کاهش قیمت ماشین های ساخت داخل و خودرو های وارداتی

درصد کاهش قیمت خودروهای داخلی, ارزان شدن قیمت ماشین های وارداتی و ماشین های چینی

“کاهش قیمت خودرو  در بازار”؛ این عبارت این روزها تقریبا در تمامی خبر های مرتبط با بازار خودرویی کشور  شنیده می شود.

روند کاهشی قیمت خودرو که فعالان بازار آن را ناشی از رکود در این عرصه می دانند باعث شد تا خرید و فروش خودرو در کشور با کاهش محسوسی موجه شود و مصرف کنندگان نیز به امید کاهش بیشتر قیمت ها اقدام به خرید نکنند.

اما خودروهای موجود در بازار تا چه میزان با کاهش قیمت مواجه شده اند؟ کاهش قیمت ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ در این بازار کساد کدام خودروهای وارداتی توانستند بفروشند؟  اینها پرسش هایی بود که با رییس اتحادیه  نمایشگاه داران خودروی تهران و نماینده کمیسیون تخصصی خودروی ایران در میان گذاشتیم.

کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی
علی ارسلان منصوری در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران با اشاره به کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی گفت: هم اکنون در زمینه کلیه خودروهای وارداتی با کاهش ۵تا ۱۰ درصدی مواجه هستیم.

وی افزود: در زمینه خودروهای وارداتی هم اکنون قیمت به پایین ترین حد خود رسیده است و با توجه به اینکه قیمت این خودروها تابع قیمت ارز بوده و در این مورد نیز با کاهش قیمت مواجه نبوده ایم لذا پیش بینی نمی شود که بیش از این قیمت این خودروها در بازار کاهش یابد.

اخبار,اخباراقتصادی  ,قیمت خودرو

کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودروهای چینی در بازار
رییس اتحادیه  نمایشگاه داران خودروی تهران و نماینده کمیسیون تخصصی خودروی ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان کاهش قیمت در خودروهای چینی گفت: خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی و وارداتی بیشترین افت قیمت را داشته اند به طوریکه کاهش قیمت در این خودروها ۱۵ درصد بوده است.

وی در مورد اینکه چرا خودروهای چینی کاهش قیمت بیشتری را نسبت به خودورهای دیگر بازار داشته اند؟ گفت: به نظر من با توجه به خبر های مطرح شده در زمینه ورود خودروسازان اروپایی به ایران، خریداران خودرو منتظر ورود این خودروها به بازار هستند و لذا در این زمینه اقبال به استفاده از خودروهای چینی کاهش یافته است.

وی  ادامه داد: یکی از دلایل دیگر در زمینه کاهش  قیمت خودروهای چینی موضوع کیفیت این خودروهاست زیرا محصولات آنها در سالهای گذشته در بازار ایران عرضه شده و اکنون مصرف کنندگان شناخت کافی از آنها دارند. همچنین خرید این خودروها همواره  انتخاب های دوم و سوم در بین مردم قرار دارد.

اخبار,اخباراقتصادی  ,قیمت خودرو

کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی
منصوری در مورد کاهش قیمت در خودروهای داخلی نیز گفت: در خودروهای تولید داخل نیز  هم اکنون با کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی مواجه هستیم.

تثبیت قیمت خودرو در بازار
رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران و نماینده کمیسیون تخصصی خودروی ایران با بیان اینکه هم اکنون در بازار خودرو با تثبیت قیمت مواجه هستیم، گفت: بعد از ماه مبارک رمضان به دلیل  آغاز برخی از مسافرت ها  وضعیت خرید و فروش در بازار کمی بهتر شده است که امیدواریم با توجه به تعطیلات تابستانی مدارس این روند بهبود یابد.

چه خودروهایی در بازار کساد توانستند بفروشند
منصوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط رکود بازار در چند ماه گذشته چه خودروهای وارداتی توانسته اند فروش بهتری داشته باشند گفت: خودروهایی مانند سانتافه، تویوتا کرولا (فول) و برخی از خودروهای خانواده کیا در همین بازار کساد نسبت به دیگر خودروهای وارداتی فروش بهتری داشتند.
اخبار اقتصادی  –  عصر  ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *