بهترین روش برای کنترل استرس و اضطراب های روزانه

راه های مهار فشار استرس و اضطراب روزانه که شما با آن مواجه هستید
بهترین روش برای کنترل استرس و اضطراب های روزانه
برخی فعالیت‌های لذت‌بخش مانند خوردن صبحانه و مصرف قندهای طبیعی مانند عسل، خرما و کشمش در کنار خانواده استرس روزانه را کنترل می‌کند.

باغبانیان، روانپزشک، در توصیه به مردم برای داشتن سلامت روان، اظهار داشت: بهترین حالتی که می‌تواند در تضمین سلامت روان مردم مؤثر باشد، زندگی در زمان حال است. توجه به این نکته می‌تواند موجب مدیریت استرس و کنترل موقعیت‌های فشارزا به لحاظ روانی شود.

کاهش و کنترل استرس و اضطراب

*برای برخورداری از سلامت روان در «حال» زندگی کنید
این متخصص حوزه بهداشت و روان با تاکید دوباره زندگی در زمان حال، گفت: بر این اساس توصیه می‌شود همه در لحظه زندگی کنند و از لحظه‌ها لذت ببرند. وقتی غذا می‌خورید فقط به غذا خوردن فکر کنید و همانطور که در محل کار باید تمرکز خود را حفظ کنید، در خانه نیز فقط به امور خانه و خانواده بپردازید و از توجه و تمرکز بر مسائل دیگر بپرهیزید. وی ادامه داد: برخی استرس‌ها ناخواسته به فرد وارد می‌شود و مواجهه با آنها اجتناب‌ناپذیر است، مثلاً چنانچه فردی ناچار است ساعت مشخصی سر کار حاضر شود، بهتر است با برنامه‌ریزی صبح زود از خواب برخیزد و از مسیرها و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند تا زودتر به محل کار خود برسد. این برنامه‌ریزی می‌تواند استرس ناشی از تأخیر و واکنش مدیر را کنترل کند.

*خوردن صبحانه از استرس روزانه می‌کاهد
باغبانیان تصریح کرد: برخی فعالیت‌های لذت‌بخش مانند خوردن صبحانه و مصرف قندهای طبیعی مانند عسل، خرما و کشمش در کنار خانواده استرس روزانه را کنترل می‌کند و موجب می‌شود فرد با انرژی بیشتری روز خود را آغاز کند. وی افزود: توصیه می‌شود افراد به ویژه شاغلان صبحانه را در خانه صرف کرده و حدود نیم ساعت به انجام فعالیتی لذتبخش مانند ورزش و شنیدن موسیقی بپردازند.

*برای کنترل استرس طی روز با خانواده خود تماس بگیرید
این روانپزشک گفت: یکی از راه‌های کنترل استرس شغلی فراهم کردن شرایط توسط مدیران مجموعه‌ها است، بهتر است مدیران شرایطی را فراهم کنند تا فرد طی روز با خانواده‌اش تماس بگیرد و ساعتی به استراحت بپردازد،‌ همچنین شنیدن موسیقی و فعالیت‌های لذتبخش در محل کار می‌تواند در کنترل استرس مؤثر باشد. وی ادامه داد:‌ توصیه می‌شود مدیران تند و عجولانه قضاوت نکنند و چنانچه کارمندی کارش را خوب انجام نمی‌دهد، صفت خاصی را به او نسبت ندهند. فراموش نکنید عصبانیت مانند بهمن می‌ماند که ابتدا گلوله کوچک برفی است که تبدیل به بهمن می‌شود.

*بین دو فعالیت شغلی استراحت کنید
این متخصص حوزه بهداشت روان خاطرنشان کرد:‌ افرادی که شغل دوم دارند بهتر است در پایان وقت اداری شغل اول کمی استراحت کرده، به فعالیت لذت‌بخش بپردازند، سپس شغل دوم خود را آغاز کنند، این موضوع می‌تواند به سلامت روان آنها کمک کند.
منبع : فارس/سیمرغ