام چاهک ها، فاضلاب ها و به طور کلی هرگونه راه خروجی از این قبیل مقداری نفت ریخته و بر روی دریچه آن درپوش بگذارید. این کار را در پایان شب انجام دهید تا نفت مدت زمان بیشتری در مسیر و آب داخل آن باقی بماند.

 عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

نکته: در صورتی که از میان روش های مبارزه با حشرات خانگی، کاربرد پودرهای سمی را انتخاب کرده اید، مراقب بچه های کوچک نیز باشید. به این معنا که مکان هایی را به این روش سم پاشی اختصاص دهید که دور از دسترس بچه ها باشند. همچنین از آنجا که برخی از سم ها امکان ترکیب با آب دارند، شما می توانید با خیالی راحت تر از محلول همان سم برای سم پاشی استفاده کنید. به این ترتیب کاربرد آنها مشکلات کمتری را نسبت به پودرها خواهد داشت.
 
 عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

مورچه:

مورچه ها اگر چه حشرات به ظاهر بی آزاری به نظر می آیند ولی هنگامی که در گوشه ای از خانه لانه کنند، با دردسرهای بسیاری مواجه می شوید. به همین جهت لاجرم مجبور خواهید بود یکی از روش های زیر را به کار ببرید:
 

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

۱ _ کمی فلفل سفید را در نقاطی از خانه که محل عبور و مرور مورچه ها هستند، بپاشید.

۲ _ اگرچه این ادعا عجیب به نظر می آید ولی بعضی ها عقیده دارند برای آنکه در جهت عبور و مرور مورچه ها محدودیتی ایجاد کنید، دور فضای مورد نظر بر روی زمین یا دیوار را با گچ خط بکشید می گویند مورچه ها از روی خط گچی عبور نمی کنند برخی دیگر به جای گچ پودر تالک را پیشنهاد می کنند.

۳ _ گفته می شود سیب دارای اسیدی است که ملکه و سربازان آن را از بین می برد. بنابراین مقداری پوست سیب یا تکه هایی از خود آن و یا حتی هسته های داخل آن را در ورودی لانه مورچه قرار دهید.

۴ _ مخلوطی از عسل و پودر اسید بوریک را بر روی تکه کاغذی ریخته و در مکانی نزدیک لانه مورچه ها قرار دهید. با حمل این ترکیب به ظاهر خوشمزه توسط مورچه های رهگذر، مورچه های داخل لانه نیز از بین می روند. البته بعضی از مورچه ها به مواد چربی بیشتر از مواد شیرینی تمایل دارند لذا شما می توانید به جای عسل کره را جایگزین کنید.

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

گالری عکس حشرات شگفت انگیز 

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

گالری عکس حشرات شگفت انگیز 

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

گالری عکس حشرات شگفت انگیز 

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

گالری عکس حشرات شگفت انگیز 

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

گالری عکس حشرات شگفت انگیز 

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

گالری عکس حشرات شگفت انگیز 

عکس حشرات، عکس حشرات زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *