عکس ها و مطالب جالب درباره مدینه الجمیره ونیز دبی

مدینه الجمیره شهری در دبی که شبیه ونیز است!

دبی، شیخ‌نشینی که تا قبل از دهه‌ نود میلادی به دق‌الباب تمدن و ترقی لبیک نگفته بود به یکباره پله‌های ترقی را با سرعتی مافوق تصور طی کرد. بطوریکه ظرف ده سال، از یک بندر کوچک در حاشیه خلیج فارس به یک متروپل جهانی برای فعالیت‌های ساختمانی تبدیل شد. هرچند این دگرگونی، بسیار ناگهانی صورت گرفت اما بنظر می‌رسد دبی این ترقی حیرت آور را مدیون چیز دیگری غیر از صنعت توریسم نیست.

مدینه الجمیره به نقل از ویکی پدیا

مدینه جمیرا (در فارسی به معنی شهر زیبا) با مساحت بیش از ۴۰ هکتار، بزرگ‌ترین تفریحگاه مجلل در دبی، امارات متحده عربی است. طراحی این تفریحگاه با الهام از شهرهای سنتی مناطق عرب‌نشین بوده‌است. مالک مدینه جمیرا، شرکت جمیرا است که مالکیت تنها هتل ۷ ستارهٔ جهان را نیز داراست. این تفریحگاه دارای دو هتل بوتیک به نام‌های «القصر» و «مینا السلام» است که بیش از ۴۰ رستوران لوکس و کلاس جهانی دارد. همچنین یک بازار به نام «سوق مدینه جمیرا» نیز در مدینه جمیرا قرار دارد. به گفتهٔ بسیاری، از لوکس‌ترین استراحت‌گاه‌های جهان است.

مدینه جمیرا در پایان خیابان جمیرا و در ۱ کیلومتری برج العرب، هتل جمیرا بیچ و پارک آبی وایلد وادی قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی دبی در فاصلهٔ زمانی ۳۰ دقیقه‌ای این استراحت‌گاه قرار دارد.

تصاویر مدینه الجمیره, مجموعه مدینه الجمیره

مجموعه مدینه الجمیره در دبی

 

شاید بزرگ ترین جذابیت های امارات متحده عربی این شیخ نشین ۳۷ ساله، ساختمان ها و بناهایی است که در دهه اخیر ساخته شده و آسمان این شهر را در نوردیده است. اما شهر الجمیره را نیز باید به دیدنی های دبی اضافه کرد. معماری این شهرک به گونه ای است که تلاش شده از الگوی شهر ونیز ایتالیا استفاده شود. ضمن اینکه بادگیرهای برآمده در بلندای ساختمان های این شهرک، بادگیرهای شهر یزد را تداعی می کند.

تصاویر مدینه الجمیره, مجموعه مدینه الجمیره

 مجموعه مدینه الجمیره در دبی قرار دارد و  به آن ونیز دبی نیز گفته می گویند
مجموعه مدینه الجمیره در دبی که به آن ونیز دبی نیز گفته می‌شود، با الهام از معماری کشورهای عربی و منطقه‌ی خلیج‌فارس ساخته شده و در سال‌های اخیر نقش زیادی در جذب گردشگر به امیرنشین دبی داشته است. این شهر زیبا و مدرن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار ساخته شده و گردشگران با اقامت در هتل‌ها و منازل لوکس آن می‌توانند اقامت در یک شهر آبی را تجربه کرده و یا با قایق‌های چوبی در ونیزی مصنوعی گردش کنند.

مدینه الجمیره, مدینه الجمیره دبی

گردشگران با اقامت در هتل‌ها و منازل لوکس «مدینه الجمیره» می‌توانند اقامت در یک شهر آبی را تجربه کنند

  مدینه الجمیره, مدینه الجمیره دبی

   مدینه الجمیره, مدینه الجمیره دبی

 مجموعه مدینه الجمیره با الهام از معماری کشورهای عربی و منطقه‌ی خلیج‌فارس ساخته شده است

 مدینه الجمیره, مدینه الجمیره دبی

  مدینه الجمیره, مدینه الجمیره دبی

  مجموعه مدینه الجمیره در سال‌های اخیر نقش زیادی در جذب گردشگر به امیرنشین دبی داشته است

   مدینه الجمیره, مدینه الجمیره دبی

   مدینه الجمیره, مدینه الجمیره دبی

 شهر زیبا و مدرن مدینه الجمیره با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار ساخته شده است

   مدینه الجمیره, مدینه الجمیره دبی

منبع:

آرک توریسم . آی آر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *