نکات مهمی که آقا پسر ها باید در هنگام جلسه خواستگاری رعایت کنند

آقا پسر ها در هنگام خواستگاری رفتن حتما این نکات را انجام دهید, نکات و موارد مهم برای روز خواستگاری که پسر ها باید بدانند

اول به عنوان مقدمه اینو بگم که اولا دختر خانوم ها این مطلب رو نخونید چون ربطی به شما نداره و شاید آقایون نخوان شما بدونید پسرا باید چه نکاتی رو در روز خواستگاری بدونند! هر چند میدونم این جمله ای که نوشتم باعث میشه ۱۰۱% این مطلب رو بخونید! چون گمان افتادید! ثانیا الان اوضاع اقتصادی انقدر بد شده که خواستگاری کمتر شده و فساد هر روز در حال افزایش هست و رسیدن به دختر ایده آل بسیار گرونه شده هر چند بعضی دختران هستند که خیلی ارزون خودشون رو میفروشند و برای خودشون ارزش قائل نیستند. اما به هر حال ما یک سری نکات و آداب مهم از خواستگاری کردن رو خدمت آقا پسرای عزیز، آماده کردیم که امیدواریم مورد پسند واقع شود.

زمانی که صحبت از خواستگاری به میان می آید شکی وجود ندارد که اولین حرکت دشوار است. خواستگاری در طول تاریخ همیشه جزء وظایف مردها بوده و به همین دلیل، مردان باید نکات مهمی را در رابطه با چگونگی این کار بیاموزند. نکاتی که می تواند شانس موفقیت آنها را بیشتر کند.

.

چطور به نظر می رسید؟
نحوه ابراز تمایل شما برای ازدواج با یک خانم، خیلی چیزها را روشن می کند. این که چطور درخواستتان را مطرح می کنید، به او نزدیک می شوید یا در چه موقعیتی از او خواستگاری خواهید کرد. خانم ها با بررسی این وضعیت می توانند متوجه شوند که آیا اعتماد به نفس دارید یا دارای شخصیت متزلزلی هستید؟ دست و دلبازید یا خسیس؟ می شود به شما تکیه کرد یا باید پا به پای شما جنگید و زندگی پرتنشی داشت؟
.
خانم ها دوست دارند مردها را در یک چالش قرار دهند و ببینند طرف مقابل برای رسیدن به آنها چگونه تلاش می کند، . پرحرف هستید یا کم حرف؟ حرف حرف خودتان است یا به نظر او هم توجه می کنید؟ چشم پاک هستید یا در مکان های عمومی مرتب نگاه تان دنبال دیگران است؟
.
مردهای قابل تحسین
کمی احساساتی تر باشید! لازم نیست عصا قورت داده باشید. درست است که دلتان نمی خواهد طرف مقابل فکر کند خیلی ذوق زده هستید اما باید بدانید که وقتی از کسی تقاضای ازدواج می کنید باید تمایل خود را به این ازدواج نشان دهید و احساسات خود، دلایل این انتخاب و تلاش برای سر گرفتن این ازدواج را برای طرف مقابل خود بازگو کنید. البته زنان به خوبی می دانند که اگر کسی از همان ابتدای کار احساسات خود را بیش از اندازه بروز دهد و علاقه افراطی به نمایش گذارد فرد آسیب پذیری است و شریک خوبی برای زندگی نخواهد بود.
.
خانواده دوست باشید
زن ها به مردی که به خانواده آنها بی تفاوت باشد، علاقه ای ندارند.در برخورد با همسر آینده تان به او نشان دهید که جلب رضایت خانواده اش برای شما اهمیت دارد. به او نشان دهید که نمی خواهید این خواستگاری باعث شود خانم در مقابل خانواده اش قرار گیرد، چیزی را به آنها تحمیل یا از آنها پنهان کند و در مقابل او مجبور نخواهد بود برای ازدواج با شما قید خانواده اش را بزند. به همین نسبت، خانم ها دقت می کنند که شما تا چه حد برای خانواده خود ارزش و احترام قائلید و این را نشانه ای از میزان احترامی که بعدها به آنها خواهید گذاشت می دانند. حق هم دارند. رفتار شما با
خانواده تان نشان دهنده رفتار آینده تان با خانواده جدید دو نفره تان خواهد بود.
.
دست و دلبازی را نشان دهید
شاید شما مجبور باشید ۲۰ بار به خواستگاری ۲۰ آدم متفاوت بروید. با یک حساب سرانگشتی می بینید که ۲۰ بار گل و شیرینی خریدن، کار پرهزینه ای است. حق دارید اما شتر سواری دولا دولا نمی شود! گل و شیرینی خریدن در خواستگاری نشانه توجهی است که شما برای طرف مقابل صرف کرده اید و احترامی که به او می گذارید. بنابراین خساست را کنار بگذارید و با رعایت احترام و سنت ها پیش بروید. قرار نیست در جلسه خواستگاری شما خودتان باشید و لباس هایتان. گل و شیرینی ای که می برید نمایانگر میزان دست و دلبازی شما هم هست. البته لازم نیست اسراف کنید و گران ترین های بازار را بخرید. از این طرف بام افتادن هم قضاوت های نامناسبی را به همراه خواهد داشت. متناسب باشید و در حد شان خود و عروس خانم خرج کنید.
.
مراقب باشید
در جلسات خواستگاری اگر احیانا برای صحبت های بیشتر بیرون رفتید، رفتار حمایتگرانه تان را به خانم نشان دهید. خیلی ساده است. نشان دهید که برایتان مهم است در رستوران غذای کافی بخورد و سیر از پای میز بلند شود. نشان دهید که هنگام رد شدن از خیابان مراقبش هستید. برایتان مهم است که به موقع و راحت به خانه برسد و حتی اگر لازم باشد برای این کار، یک آژانس می گیرید و او را به خانه می فرستید. این حس حمایت و مراقبت می تواند نشان دهنده توجه شما به خانم باشد و این که آدم قابل اعتمادی هستید. البته از آن طرف بام نیفتید که آن وقت به کنترل گری و سختگیری متهم خواهید شد.

.

انگیزه های خطرناک برای ازدواج
اگر به ازدواج فکر می‌کنید یا به دنبال همسر ایده آل خود هستید، توصیه می‌کنیم که با خودتان صادق باشید و عمق انگیزه‌تان برای ازدواج را بسنجید. آیا انگیزه‌تان از یکی از این دلایل ریشه می‌گیرد؟
.
قبل از تصمیم به ازدواج، انگیزه‌تان را بررسی کنید
درمورد انگیزه‌های ازدواج، تفکرات توهم‌زایی که با خیالپردازی در ابتدای رابطه‌ها ایجاد می‌شود، یکی از بدترین‌هاست. بعنوان مثال، درمورد نامزدی‌های کوتاه‌مدت، دو دلیل توهم‌زا برای ازدواج کردن، «چون بااینکه تازه با هم آشنا شده‌ایم اما همیشه می‌شناختمت» و «چون از داستان عشق ما فیلم زیبایی می‌توان ساخت» می‌توانند باشند.
.
دلایل بد دیگری هم برای ازدواج کردن هستند. این دلایل معمولاً سه دسته هستند: اضطراب، بی‌کفایتی و واقعیت‌گرایی خودمحور.
.
اگر به ازدواج فکر می‌کنید یا به دنبال همسر ایده آل خود هستید، توصیه می‌کنیم که با خودتان صادق باشید و عمق انگیزه‌تان برای ازدواج را بسنجید. آیا انگیزه‌تان از یکی از این دلایل ریشه می‌گیرد؟

.

می‌خواهم ازدواج کنم…
• چون همه دوستانم ازدواج کرده‌اند.
• چون نمی‌دانم اگر این مورد را رد کنم، باز هم موردی برای ازدواج پیش خواهد آمد یا نه.
• چون می‌خواهم احساس امنیت کنم.
• چون دیگر از روابط دوستی خسته شده‌ام.
.
این انگیزه‌ها ریشه در ترس دارند. وقتی می‌ترسیم که تنها بمانیم یا از قافله عقب بیفتیم، وقتی قبول کنیم که یک زندگی کامل و جالب بدون همسر کمتر از یک زندگی متاهلی موفق است، یا وقتی باور داشته باشیم که ازدواج به ما احساس امنیت می‌دهد، اضطراب علت اصلی است.
.
فردی که به این دلایل ازدواج می‌کند، می‌خواهد همسرش برای او نقش یک نوع دیگری از موادمخدر را بازی کند. وقتی کسی به همسر خود بعنوان یک ماده مخدر نگاه کند نه یک موجود، نتیجه رابطه‌ای کوتاه‌مدت خواهد بود.
دسته دوم از انگیزه غیرمنطقی ازدواج کردن بخاطر احساس بی‌کفایتی است که خود را در افکار زیر نشان می‌دهد:
.
می‌خواهم ازدواج کنم…
• چون دوست‌پسر/دوست‌دخترم دوستم دارد و این باعث می‌شود احساس خاص بودن کنم.
• چون ازدواج به همه نشان می‌دهد که بزرگ شده‌ام.
• چون ازدواج نشان می‌دهد که یک نفر هست که من را بخواهد.
• چون این تمرکز بهتری به زندگیم می‌دهد.
• چون تنها هستم.
.
اگر انگیزه شما برای ازدواج جزء این دسته است، بد نیست.
و آخر دسته سوم از انگیزه‌های نادرست برای ازدواج واقعیت‌گرایی سطحی است که به صورت افکار زیر نمود می‌یابد:
.
می‌خواهم ازدواج کنم…
• چون چند وقتی می‌شود که با هم دوست هستیم و ازدواج قدم منطقی بعدی برای ماست.
• چون اگر با او ازدواج نکنم نمی‌توانم روابط آزاد و راحت داشته باشم.

.
انگیزه‌هایی که جزء این سه دسته باشند، برای ازدواج کاملاً نادرست و حطرناک هستند و چنین ازدواج‌هایی معمولاً دوام چندانی نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *