بهترین روش های موثر برای جلوگیری از جوش زدن و از بین بردن جای جوش

اگر شما نیز دچار جوش و آکنه هستید جای هیچ نگرانی نیست با روش های گفته شده زیر می توانید بصورت کامل اطمینان داشته باشید که از این پست شاهد از بین رفتن جوش ها و حتی جای جوش ها خواهید بود ! فقط کافی است این روش ها را بصورت دقیق و کامل انجام دهید .

از بین بردن جوش و صاف شدن پوست صورت

برای بسیاری از افراد جوش و جای جوش یکی از معظلات همیشگی است و اغلب به دنبال راه کارهایی برای حل آن هستند.

درمان های طبیعی روش خوبی برای خلاصی از این مشکل و یا دست کم کاهش آن است به خصوص آنکه مضرات مواد شیمیایی را ندارد و مطمئنا کیف پولتان نیز از شما سپاس گزار خواهد شد!

روش درمان جوش

 ۱٫ ماسک دارچین و عسل

 دارچین خاصیت ضد میکروبی دارد بنابراین از رشد بیشتر باکتری جلوگیری می کند و به گزارش پرشین وی عسل نیز خاصیت آنتی بیوتیک دارد. شما برای تهیه این ماسک نیاز به دو قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری دارچین و تعدادی دستمال کاغذی دارید. این ماسک را روی صورت و یا روی جوش ها قرار داده و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باقی بگذارید. سپس کامل آبکشی و صورت خود را خشک کنید. این مخلوط چسبناک است، بنابراین بهتر است مقداری دستمال کاغذی در کنارخود داشته باشید.

 ۲٫ پاپایا (عنبه هندی) برای پوست مستعد جوش 

عنبه هندی از جمله میوه هایی است که خواص زیبایی زیادی دارد و یکی از آنها خاصیت ضد آکنه است چرا که سلول های مرده پوست و مایعات افزوده روی سطح پوست را از بین می برد و آن را نرم می کند. پاپایا همچنین حاوی آنزیمی است که التهاب را کاهش می دهد. برای این ماسک نیاز به یک عدد پاپایا تازه است. آن را باید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست نگاه داشت و سپس با آب گرم آبکشی کنید. اگر بعد از پاک کردن آن، پوست مستعد خشکی شد، از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

 ۳٫ خمیر از پوست پرتغال

   با وجود ویتامین ث، اسید سیتریک و خاصیت قابض پرتغال ، ماسک پوست پرتغال می تواند عوامل باکتری زا ، چربی اضافه پوست یا سلول های مرده که منافذ پوست را می بندد را بهبود دهد. شما برای تهیه این خمیر به خلال پوست های تمیز دو عدد پرتغال و همچنین آب تازه نیاز دارید. آنها را مخلوط کنید و وقتی به غلظت خوبی رسید آن را روی نقاط جوش دار به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید. به صورت ایده آل ماسک باید سفت باشد ولی اگر نبود نیز خاصیت خود را از دست نمی دهد. سپس با آب کاملا شسته و خشک کنید و در آخر از مرطوب کننده استفاده کنید.

۴٫ روغن درخت چای

روغن درخت چای شبیه روغنی که پوست به طور طبیعی تولید می کند نیست، بلکه در عوض خاصیت حلال کننده دارد و منافذ بسته را باز می کند. خاصیت آنتی باکتریال آن باکتری هایی که موجب بروز آکنه شده را از بین خواهد برد. شما نیاز به روغن درخت چای، آب تمیز و گوش پاک کن دارید. صورت خود را تمیز شسته و خشک کنید. روغن درخت چای را به نسبت۱ (روغن چای) به ۹ (آب ) با آب مخلوط کنید. سپس گوش پاک کن را به آن آغشته کنید و به مناطق جوش دار بزنید. هرگز نباید آن را بدون مخلوط کردن با آب به صورت بزنید. در صورت تمایل می توانید سپس از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

 ۵٫ گذاشتن سیب زمینی روی جوش

 سیب زمینی با وجود خواصی مانند پتاسیم، سولفور، فسفور وکلوراید بسیار مناسب برای جوش است. همچنین دارای آنتی اکسیدان است برای تغذیه پوست و رشد سلوله های تازه موثر است. شما به ۱ عدد سیب زمینی نیاز دارید. صورت خود را شسته و خشک کنید. کمی آن را مرطوب نگه دارید. یک سیب زمینی خام را رنده کنید و آن را روی صورت زده وبه صورت حرکات دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه روی پوست خشک شود و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

۱٫ آب لیمو برای پاک سازی جای جوش

شما برای استفاده از این ماسک به گلوله های پنبه و لیمو نیاز دارید. مقداری آب لیمو روی پنبه بریزید و آن را روی جای جوش بزنید، مدتی روی پوست نگاه دارید و در انتها با آب ولرم بشویید.

 ۲٫ گلاب و روغن چوب صندل برای جای جوش

 گلاب خاصیت تغذیه پوست و از بین بردن باکتری دارد و به گزارش پرشین وی چوب صندل نیز با خاصیت خنک سازی موجب کاهش التهابات پوست می شود. برای این ماسک نیاز به روغن چوب صندل و گلاب دارید. آن دو را مخلوط کنید تا شبیه یک خمیر شود سپس آن را روی جای جوش زده و یک شب تا صبح آن را نگاه دارید. سپس صبح روز بعد با آب خنک بشویید.

 ۳٫ روغن زیتون برای پاک سازی جای جوش 

 روغن زیتون خواص متعددی از جمله قابلیت پاک سازی جای جوش را دارد و به عنوان یک آنتی اکسیدان و لوسیون طبیعی روی پوست عمل می کند. شما باید صورت خود را با آب ولرم شسته و سپس آن را خشک کنید. مقداری روغن زیتون روی دست ریخته و سپس به آرامی روی جای جوش ها را ماساژ دهید و سپس به مدت ۲ ساعت صبر کنید. سپس صورت را با یک مایع شستشوی صورت حاوی گلیسیرین بشویید. این فرآیند را باید تکرار کنید تا شاهد نتایج آن شوید.

 ۴٫ آب لیمو و سفیده تخم مرغ برای پاک سازی جای جوش (در طول یک شب تا صبح)

  سفیده تخم مرغ وقتی با آب لیمو مخلوط می شود به پاک سازی جای جوش و لک کمک می کند. پوست را از سموم و دیگر عواملی که منجر به آکنه می شوند پاک می کند. شما برای ماسک نیاز به سفیده تخم مرغ و آب لیمو به مقادیر مساوی دارید و آن را با مخلوط کن و یا همزن کاملا مخلوط کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. آن را روی جای جوش بزنید و یک شب تا صبح روی پوست بماند و صبح روز بعد آن را آبکشی کنید.

 ۵٫ گوجه فرنگی و خیار برای پاک سازی جای جوش (در طول یک شب تا صبح)

 گوجه فرنگی سرشار از ویتامین آ، ث و سولفور و خیار نیز غنی از ویتامین آ است که به عنوان یک آنتی اکسیدان برای از بین بردن آلودگی ها از منافذ پوست و شادابی آن و به گزارش پرشین وی همچنین از بین بردن جای جوش عمل می کند. شما برای این ماسک نیاز به تعدادی گوجه فرنگی و خیار به مقادیر مساوی دارید تا از آن یک خمیر چسبناک بسازید. این چسب را روی جای جوش ها زده و یک شب تا صبح آن را روی صورت باقی بگذارید.صبح آن را بشویید و نتیجه را ملاحظه کنید: پوست سفت می شود، چربی پوست کنترل شده و آثار جای جوش ها را کاهش می دهد. پیشنهاد ما این است که بر این کار مداومت کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

40 نظر

  1. برید دکتر من با روشای گیاهی گند زدم تو صورتمپاشیید برید دکتر درمانش۶ماه طول میکشه ولی ارزششو داره

  2. سلام ،به نظر من جوش یه چیز خیلی طبیعیه ،ولی بعضی آدما اصلا صورتشون یه جوشم ندارن ?حسودیم میشه?ولی اگه ارداده داشته باشین میتونین حلش کنین

  3. افا تورو قران یکی بگه چیکار کنیم.دیگه نمیکشم?

  4. تاثیر خودارضایی رو نادیده نگیرید چون تاثیر داره
    با تشکر

  5. گوجه عالیه اگه روزی سه بار بزنین

  6. سلام محمد راست میگه اگه سنتون زیر ۱۹ هست بیخیال درمان بشید . فقط صبر داشته باشید.اینم یه دوره ای هست که هممون باید بگذرونیمش . برای اینم که بیشتر نزنین چیزای چرب و شیرین رو کمتر مصف کنین.حستون رو درک میکنم چون نه میتونید برید مهمونی ن با کسی روبوسی کنین و این حرفا . باز هم تا کید میکننم ک صبور باشید . اینشاالله هرچی زود تر خوب میشه صورتتون .

  7. سلام بچه ها.. من ۱۹ سالمه و پوستم چربه جوش های ریز و زیرپوستی هم زیاد داشت… هرشب عسل طبیعی زدم به پوستم و صبح با اب و صابون شستم بعد یک هفته صورتم خییییییلی صاف و خوب شد.. اگه عسل طبیعی پیدا کردین استفاده کنین.. واقعا عالیه

  8. سلام به همه دوستان. منم جوش و جای جوش زیاد داشتم تا اینکه پیش یه متخصص رفتم. لوکاسید و ژل شستشوی آون و صابون نوباکتر و پنژل و البته چندتا لوسیون ترکیبی هم دادن واقعا راضی هستم. شاد و تندرست باشید

  9. سلام رفقا اول اینکه اگه سنتون زیر ۱۹ هست که اصلا بیخیال درمان بشید فقط غذا هایی که چرب هست نخورید نیمرو اصلانخورید و غذا های مثل اینها… تا از جوش زدنتون کم بشه بعدم با یک صابون خوب روزی ۱ بار صورتونو بشورید تا هم جای جوش و هم چربی پوستتون از بین بره درضمن مدت درمان جوش صورت ۶ ماه هست اگه شما جوش نزنید بعد ۶ ماه صورتتون خوب میشه دلیل اینکه صورتتون همیشه جوش میزنه جوش های جدیده و گرنه بقیه خوب میشن توی درمان جوشهاتون صبور باشید. هی جلو آیینه نرید??

  10. برای جوش های بلوغ پرتقال خیلی خوبه تازه پوست پرتقال هم واسه پاک سازی عالیه

  11. سلام به نظر من از صابون دیریمو پین استفاده کنید خیلی خوبه بعدد از یه مدت نتیجش واقعا عالیه

  12. سلام بچه ها.من راه های مختلفی روامتحان کردم.پیش انواع دکتراهم رفتم ولی جواب ندادن.بنظرمن چیزیوکه من امتحان کردم وجواب گرفتم.هم برایه پوستایه خشک وهم چرب.یه صابون آنتی باکتریال ملایم مثل صابون تی سی سی ک گرونم نیس مثلادیترون ک هم ارزونه وهم حاوی گلیسرینه بایه لیف نرم.هرصبح پوستتونودودقیقه باصابون ولیف نرم رویه جوشابکشین واروم ماساژبدین.بعدازاون صورتتونوخشک کنین برایه پوستایه خشک بعدازاون روغن زیتون بمالین ک جایه جوشابره وصورتتون مرطوب شه.برایه پوستا چرب لازم نیس.اگرم دوسداشتن موردی نداره.بااین کارهم جوش وهم جایه اون میره.چون جوش باصابون خشک میشه وباماساژلیف لایه برداری میشه ک جاش بره.بهتره تواین مدت وقتی افتاب زیاده بیرون نرین.یاازکرم ضدافتاب استفاده کنین ک چرب نباشه.تاصورتتون نسوزه.موفق باشین

  13. آرمین پورپاشا

    به نظره من اشنباه ترین کار خوددرمانی هست… اگه زیاد جوش میزنید به پزشک متخصص مراجعه کنیین. مثل بیمارستان رازی خیلی ارزونه مثلا ویزیتش با دفترچه ۳ هزار تومان آزمایشش ۲ هزار تومان…..

  14. aqa Muhammad ! ina ye mosht kafare bidino imounn k be hich serati mostaqim nmishan ! shoma chera khudetouno narahat miknnin ! bevallah ta khudesh nakhad bargi az derakht nmiofte … jousho ina ham k movaqattan ! man k asan nmdnm jush ch shekliye bas k baram biahamiyat boude ! ina faqat bdunbale inn k chan ta pesare khiyabouni ye dukhtaresh ye negahi bhshoun bndaze hamin ! toye in sait donbal rahhaye kahesh ezterab boudm payame shoma ro ye gousheei didam k rajeb tohin be payame quran boud khealiiii asabani shodam va didm majera azin qarare 🙂

    • مهدی شکرانه

      کجای دین و قران بهت یاد داده که ندیده نشناخته جمع ببندی و همه رو به یه چشم ببینی و تهمت بزنی و قضاوت کنی و رای صادر کنی سارا … ؟
      امثال شماها با این برداشتهای شخصی و متحجرانه باعث شدید که خیلیا از دین زده بشن و اینو شک نداشته باش که امثال تو فقط تو خیالات خودتون مسلمونید. نه در واقعیت . و به اسم دفاع از قران و دین بزرگترین ضربه رو به دین میزنید . تو فقط این حقو داری که کسی رو امر به معروف یا نهی از منکر کنی کجای دین و قران بهت این حقو داده که در مورد مردم قضاوت کنی ؟ واقعا براتون متاسفم که اینقدر ذهن بیمار و خرابی دارید که اینقدر راحت دهنتونو باز میکنید با لجن پراکنی و به قول دینتون گوشت مردار خوری میکنید . غیبت و تهمت رو که احتمالا بدونی چه حکمی داره . برو یکم خودتو اصلاح کن و خودتو بهترین ندون . فقط اسم انسانیت رو یدک نکشیم . انسان باشیم . و به عقاید هرکسی احترام بذاریم چه مسلمون چه غیر مسلمون . همه بنده ی خدا هستن . تو حق نداری به بنده ی خدا توهین کنی اینو تو مغزت بگنجون . و سعی کن به خودت بپردازی . چون بیشتر از اون چیزی که حتی تصور کنی مشکل داری . به خودت بپرداز همین

  15. وقتی مسخره میکنید به ایه قرانی و قبول ندارید هرچقدر هم خرج کنید بازم جوش هاتون خوب نمیشه

    واقعا جای تاسف داره یک مشت قرص و دارو الکی که فقط هزینه از شما میگیرن و صورتتون رو خراب میکنن ترجیح میدید به یک ایه قرانی

  16. شما که او فرد مسخره میکنید شما اگه خدا نخواد جوش هات به هیچ وج نمیره

  17. سلام مشکل من اینکه هروقت یکی ازجوشم خوب میشه دقیقاکنارهمون دوباره جوش میزنه برای ازبین بردن این ریشه لعنتی چیکارکنم؟همه راههاروهم امتحان کردم..دیگه کلافه شدم..صورت ازبین رفته

  18. سلام بچه ها یک هفته خیار رنده شده رو روی پوست بزارین هم آبرسان ی میشه هم جوش ها از بین میره

  19. من پیشه فوق تخصص رفتم وگفت ابلیمو زدن اصلا کار درستی نیس

  20. سلام دوستان عزیز، بهترین راه از بین بردن جوش و جای جوش قبل از خواب آبلیمو به صورت خود زده، و بعد از دو هفته واقعاً تاثیرش میبینین………. مرسی دوستان

  21. بابک خرمدین

    ایت الکرسییییییییییی???????????

  22. دوستان اصلاح کنم…اونابی که.. صفراوی ..هستند ممکنه بیهوش شن.

  23. همه نظرات به کنار…اون دوست عزیزی که گفت آیت الکرسی بخونید و نماز بخونید جای جوش خوب میشه رو کجای دلم بذارم…..خب الان منی که مسلمون نیستم چیکار کنم؟???

  24. سلام .خانومای عزیز اگر مشکل هورمونی دارین و زمان قاعدگیتون نامنظمه اصلا نیازی به ماسک نیست چون ماسک کمکی که نمیکنه هیچ،اوضاع رو بدتر میکنه.فقط باید از قرصهایی مثل راکوتان، دکوتان .ایزوترتینویین استفاده کنید.
    به هیچ عنوان به صورتتون صابون نزنین.فقط در حمام انتهای وقت با اب گرم صورتتون رو بشورین بدون هیچ ماده ای
    از اسکراب استفاده کنید
    غذاهای گرم مزاج و سرخ کردنی نخورید مقدارشو کم کنید
    شبها اب زرشک مصرف کنید
    صبحها بصورت ناشتا یک استکان عرق کاسنی مصرف کنید
    اگر خود ارضایی میکنید سعی کنید کمش کنید
    استرس میتونه همه برنامه هاتونو به هم بزنه

  25. سلام،دوستان واقعا کرم پنژل واسه جاى قرمز جوش خوبه منم بخرم؟عسل و لیمو بزنم رو پوستم میسوزه واسه شما هم همینجوره؟لطفا راهنماییم کنید

  26. من خودم از پنژل استفاده کردم تا یه مدت عالیه ولی بهترین روش که رو پوستم خیلی تاثیر داشته لیمو و عسل بوده با خوردن آب زیاد تاثیرش واقعا عالیه البته باید مداوم باشه و به اراده خودتون بستگی داره

  27. منم رنج کرده این چوشهای لعنتی هرکار هم میکنم فایده نداره بلاخره منو میکشه همیشه درمانش موقت بوده بعد از کلی خرج کردن بخاطر دارو

  28. بهترین راه برای درمان جوش های بد خیم مراجعه به دکتره منم جوش بهم میزد الان ب لطفه دکتر و کرمه لایه بردار دیگه اثری از خودشو جاهاش نیست البته در کنارش خیلی ماسک های گیاهی هم استفاده کردم

  29. مهشید کامیاب

    سلام
    ببخشید من صورتم هم‌ جوش داره و هم‌جای جوش راهای زیادی رو امتحان کردم تاثیر نداشت از صابون و کرم‌های گرون هم استفاده کردم اما بدتر شد میگن ب خاطر غرور جوانیه پوستمم چربه میشه بگین بهترین راه کدومه؟

  30. ماسک دارچین و عسل را چند بار در هفته باید زد؟

  31. من خودم صورتم هم جوش میزنه وهم لکه داره و همه راه هارو انتخاب وعمل کردم هیچ کدوم نتیجه نداشت بجز این که بعد نماز اول وقت دست رو صورت گزاشتم و ایت الکرسی خوندم الانم به نظر خودم خوب شده تا حدی شماهم بکنید

  32. روشهای گیاهی و میوه ها زمانی موثر است که به خود این گیاه و میوه اعتماد داشت! دیگه نمیتونی روغن زیتون اعلا و خوب پیدا کنی. نمیدونم میوه سالم اصلا هست یا نه؟؟ طعمشون که خیلی فرق کرده!!!

  33. به نظر من شاید داروها وقرص ها موثر وکارساز باشن ولی هیچی به اندازه ی روش های طبیعی مفید نیست که اگر جواب بده خیلی خوبه من خیلی دوست دارم با روش های طبیعی واستفاده از ماسک های گیاهی ومیوه ای جوش های خودم رو درمان کنم

  34. کجامیتونم تهیش کنم

  35. به نظر من جوش ها فقط با پنژل خوب میشوند.من امتحان کردم عالی بود

  36. سلام .از مطالب بالا خیلی لذت بردم من صورتم جوش های زیادی شبیه به آکنه و جوش های بزرگ میزد.خیلی دکتر رفتم اما فایده نداشت تا اینکه ک دکتر به من یک کرم ضد جوش به نام پنژل معرفی کرد.بعد از یه مدتی که زدم هم جوش هام خوب شد هم جای جوش ها.قیمتشم عالی بود.شما هم استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *